Θολό παραμένει το τοπίο για τις εμπορευματικές μεταφορές, παρά τις δεσμεύσεις που παρείχε ο ΟΣΕ στην Hellenic Train, κάτι που επιτείνει την αγωνία του επιχειρηματικού κόσμου.
Σύμφωνα με πληροφορίες, ο ΟΣΕ έδωσε στη Hellenic Train τις εγγυήσεις ασφάλειας που είχαν ζητήσει οι εργαζόμενοι για πλήρη επικοινωνία με το σύστημα GSM-Railways, που είναι ένα διεθνές πρότυπο ασύρματων επικοινωνιών στον σιδηρόδρομο. Ωστόσο, έως τώρα, παρά τις εγγυήσεις καμία αντίδραση δεν έχει εκδηλωθεί από την Hellenic Train.
Σήμερα, τελικώς ξεκίνησαν τη λειτουργία τους μόνο οι γραμμές του προαστιακού από Αθήνα για Αεροδρόμιο και Χαλκίδα, Ρίο – Πάτρα –Κ. Αχαγιά, Διακοπτό – Καλάβρυτα και Κατάκολο -Ολυμπία.
Μηχανοδηγοί και Hellenic Τrain φέρονται να βάζουν εμπόδια για το εναρκτήριο λάκτισμα της επανεκκίνησης των δρομολογίων των εμπορευματικών μεταφορών και των τοπικών γραμμών στην βόρειο Ελλάδα, όπως είχε ανακοινωθεί από την κυβέρνηση. Ωστόσο, η Rail Cargo φέρεται, σύμφωνα με πληροφορίες, να προετοιμάζεται να πραγματοποιήσει τα δικά της εμπορευματικά δρομολόγια από την Θεσσαλονίκη προς τα σύνορα.
Σύμφωνα με πληροφορίες, ο επικεφαλής του Cargo της Hellenic Train, Roberto Biasin, με επιστολή του προς τους πελάτες διαμεταφορείς ενημέρωνε ότι δεν θα ξεκινήσουν ακόμη τα δρομολόγια, όπως σημειώνει μεταξύ άλλων.
«Η Ελληνική Κυβέρνηση, από το ατύχημα και μέχρι σήμερα, μελετά τις μεθόδους και τα μέτρα που πρέπει να ληφθούν, για την επαναλειτουργία του δικτύου.
Η προαναφερθείσα κατάσταση σε καμία περίπτωση, δεν προκαλείται από τις πράξεις μας και δεν εμπίπτει στο πεδίο των αρμοδιοτήτων μας, όντας απρόβλεπτο γεγονός, γεγονός ανωτέρας βίας, αφού είναι αδύνατο, ακόμη και για τον πιο επιμελή αντισυμβαλλόμενο, να το προβλέψει και να το αποτρέψει με τις ενέργειές του, ούτε υπάρχει δυνατότητα μείωσης των συνεπειών της κατάστασης που συνέβη, με μέτρα που θα μπορούσε να λάβει η εταιρεία μας.
Η ανωτέρω κυβερνητική απόφαση συνιστά προφανή περίπτωση ανωτέρας βίας, η οποία μας στερεί πλήρως, τη δυνατότητα παροχής οποιασδήποτε υπηρεσίας εμπορευματικής μεταφοράς, σε εκπλήρωση των συμβατικών μας υποχρεώσεων.
Ωστόσο η εξέλιξη της κατάστασης είναι προς θετική κατεύθυνση και μπορούμε να πούμε ότι, στις επόμενες μέρες θα λάβουμε από τον διαχειριστή υποδομής ΟΣΕ τις ημερομηνίες έναρξης ανά διαδρομή, τα χαρακτηριστικά και τον αριθμό των εμπορευματικών τρένων. Είναι φροντίδα μας να εξακολουθήσουμε να σας ενημερώνουμε μόλις έχουμε νεότερα καθώς και τον κατάλληλο προγραμματισμό για εσάς».
Σύμφωνα με πληροφορίες, μέχρι τα μεσάνυχτα ο ΟΣΕ έδινε στη Hellenic Train τις εγγυήσεις ασφάλειας που ζητούσαν οι εργαζόμενοι για πλήρη επικοινωνία με το σύστημα GSM-Railways, που είναι ένα διεθνές πρότυπο ασύρματων επικοινωνιών στον σιδηρόδρομο. Αξίζει να σημειωθεί όμως πως οι συγκεκριμένες εγγυήσεις δόθηκαν για τον βασικό άξονα στο τμήμα Θριάσιο – Ειδομένη ώστε να ξεκινήσουν κανονικά τα εμπορευματικά τρένα.
Τέλος σε ότι αφορά στα υπεραστικά επιβατικά τρένα, που θα εκτελούσαν δρομολόγια στα τμήματα «Θεσσαλονίκη – Δράμα» και «Θεσσαλονίκη Φλώρινα» δόθηκε μια εβδομάδα παράταση στην ακινησία.