Προφυλακισμένος βρίσκεται ο σταθμάρχης Λάρισας, με τη σύμφωνη γνώμη εισαγγελέα και ανακριτή. Όπως μεταδίδει η ΕΡΤ, ο σταθμάρχης, που είναι αντιμέτωπος με βαρύτατες κατηγορίες, υποστηρίζει ότι το βράδυ της προηγούμενης Τρίτης υπήρξαν επτά διαφορετικές καταστάσεις στο σιδηροδρομικό δίκτυο, που ήταν προβληματικές, καθώς επρόκειτο για βλάβες που είχαν συμβεί πριν από την πολύνεκρη σύγκρουση.
Όπως αναφέρουν πηγές από το περιβάλλον του σταθμάρχη, αυτός έμεινε μόνος του από τις 10 ή τις 10.30 το βράδυ έως τις 11. Μάλιστα, υποστηρίζει ότι θα επιμείνει στο πρωτόκολλο παράδοσης-παραλαβής, καθώς αυτό το πρωτόκολλο συντάσσεται όταν ο προηγούμενος σταθμάρχης παραδίδει στον επόμενο την βάρδιά του. Πληροφορίες που δημοσιοποιεί η ΕΡΤ αναφέρουν ότι υφίσταται μια ώρα που συνυπάρχουν ο απερχόμενος και ο επερχόμενος σταθμάρχης, ωστόσο ο κατηγορούμενος υποστηρίζει πως δεν έπρεπε να γίνει η παράδοση παραλαβή λόγω εκκρεμοτήτων, καθώς είχε καθυστερήσει η αμαξοστοιχία. Δηλαδή επειδή υπήρχε μια εκκρεμότητα, δεν έπρεπε να παραδώσει τα καθήκοντά του ο απογευματινός σταθμάρχης στον βραδινό κι έπρεπε να παραμείνει τουλάχιστον μέχρι τις 11 και στη συνέχεια να αποχωρήσει αφού λυθούν οι εκκρεμότητες.
Ωστόσο, ο κατηγορούμενος σταθμάρχης επικαλείται κενό μνήμης σε ό,τι έχει να κάνει με το κλειδί. Χαρακτηριστικά φέρεται να δήλωσε ότι δεν μπορεί να θυμηθεί τι έγινε, αν το γύρισε ή όχι.
Σύμφωνα με πηγές από το περιβάλλον του σταθμάρχη, η θέση που διέθετε ο κατηγορούμενος ήταν μία από τις προκηρυγμένες θέσεις, οι οποίες μάλιστα δεν καλύφθηκαν στο σύνολό τους. Ουσιαστικά ήταν θέσεις που ήταν να καλυφθούν από ανθρώπους, από την κινητικότητα. Όχι νέους σταθμάρχες, αλλά από ανθρώπους οι οποίοι ήταν στο παρελθόν -όπως ο ίδιος μέχρι το 2011- στον ΟΣΕ, μετακινήθηκαν μέσω μετάταξης σε άλλους φορείς -ο συγκεκριμένος στο Υπουργείο Παιδείας – και στη συνέχεια επέστρεψε το 2022 στον ΟΣΕ. Σημειώνει, λοιπόν, ότι δεν υφίστατο όριο ηλικίας για τις συγκεκριμένες θέσεις, καθώς αφορούσαν άτομα που ήταν έτσι κι αλλιώς από πριν στον ΟΣΕ.