Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της «Έρευνας για τη λιανική πώληση στην Ασία και τον Ειρηνικό για το 2023» του Ομίλου CBRE που δημοσιεύτηκαν πρόσφατα, χάρη στην ισχυρή ανάκαμψη της κατανάλωσης και τα σχετικά κίνητρα, η ηπειρωτική Κίνα προσελκύει εταιρείες διεθνών εμπορικών σημάτων που εγκαθίστανται στη χώρα, γεγονός που θα καταστήσει την κινεζική αγορά επίκεντρο της διασυνοριακής ανάπτυξης των λιανικών πωλήσεων στην περιοχή για το 2023.
Ενόσω τα αποτελέσματα της έρευνας ανακοινώνονταν, ανώτερα στελέχη ομίλων που διαχειρίζονται καταστήματα ειδών πολυτελείας συνέρρεαν στην Κίνα. Την περασμένη εβδομάδα, ο Francois-Henri Pinault, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου Kering, της μητρικής εταιρείας του οίκου Gucci, επισκέφθηκε τη Σαγκάη, το Πεκίνο, την Τσενγκντού και τη Ναντσίνγκ. Επίσης, ο Johann Rupert, διευθύνων σύμβουλος της Richemont, μητρικής εταιρείας του οίκου Cartier, η εκτελεστική ομάδα της LVMH και ο John Idol, διευθύνων σύμβουλος της Capri Holdings, της μητρικής εταιρείας του οίκου Michael Kors, πρόκειται σύμφωνα με πηγές να επισκεφτούν τη χώρα.
Για ποιο λόγο οι όμιλοι αυτοί επισκέπτονται την Κίνα και διερευνούν την κινεζική αγορά;
Κατά τη διάρκεια της επίσκεψής του ο Francois-Henri Pinault δήλωσε ότι στο μέλλον ο Όμιλος Kering θα συνδυάσει τη βιώσιμη ανάπτυξη με τον ψηφιακό μετασχηματισμό, θα συνεχίσει να αυξάνει τις επενδύσεις του στην Κίνα και να αξιοποιεί τη μεγάλη και ανοιχτή πλατφόρμα της Διεθνούς Έκθεσης Εισαγωγών της Κίνας (CIIE) με στόχο την κυκλοφορία νέων προϊόντων, τεχνολογιών και υπηρεσιών, δημιουργώντας μια σταθερότερη σχέση με τους Κινέζους καταναλωτές.
Ήδη από τον περασμένο Δεκέμβριο, πολλές εταιρείες διεθνών σημάτων έχουν επιταχύνει την ανάπτυξη των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων τους στην Κίνα, δημιουργώντας νέα καταστήματα ή αναβαθμίζοντας τα υπάρχοντα. Η Versace άνοιξε πέντε νέες μπουτίκ στην Τσενγκτού, τη Χανγκτσόου, τη Σεντσέν και τη Ναντσίνγκ, η Hermès ανακαίνισε και λειτούργησε το κατάστημα «ναυαρχίδα» της στη Ναντσίνγκ, η Prada άνοιξε τη δεύτερη μπουτίκ της στο διεθνές αεροδρόμιο Σάνγια.
Σύμφωνα με στατιστικά στοιχεία της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εμπορίου της Χαϊνάν, από τις 30 Ιανουαρίου έως τις 5 Φεβρουαρίου, οι συνολικές πωλήσεις σε 10 καταστήματα αφορολόγητων ειδών στα σημεία εξόδου από τη νήσο έφτασαν συνολικά τα 1,983 δισεκατομμύρια γιουάν, σημειώνοντας αύξηση 144% σε ετήσια βάση.
Τα αξιοσημείωτα αυτά νούμερα δείχνουν ότι η ανάκαμψη και αναθέρμανση της κινεζικής αγοράς σίγουρα θα εμφυσήσουν με ζωτικότητα τη βιομηχανία ειδών πολυτελείας, οι πωλήσεις της οποίας ήταν υποτονικές κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Οι επισκέψεις των στελεχών των σχετικών ομίλων στην Κίνα αποδεικνύουν ότι η κινεζική αγορά είναι σημαντική όσο ποτέ άλλοτε.