Εκτενή δημοσιεύματα για την τραγωδία των Τεμπών και τα αίτιά της καθώς και για την κατάσταση του ελληνικού σιδηροδρομικού δικτύου φιλοξενεί ο γερμανικός Τύπος.
Η tageszeitung σημειώνει πως «οι σταθμάρχες μεταδίδουν τις οδηγίες μέσω ασυρμάτου στους μηχανοδηγούς, οι οποίοι ταξιδεύουν σχεδόν στα τυφλά: δεν υπάρχει ούτε ηλεκτρονικό σύστημα καθοδήγησης και παρακολούθησης ούτε φανάρια που θα μπορούσαν να ανάψουν κόκκινα σε περίπτωση κινδύνου». Σύμφωνα με τη γερμανική εφημερίδα «το σιδηροδρομικό ατύχημα στην κοιλάδα των Τεμπών ήταν μια προδιαγεγραμμένη καταστροφή». Ειδικότερα η taz υπενθυμίζει πως «το 2019, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή είχε ήδη επιβάλει πρόστιμο δύο εκατομμυρίων ευρώ στην Ελλάδα για ανεπαρκή ασφάλεια στις αμαξοστοιχίες, ενώ τον Απρίλιο του 2022 ένας εμπειρογνώμονας προειδοποιούσε σε επιστολή του για τα σιδηροδρομικά ατυχήματα».«Όμως, όλες οι προειδοποιήσεις έπεσαν στο κενό», σχολιάζει η εφημερίδα του Βερολίνου και συνεχίζει:
«Από την πώληση της Hellenic Train στους ιταλικούς κρατικούς σιδηροδρόμους το 2017, […] τα προβλήματα δεν έχουν μειωθεί, με πιο πρόσφατο το παράδειγμα των απαράδεκτα κακών τρένων Pendolino, από τους Ελβετικούς Ομοσπονδιακούς Σιδηροδρόμους SBB. Τρένα αυτού του τύπου συνέδεαν κυρίως την Ελβετία με την Ιταλία από τα μέσα της δεκαετίας του 1990 και μετά, προτού η SBB στείλει τη συντριπτική πλειοψηφία των Pendolinos για παλιοσίδερα. Το αφεντικό της SBB είχε μιλήσει τότε για μια “φρίκη” που έφτασε στο τέλος της. Όταν οι ιταλικοί κρατικοί σιδηρόδρομοι έστειλαν πέντε εναπομείναντα Pendolinos στην Ελλάδα, ο πρώην επικεφαλής της SBB δήλωσε πως “το μόνο που μπορώ να πω για τα Pendolinos είναι: καλή τύχη”».
Η taz προσθέτει ακόμη πως «η Hellenic Trains διαφημίζει ότι μπορεί κανείς να ταξιδέψει από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη σε λιγότερο από τέσσερις ώρες με τα γρήγορα τρένα τους». «Μετά την τραγωδία των Τεμπών, για τους Έλληνες αυτό μοιάζει με κοροϊδία» καταλήγει.
«Γιατί βρίσκονταν και τα δύο τρένα σε μετωπική πορεία στις ίδιες ράγες;», διερωτάται η Süddeutsche Zeitung και σημειώνει: «Σύμφωνα με τα ελληνικά μέσα ενημέρωσης, ο σταθμάρχης έδωσε εντολή αλλαγής κατεύθυνσης στις ράγες, ωστόσο το σύστημα δεν την εκτέλεσε. […] Ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Μηχανοδηγών, Κώστας Γενιδούνιας, εξήγησε ότι το ηλεκτρονικό σύστημα που υποτίθεται ότι προειδοποιεί τους μηχανοδηγούς για τα ερχόμενα τρένα στη γραμμή δεν λειτουργεί εδώ και χρόνια. “Τίποτα δεν λειτουργεί, όλα γίνονται χειροκίνητα”, είπε, για ολόκληρη τη διαδρομή μεταξύ Αθήνας και Θεσσαλονίκης. Σε συνολικά 15 σταθμούς, ο εκάστοτε σταθμάρχης έπρεπε να δώσει το πράσινο φως στο τρένο με το χέρι για να συνεχίσει το ταξίδι του. Δεν υπάρχουν ηλεκτρονικοί έλεγχοι και γι’ αυτό ευθύνονται οι αρχές: “Διαμαρτυρόμαστε συνεχώς γι’ αυτό”, δήλωσε ο Γενιδούνιας, επικεφαλής του συλλόγου».
Πηγή: Deutsche Welle