Aπό 126 υπαλλήλους θα υποστηριχθεί σε πρώτη φάση η εισαγωγή του θεσμού του υπαλλήλου υποδοχής και του υπαλλήλου ροής για την εξυπηρέτηση των πολιτών από τον ΕΦΚΑ, που ήδη αποτελεί πραγματικότητα σε 27 υποκαταστήματα σε Αθήνα, Πάτρα, Θεσσαλονίκη και Κρήτη
Το πώς λειτουργεί ο νέος θεσμός είχε την ευκαιρία να δει ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Κωστής Χατζηδάκης, κατά τη σημερινή επίσκεψή του στο υποκατάστημα του ΕΦΚΑ στη Νέα Φιλαδέλφεια, στο οποίο έχουν ήδη τοποθετηθεί οι εν λόγω υπάλληλοι, συνοδευόμενος από τον διοικητή του ΕΦΚΑ, κ. Παναγιώτη Δουφεξή και τον αρμόδιο υποδιοικητή, κ. Γιώργο Γκράτζιο.
]Όπως αναφέρει το υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων σε ανακοίνωσή του, η τοποθέτηση υπαλλήλων ροής και υποδοχής έρχεται σε συνέχεια μίας σειράς πρωτοβουλιών, που έχουν ήδη αναληφθεί, με γνώμονα τη βελτίωση της καθημερινότητας του πολίτη κατά τις συναλλαγές τους με τον ΕΦΚΑ, οι οποίες είναι οι εξής:
– Θεσμοθέτηση των ηλεκτρονικών ραντεβού.
– Ενιαίο τηλεφωνικό κέντρο 1555, το οποίο στον 1,5 χρόνο λειτουργίας του «μετρά» σχεδόν 5 εκατομμύρια απαντημένες κλήσεις.
– Συνεχής διεύρυνση των υπηρεσιών οι οποίες παρέχονται ηλεκτρονικά από τον ΕΦΚΑ, που έχουν φτάσει τις 80, ενώ οι συναλλαγές που έχουν διενεργηθεί ηλεκτρονικά, υπερβαίνουν τα 230 εκατομμύρια.
– Διεκπεραίωση συναλλαγών του ΕΦΚΑ μέσα από τα ΚΕΠ.
– Ψηφιακό Δωμάτιο Επικοινωνίας στον ΕΦΚΑ και το σύστημα απομακρυσμένης επικοινωνίας myEFKALive, που απευθύνεται σε κατοίκους ορεινών, νησιωτικών και απομακρυσμένων περιοχών.
Τι κάνουν οι υπάλληλοι ροής και οι υπάλληλοι υποδοχής
Αναφορικά με τον νέο θεσμό, σε περίπτωση που κάποιος δεν έχει κλείσει ηλεκτρονικό ραντεβού, ο υπάλληλος υποδοχής, που βρίσκεται στην είσοδο του υποκαταστήματος του ΕΦΚΑ, μπορεί να του κλείσει ραντεβού ή, σε κάποιες περιπτώσεις, να τον βοηθήσει να εξυπηρετηθεί επί τόπου, ιδίως αν πρόκειται για ευπαθείς συμπολίτες μας (ΑμεΑ, έγκυες, ηλικιωμένοι κλπ).
Οι υπάλληλοι καθοδηγούν τους ασφαλισμένους, που προσέρχονται στο υποκατάστημα, αναφορικά με το ποιο τμήμα ακριβώς πρέπει να επισκεφθούν. Επίσης, ενημερώνουν και «εκπαιδεύουν» τους πολίτες για τις παρεχόμενες ηλεκτρονικές υπηρεσίες του φορέα, που διευρύνονται συνεχώς και για τη διαδικασία κλεισίματος ραντεβού, μέσω της σχετικής πλατφόρμας.
Παράλληλα, προβλέπεται σε κάθε υποκατάστημα του ΕΦΚΑ η τοποθέτηση υπαλλήλου ροής, που έχει ως βασική αποστολή να βοηθά και να κατευθύνει τους ασφαλισμένους στο αρμόδιο κάθε φορά τμήμα για τη διεκπεραίωση της υπόθεσής τους και να τους ενημερώνει για τα απαιτούμενα για κάθε υπηρεσία δικαιολογητικά και να συνδράμει στον έλεγχο της πληρότητάς τους.
Όπως επισημαίνεται στην ανακοίνωση, στόχος είναι να δοθεί τέλος στο φαινόμενο των άσκοπων μετακινήσεων και της αναμονής σε διάφορες υπηρεσίες του ΕΦΚΑ εντός του υποκαταστήματος.
Με τη συνδρομή του υπαλλήλου ροής, ο κάθε ασφαλισμένος θα ξέρει πού ακριβώς πρέπει να απευθυνθεί, κάτι που «μεταφράζεται» σε εξοικονόμηση χρόνου και μείωση της ταλαιπωρίας τόσο των ίδιων των ασφαλισμένων, όσο και των υπαλλήλων του ΕΦΚΑ.
Προσλήψεις
Έχει ήδη ξεκινήσει η διαδικασία πρόσληψης υπαλλήλων υποδοχής και υπαλλήλων ροής στον ΕΦΚΑ, μέσω του προγράμματος απασχόλησης μακροχρόνια ανέργων, ηλικίας 55-67 ετών, της Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης (ΔΥΠΑ), ωφελούμενοι του οποίου είναι άνεργοι αυτής της ηλικιακής κατηγορίας, που είναι εγγεγραμμένοι στα μητρώα της ΔΥΠΑ για πάνω από 12 μήνες.
Τη στιγμή αυτή, απασχολούνται ήδη 62 άτομα σε 27 υποκαταστήματα σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πάτρα και Κρήτη, ενώ σε εξέλιξη βρίσκονται οι διαδικασίες πρόσληψης ακόμα 51 υπαλλήλων ροής και υποδοχής σε 23 υποκαταστήματα, που θα ολοκληρωθούν έως τις αρχές Μαρτίου.
Ο σχεδιασμός προβλέπει συνολικά την πρόσληψη 126 ατόμων σε 55 υποκαταστήματα του ΕΦΚΑ έως τις 15 Μαρτίου.
Το επόμενο διάστημα, θα συνεχιστεί το πρόγραμμα στελέχωσης με υπαλλήλους υποδοχής και ροής σε όλες τις δομές του φορέα, όπου διαπιστώνεται η ανάγκη γι’ αυτές τις υπηρεσίες.