Τη δικογραφία που είχε σχηματιστεί για τον εκτροχιασμό τρένου στο Αδενδρο Θεσσαλονίκης το 2017, ζήτησε με έγγραφό του προς την Εισαγγελία Θεσσαλονίκης ο Εισαγγελέας του Αρείου Πάγου, Ισίδωρος Ντογιάκος.
Σύμφωνα με πληροφορίες, ο ανώτατος εισαγγελικός λειτουργός, θα μελετήσει τη δικογραφία έτσι ώστε αν χρειαστεί, να ανοίξει νέα έρευνα για το τραγικό συμβάν τον Μάιο του 2017, όπου έχασαν την ζωή τους τέσσερις άνθρωποι, μεταξύ των οποίων και ο ένας μηχανοδηγός του τρένου.
Ο άλλος μηχανοδηγός που επέζησε, δικάστηκε και αθωώθηκε από το Τριμελές Πλημμελειοδικείο Θεσσαλονίκης.
Σύμφωνα με πληροφορίες, ο κ. Ντογιάκος ζήτησε τώρα τη δικογραφία για το δυστύχημα του 2017, καθώς δημοσιεύματα αναφέρουν, ότι και τότε και σήμερα είχαν γίνει παρόμοιες καταγγελίες για ευθύνες σχετικά με την κατάσταση εκσυγχρονισμού του σιδηροδρομικού δικτύου, οι οποίες τότε – το 2017-δεν διερευνήθηκαν, και ίσως κριθεί σκόπιμο κάτι τέτοιο να γίνει τώρα.
Υπενθυμίζεται ότι το δυστύχημα προκλήθηκε, όταν το απογευματινό Intercity από Αθήνα εκτροχιάστηκε.
Αναμένονται οι πραγματογνωμοσύνες
Εντωμεταξύ σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται οι δικαστικές έρευνες στη Λάρισα για την αναζήτηση των υπευθύνων για το τραγικό δυστύχημα, την ώρα που είναι θέμα χρόνου να συγκληθεί η Ολομέλεια των Προέδρων των Εφετών , που ζήτησε ο προϊστάμενος της Εισαγγελίας Εφετών Σταμάτης Δασκαλόπουλος.
Η ανακρίτρια της υπόθεσης ήδη εξετάζει ως μάρτυρες σταθμάρχες που υπηρετούν στη Λάρισα και άλλους εργαζόμενους του ΟΣΕ, ενώ αναμένονται με εξαιρετικό ενδιαφέρον οι πραγματογνωμοσύνες που ήδη έχουν διαταχθεί από εισαγγελικής πλευράς και διενεργούνται ήδη για τα αίτια του πολύνεκρου δυστυχήματος.
Οικονομικοί εισαγγελείς για τις συμβάσεις
Τρεις οικονομικοί εισαγγελείς θα διερευνήσουν κατά απόλυτη προτεραιότητα τις συμβάσεις που καθυστέρησαν ή δεν υλοποιήθηκαν, όπως έπρεπε για τον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού δικτύου:
Ο εισαγγελέας εφετών Μιχάλης Μιχαλόπουλος που θα είναι και ο επικεφαλής του εισαγγελικού κλιμακίου και οι εισαγγελείς Δημήτρης Αποστολάς και Αθανασία Βλάχου η οποία στο παρελθόν είχε χειριστεί τις έρευνες για τη σύμβαση 717 του 2014, σύμβαση για τον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού δικτύου, η οποία δεν υλοποιήθηκε.
ΕΡΓΟΣΕ: Τέσσερις συμβάσεις στο στόχαστρο της Οικονομικής Εισαγγελίας, για κακουργήματα
Τότε, η κ. Βλάχου είχε αρχειοθετήσει τις καταγγελίες που είχαν προκαλέσει εισαγγελική παρέμβαση και αφορούσαν σε ζημιά του δημοσίου ύψους 3 εκατομμυρίων ευρώ από τις καθυστερήσεις των έργων, καθώς και από το πόρισμα της Αρχής Διαφάνειας, δεν είχε προκύψει ζημία σε βάρος του Δημοσίου.
Το 2022 όμως η υπόθεση ανασύρθηκε καθώς προέκυψαν νεότερα στοιχεία τα οποία ερευνώνται από Ευρωπαίο Εισαγγελέα.