Στις χρόνιες παθογένειες που οδήγησαν στην τραγωδία των Τεμπών εστιάζουν δημοσιεύματα του γερμανικού Τύπου που προσπαθεί να ξετυλίξει το «κουβάρι» των ευθυνών για το πολύνεκο δυστύχημα.
«Μπορούσε να αποφευχθεί η τραγωδία στα Τέμπη; Η απάντηση είναι πως ξεκάθαρα ναι» γράφει η Tagesspiegel, σημειώνοντας πως «πολλοί παράγοντες έδειχναν πως μία καταστροφή ήταν για πολύ καιρό προ των πυλών». Η γερμανική εφημερίδα επισημαίνει πως «από την ιδιωτικοποίηση του ελληνικού σιδηροδρόμου υπάρχουν ελλείψεις σε προσωπικό, στις υποδομές και στους αυτοματοποιημένους σηματοδότες. Μία ματιά στο πρόσφατο παρελθόν μπορεί να εξηγήσει γιατί αναμενόταν μία τραγωδία. Πέρυσι, ο επικεφαλής του τμήματος συντήρησης του σιδηροδρομικού δικτύου παραιτήθηκε λόγω μη πλήρωσης των προϋποθέσεων ασφαλείας. Πριν από τέσσερις μήνες, οι μηχανικοί που ήταν υπεύθυνοι για το δίκτυο τον ακολούθησαν, […] ενώ μόλις την περασμένη εβδομάδα, οι εργαζόμενοι στους σιδηροδρόμους κήρυξαν απεργία με αίτημα περισσότερη ασφάλεια στο σιδηροδρομικό δίκτυο. Επομένως, το ανθρώπινο λάθος ήταν μόνο ο τελευταίος κρίκος σε μια αλυσίδα λαθών και αστοχιών που οδήγησαν στο τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα».
Από την πλευρά της η Frankfurter Allgemeine Zeitung προσθέτει πως «ήδη από το 2019, δημοσιεύθηκε έκθεση που, μεταξύ άλλων, κατέτασσε το ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο ως το περισσότερο ανασφαλές σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση». Σύμφωνα με την έκθεση, σχεδόν 140 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους σε σιδηροδρομικά ατυχήματα στην Ελλάδα κατά την περίοδο 2010-2018, γράφει η εφημερίδα της Φρανκφούρτης.
Σημειώνει τέλος πως τον απόηχο του δυστυχήματος, «υπάρχει η υποψία ότι ο Μητσοτάκης θα μπορούσε να μεταθέσει την ημερομηνία των εκλογών κατά μερικές ακόμη εβδομάδες, με την ελπίδα ότι η συζήτηση σχετικά με τη συνενοχή της κυβέρνησης στις διαρθρωτικές ελλείψεις του σιδηροδρομικού συστήματος θα έχει καταλαγιάσει μέχρι τότε».
Πηγή: Deutsche Welle