Skip to main content

Τρένα – προαστιακός: Ξανά στις ράγες από σήμερα – Ποια δρομολόγια ξεκινούν (infographic)

Σταδιακή προσθήκη δρομολογίων ανά πενθήμερο - Τα μέτρα ασφαλείας και το δύσκολο «στοίχημα» της επανεκκίνησης

Σε crash test για την επαναλειτουργία του σιδηρόδρομου αναδεικνύεται η σημερινή επαναφορά των πρώτων δρομολογίων. Είκοσι δύο μέρες μετά το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη, επιστρέφουν σταδιακά από σήμερα τα δρομολόγια των τρένων και του προαστιακού με την ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και τις Hellenic Train και ΟΣΕ να καλούνται κερδίσουν το δύσκολο «στοίχημα» της ανάκτησης της εμπιστοσύνης του επιβατικού κοινού.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τη Hellenic Train από σήμερα θα πραγματοποιούνται τα δρομολόγια:

  • Πειραιάς – Αθήνα- Αεροδρόμιο
  • Αεροδρόμιο- Αθήνα- Πειραιάς
  • Άνω Λιόσια- Αεροδρόμιο
  • Αεροδρόμιο- ‘Ανω Λιόσια
  • Άνω Λιόσια- Κάντζα
  • Κάντζα- ‘Ανω Λιόσια
  • Αθήνα- Χαλκίδα- Αθήνα
  • Προαστιακός Πάτρας
  • Ολυμπία- Πύργος- Κατάκολο
  • Διακοφτό- Καλάβρυτα

Τα επόμενα στάδια

Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα που έχει παρουσιάσει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, σταδιακά και ανά πενθήμερο θα προστίθενται νέα δρομολόγια ως εξής:

27.03.2023 – Επανεκκίνηση:

  • Προαστιακός Αθήνα – Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών – Κόρινθος – Κιάτο – Αίγιο

01.04.2023 – Επανεκκίνηση:

  • InterCity Αθήνα – Θεσσαλονίκη (ένα πρωινό ζεύγος)
  • Προαστιακός Θεσσαλονίκη – Λάρισα
  • Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα
  • Λάρισα – Βόλος
  • Λαμία – Στυλίδα
  • 06.04.2023.  Προσθήκη (κατόπιν αξιολόγησης συνθηκών):
  • InterCity Αθήνα – Θεσσαλονίκη (1 ή 2 ζεύγη ημερησίως)
  • Εμπορευματικά Θριάσιο – Θεσσαλονίκη  (1 ή 2 ζεύγη ημερησίως)

11.04.2023 – Προσθήκη (κατόπιν αξιολόγησης συνθηκών):

  • Λοιπά δρομολόγια

Ενισχυμένα μέτρα ασφαλείας

ΛΕΩΝΙΔΑΣ ΤΖΕΚΑΣ/EUROKINISSI

Για την επανεκκίνηση των δρομολογίων το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει ανακοινώσει ενισχυμένα μέτρα ασφαλείας που προβλέπουν μεταξύ άλλων τα εξής:

  • Κλειστοί 5 σταθμοί (θα λειτουργούν μόνο για επιβίβαση – αποβίβαση).
  • Στελέχωση ανοικτών σταθμών με δύο σταθμάρχες.
  • Μείωση ταχύτητας σε τμήματα που δεν καλύπτονται από σηματοδότηση σε 80 χλμ και 100 χλμ για προαστιακούς/εμπορευματικούς συρμούς και επιβατικές αμαξοστοιχίες αντιστοίχως.
  • Δύο μηχανοδηγοί σε όλους τους προαστιακούς συρμούς.
  • Στελέχωση των προαστιακών συρμών με έναν συνοδό.
  • Στελέχωση με 3 συνοδούς των InterCity Αθήνα – Θεσσαλονίκη έναντι των 2 που υπάρχουν σήμερα.
  • Υπηρεσία Εσωτερικού Ελέγχου σε ΟΣΕ και Hellenic Train.
  • Σταδιακή εγκατάσταση από την Hellenic Train καταγραφικού στις αμαξοστοιχίες με δυνατότητα καταγραφής επικοινωνιών καμπίνας μεταξύ των μηχανοδηγών και του προσωπικού κυκλοφορίας του ΟΣΕ (σταθμάρχες, ρυθμιστές κυκλοφορίας και τηλεδιοικητές).
  • Δημιουργία Technical Help Desk με σκοπό την ανταλλαγή  τεχνικών πληροφοριών μεταξύ των μηχανοδηγών και της τεχνικής βάσης για την άμεση επίλυση τεχνικών προβλημάτων κατά την πορεία ενός συρμού.