Skip to main content

«Ο σταθμάρχης δεν έπρεπε να είναι μόνος – Το “μάτι” των τρένων, υπήρχε αλλά δεν είχε τοποθετηθεί»

REUTERS/Alexandros Avramidis

Το σύστημα PTC «βλέπει ακόμα και πού υπάρχει σηματοδότηση, πού υπάρχουν τούνελ, καμπές, ελέγχει το μήκος και το βάρος της αμαξοστοιχίας» λέει εμπειρογνώμονας.

«Σε μία φράση (πάμε κι όπου βγει) ειπώθηκε ο χαρακτηρισμός της Ελλάδας εν έτη 2023. Θλίβομαι», λέει ο πραγματογνώμονας τεχνικός σύμβουλος τροχαίων ατυχημάτων Κωνσταντίνος Χασιώτης, που επιχειρεί να δώσει κάποιες εξηγήσεις από μηχανολογικής πλευράς, για την τραγωδία των Τεμπών.

«Οι δύο μεγάλοι ενδιάμεσοι σταθμοί ανάμεσα στην εφιαλτική διαδρομή είναι αυτοί του Λιανοκλαδίου και της Λαρίσης και δεν έχουν σωστούς πίνακες ελέγχου,  για να λειτουργήσει το σύστημα PTC, που υπάρχει στην Ελλάδα αλλά δεν έχει τοποθετηθεί» τόνισε ο κ. Χασιώτης μιλώντας στην ΕΡΤ.

Το PTC «βλέπει που υπάρχει η σηματοδότηση, που υπάρχουν τούνελ, που υπάρχουν καμπές, ελέγχει το μήκος και το βάρος της αμαξοστοιχίας. (…) Καταλαβαίνετε ότι χρειάζεται διαφορετικός χρόνος πέδησης όταν εμφανιστεί ένα εμπόδιο, ανάλογα με την ταχύτητα και το βάρος μιας αμαξοστοιχίας».

Σκληρή γλώσσα χρησιμοποιεί ο κ. Χασιώτης για τις κυβερνητικές αντιδράσεις: «Κροκοδείλια τα δάκρυα του υπουργού, αν και δεν θέλω να κρίνω, αφού γνώριζε ότι υπήρχαν αυτά τα συστήματα (PTC) και δεν είχαν τοποθετηθεί».

«Δεν έπρεπε να είναι μόνος του»

Σχετικά με τους χειρισμούς του σταθμάρχη ο κ. Χασιώτης υπογράμμισε ότι «δεν έπρεπε να είναι σε τέτοια θέση, μόνος του (…) Θα έπρεπε να υπάρχει και άλλος άνθρωπος μαζί του και να μιλάει με τον άλλον σταθμάρχη, που ήταν πιο πάνω (…) Δεν υπήρχε ενδοεπικοινωνία».

«Ο σταθμάρχης δεν ήταν επαγγελματίας. Δεν γίνεται να είδε το τρένο και να μην ήξερε έστω στο περίπου, πού βρισκόταν 10 λεπτά αργότερα», σημείωσε ενώ συμπλήρωσε ότι η έλλειψη προσωπικού είναι βασικός παράγοντας για αυτό το δυστύχημα.

Σχετικά με το γιατί δεν είχε ολοκληρωθεί η κατασκευή των ραγών που είχαν πρόβλημα ο  εμπειρογνώμονας λέει πως δεν υπάρχει βούληση. «Τώρα η εταιρεία θα δώσει περισσότερα λεφτά σε αποζημιώσεις από ότι θα έδινε για να ολοκληρώσει το έργο».

Λέκκας για Τέμπη: Ολοκαύτωμα χωρίς διαφυγή αν η σύγκρουση γινόταν μέσα σε σήραγγα

«Ο Θεός έβαλε το χέρι του και η σύγκρουση έγινε μετά το τούνελ, ανέφερε επίσης. Αν γινόταν εντός του, θα είχαμε ακόμα πιο τραγικές συνέπειες, οι εγκλωβισμένοι δεν θα μπορούσαν να απεγκλωβιστούν, θα πέθαιναν από τις αναθυμιάσεις».

Τέλος ο κ. Χασιώτης υπογράμμισε: «Εάν δείτε το βίντεο της σύγκρουσης, δημιουργήθηκε η λάμψη από την ανάφλεξη κι ακόμα τα τρένα βάδιζαν», σύρθηκαν για 300 μέτρα, «έτσι εξηγείται, από τον νόμο της αδράνειας, πώς άνθρωποι βρέθηκαν έξω από το τρένο, μέτρα μακρυά» αφού κυριολεκτικά εκτινάχθηκαν από την σύγκρουση.