Αντιμετωπίζοντας βαριές κατηγορίες αναμένεται σήμερα να απολογηθεί ο μοιραίος για δεκάδες ανθρώπους σταθμάρχης της Λάρισας, με τη διαδικασία ταυτοποίησης των σορών με τη μέθοδο DNA να συνεχίζεται από τα ειδικά εγκληματολογικά εργαστήρια της Ελληνικής Αστυνομίας και τους νεκρούς μέχρι σήμερα να ανέρχονται σε 57 και τους ταυτοποιημένους σε 54.
Επίσης 48 τραυματίες εξακολουθούν να νοσηλεύονται εκ των οποίων οι 7 διασωληνωμένοι σε Μονάδες Εντατικής Θεραπείας.
Σύμφωνα με επίσημη ενημέρωση από την εκπρόσωπο Τύπου της ΕΛΑΣ, ολοκληρώθηκε η εξέταση όλων των δειγμάτων που έχει λάβει μέχρι στιγμής η Διεύθυνση Εγκληματολογικών Ερευνών και έχουν ταυτοποιηθεί 54 νεκροί. Παράλληλα, αναμένεται η αποστολή νέων δειγμάτων, τα οποία ομοίως θα εξετασθούν στα εγκληματολογικά εργαστήρια.
Εν τω μεταξύ, δεκάδες οικογένειες θρηνούν και κηδεύουν τους δικούς τους ανθρώπους που έφυγαν από τη ζωή τόσο ξαφνικά και άδικα. Χθες, Παρασκευή έγινε η κηδεία της 34χρονης Αθηνάς από την Κατερίνη. Σήμερα η 23χρονη Ιφιγένεια, η νεαρή φοιτήτρια θα κηδευτεί στα Γιαννιτσά.
Ολα τα μέχρι στιγμής στοιχεία συνηγορούν στο ότι ο σταθμάρχης δεν αντελήφθη ότι ο ίδιος είχε θέσει την επιβατική αμαξοστοιχία Intercity IC 62 στις ίδες ράγες στις οποίες ερχόταν αντιθέτως η εμπορευματική αμαξοστοιχία 63503.
Συγκεκριμένα, η μοιραία αμαξοστοιχία κινούνταν για περισσότερο από 16 λεπτά σε λάθος γραμμή και παρότι ο σταθμάρχης Νέων Πόρων τον είχε ενημερώσει ότι η εμπορική αμαξοστοιχία είχε καθοδική πορεία προς Αθήνα, δεν αντέδρασε.
Ο σταθμάρχης των Νέων Πόρων φέρεται να επικοινωνεί πως στις 23.05 η εμπορική αμαξοστοιχία ξεκινά από τον Σταθμό των Νέων Πόρων με κατεύθυνση προς Αθήνα. Ένα λεπτό πριν, έχει αναχωρήσει και η επιβατική αμαξοστοιχία από τη Λάρισα. Για 16 ολόκληρα λεπτά τα δύο τρένα βρίσκονται σε πορεία σύγκρουσης.
Ο σταθμάρχης όμως δεν αντέδρασε ούτε τότε, μιας και εξακολουθούσε να πιστεύει ότι είχε «κλειδώσει» το μοιραίο Intercity 62 στην γραμμή ανόδου προς Θεσσαλονίκη.
Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι με το που πήρε το τρένο τη λάθος τροχιά, ο σταθμάρχης της Λάρισας για 5 λεπτά μπορούσε να δει στην κονσόλα του Σταθμαρχείου ότι το τρένο έχει μπει στις ράγες της καθόδου. Στη συνέχεια η κονσόλα δεν παρέχει τη δυνατότητα στον σταθμάρχη να δει προς τα πού κινείται το τρένο.
Η επικοινωνία μεταξύ σταθμαρχών καταγράφεται βάση πρωτοκόλλου στο βιβλίο τηλεγραφημάτων, τον εποπτικό πίνακα κυκλοφορίας και το καταγραφικό των συνομιλιών.
Να σημειωθεί ότι έρευνα στο πλαίσιο της προανάκρισης πραγματοποιήθηκε χθες το μεσημέρι από το Τμήμα Τροχαίας για το δυστύχημα στα Τέμπη, στα γραφεία του ΟΣΕ στη Λάρισα, με στόχο να συλλεχθούν όλα τα απαραίτητα στοιχεία που χρειάζονται οι αστυνομικές ερευνες για την διερεύνηση της υπόθεσης του σιδηροδρομικού δυστυχήματος.
Επίσης, αστυνομικοί έχουν πάρει το καταγραφικό από τις κάμερες ασφαλείας του Σταθμού στη Λάρισα. Πάνω από το γραφείο του σταθμάρχη, κάμερα έχει καταγράψει όλες τις κινήσεις εκείνης της ημέρας. Μια δεύτερη κάμερα που βρίσκεται 10-15 μέτρα παρακάτω, είναι στην είσοδο του Σταθμαρχείου και με βεβαιότητα έχει καταγράψει τους επιβάτες που ανέβηκαν στο τρένο το μοιραίο βράδυ.
Παράλληλα, ορίστηκαν τα μέλη της τριμελούς υπερκομματικής επιτροπής που θα διερευνήσει τα αίτια της εθνικής τραγωδίας των Τεμπών. Πρόεδρος είναι ο Ιωάννης Κωνσταντίνος Χαλκιάς, επίτιμος πρόεδρος του νομικού συμβουλίου του κράτους και μέλη οι πανεπιστημιακοί καθηγητές, Θανάσης Ζηλιασκόπουλος και Βασίλης Προφυλλίδης.
Από την πλευρά του ο υπουργός υγείας Θάνος Πλεύρης επέρριψε ευθύνες στην εταιρεία καθώς, όπως είπε, δεν υπήρχε κανένας άνθρωπος στα νοσοκομεία για να βοηθήσει στις λίστες. Η μητρική εταιρεία επιρρίπτει πάντως τις ευθύνες στον ΟΣΕ. Η Ferrovie Dello Stato Italiane τόνισε σε ανακοίνωσή της: «Ο ΟΣΕ διατηρεί το καθήκον και την ευθύνη για την συντήρηση, τη διαχείριση και τον τεχνολογικό εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού δικτύου καθώς και την ευθύνη για την κίνηση των τρένων και την κυκλοφορία».