Μεγαλώνει η μαύρη λίστα των θυμάτων του πολύνεκρου σιδηροδρομικού δυστυχήματος στα Τέμπη, με 42 επιβεβαιωμένους νεκρούς, όπως ανέφερε ο εκπρόσωπος Τύπου του Πυροσβεστικού Σώματος, επιπυραγός, Γιάννης Αρτοποιός.
Σημειώνεται ότι, σύμφωνα με το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων, η επιχείρηση έρευνας και απεγκλωβισμού στο σημείο του σιδηροδρομικού δυστυχήματος είναι σε εξέλιξη και οι δυνάμεις παραμένουν στο πεδίο μέχρι τώρα, ενώ οι εκτιμήσεις συγκλίνουν στο ότι ο εφιάλτης δεν θα σταματήσει εδώ.
Συγγενείς έφθαναν νωρίτερα στο σημείο της τραγωδίας, για να αναζητήσουν τους δικούς τους ανθρώπους που δεν είχαν δώσει σημεία ζωής. Ο αριθμός των αγνοούμενων παραμένει ακόμα άγνωστος.
Σταθμάρχης: «Η κακιά η ώρα…»
Στο μεταξύ παραδέχθηκε το μοιραίο λάθος του που οδήγησε στο πολύνεκρο δυστύχημα , ο σταθμάρχης της Λάρισας. Ο άνδρας, κατά την προανακριτική απολογία του, στην Τροχαία Λάρισας, απέδωσε την τραγωδία στην «κακιά ώρα».
Αρχικά, ο ίδιος υποστήριξε ότι έδωσε εντολή για αλλαγή στην τροχιά αλλά το σύστημα δεν υπάκουσε.
Σύμφωνα με την Πυροσβεστική, από τους 72 νοσηλευόμενους επιβάτες, 15 πήραν εξιτήριο και παραμένουν για νοσηλεία 57 επιβάτες, εκ των οποίων 6 στη Μονάδα Εντατικής Θεραπείας.
Κατά τη διάρκεια της επιχείρησης, 194 επιβάτες μεταφέρθηκαν με 5 λεωφορεία στη Θεσσαλονίκη, με 6ο λεωφορείο 20 επιβάτες στη Λάρισα, καθώς και 8 επιβάτες μεταφέρθηκαν στην Κατερίνη.
Αποκάλυψη – σοκ στη Ναυτεμπορική
«Εάν λειτουργούσε η σηματοδότηση στη μοιραία γραμμή, δεν θα είχαμε το τραγικό δυστύχημα με δεκάδες νεκρούς σήμερα»: Η καταγγελία σαφής και διατυπώνεται στην «Ναυτεμπορική» από έναν Ηλεκτρολόγο Μηχανικό, ο οποίος είχε εργαστεί επί πολλά χρόνια στην επιτροπή εφαρμογής του Ευρωπαϊκού Συστήματος Ελέγχου Αμαξοστοιχιών (ETCS) στην ΕΡΓΟΣΕ. Το σύστημα αυτό καθιστά δυνατή τη διαβίβαση στον μηχανοδηγό πληροφοριών αλλά και τον έλεγχο τήρησης της επιτρεπόμενης ταχύτητας.
Ο Ηλεκτρολόγος Μηχανικός, τα στοιχεία του οποίου είναι στη διάθεση της «Ναυτεμπορικής», τονίζει ότι ουσιαστικά δεν εφαρμόστηκε πλήρως η σύμβαση για την «Ανάταξη και Αναβάθμιση του συστήματος Σηματοδότησης-Τηλεδιοίκησης και Αντικατάστασης 70 Αλλαγών Τροχιάς,σε Εντοπισμένα Τμήματα του Άξονα Αθήνα- Θεσσαλονίκη- Προμαχώνας» ( Α.Σ 717) . Η σύμβαση εφαρμόστηκε μόνο στο τμήμα Τιθορέα – Δομοκός.
Επώδυνη αναγνώριση
Γύρω στις 3.30 το απόγευμα πτώματα μεταφέρθηκαν μέσα με σακούλες στο νεκροτομείο της Λάρισας.
Στα νοσοκομεία της Λάρισας ο πόνος όσων αναγνωρίζουν τους νεκρούς τους, είναι βουβός. Όπως μετέδωσε η κρατική τηλεόραση, οι σοροί τουλάχιστον επτά ανθρώπων είναι απανθρακωμένες και άλλες είναι διαμελισμένες,.
Αυτή την ώρα συνεχίζεται η διαδικασία ταυτοποίησης των θυμάτων που έχουν μεταφερθεί στο Γενικό Νοσοκομείο Λάρισας. Για τη διαδικασία βιολογικής ταυτοποίησης μέχρι στιγμής έχουν ληφθεί 17 δείγματα DNA από τις σορούς και 23 δείγματα από συγγενείς των επιβατών.
Σοκαριστικό είναι στο νοσοκομείο της Λάρισας μεταφέρθηκαν 17 σακούλες με ανθρώπινα μέλη, γεγονός που φέρνει στο φως ακρωτηριασμούς.