Skip to main content

Αλλάζει το ωράριο τροφοδοσίας των καταστημάτων

INTIME NEWS

Σύμφωνα με στελέχη της EEL, το νέο ωράριο ενδέχεται να οδηγήσει σε αυξημένη συσσώρευση οχημάτων το δίωρο 07:00 - 09:00 το πρωί, που αποτελεί ήδη ένα «χρονικό παράθυρο» με αυξημένη κίνηση οχημάτων.

Δημοσιεύθηκε στην Διαύγεια η απόφαση των υπουργών Περιβάλλοντος και Μεταφορών, με την οποία αλλάζει το ωράριο τροφοδοσίας των καταστημάτων το οποίο θα γίνεται κατά βάση τις βραδινές ώρες, από τις 21:00 το βράδυ έως τις 09:00 το πρωί της επόμενης μέρας, με στόχο την αποσυμφόρηση του κυκλοφοριακού φόρτου και την εύρυθμη λειτουργία των εμπορικών κέντρων των Δήμων της Αθήνας.

Στον Δήμο Αθηναίων καθορίζεται ωράριο για την κυκλοφορία και την τροφοδοσία των επιχειρήσεων, υπεραγορών και λοιπών καταστημάτων της πόλης από τις 21:00 έως και 09.00 της επόμενης, με κάθε τύπο φορτηγού οχήματος.

Για τις υπόλοιπες ώρες, ο ανεφοδιασμός τους θα διενεργείται με οχήματα μικτού βάρους μέχρι δύο τόνους.

Ωράριο τροφοδοσίας των Επιχειρήσεων, Υπεραγορών και λοιπών καταστημάτων (Super Markets, Πολυκαταστήματα, Αλυσίδες Καταστημάτων) καθ’ όλο το 24ωρο πλην των ωρών από 07:00 π.μ. έως και 10:30 π.μ. για τα φορτηγά αυτοκίνητα ωφέλιμου φορτίου άνω του 1,5 τόνου – αφορά τις περιοχές Ζωγράφου, Αιγάλεω, Καλλιθέα, Π. Φάληρο, Ν. Σμύρνη).

Στον Δήμο Πειραιά, στις κεντρικές λεωφόρους και οδούς της πόλης: Ηρ. Πολυτεχνείου – Γρ. Λαμπράκη Βασ. Γεωργίου Ακτή Μιαούλη Ακτή Ποσειδώνος 2ας Μεραρχίας Γούναρη Τσαμαδού Εθν. Αντιστάσεως 34ου Συντάγματος-Ακτή Μουτσοπούλου Ακτή Καλλιμασιώτη Ακτή Θεμιστοκλέους-Ελευθερίου Βενιζέλου καθορίζεται ωράριο τροφοδοσίας καθ’ όλο το 24ωρο πλην των ωρών από 07:00 π.μ. έως και 10:30 π.μ. για τα φορτηγά αυτοκίνητα ωφέλιμου φορτίου άνω του 1,5 τόνου.

Στις παραπάνω οδούς ισχύει περιορισμός κυκλοφορίας των φορτηγών οχημάτων ωφέλιμου φορτίου άνω του 1,5 τόνου από 07:00 π.μ. έως 11:00 π.μ. και από 14:30 μ.μ. έως και 16:00 μ.μ.

Διχάζει η απόφαση

«Αποστάσεις» από την απόφαση παίρνουν Φορείς που ασχολούνται με την εφοδιαστική αλυσίδα και τις αστικές διανομές, όπως η Ελληνική Εταιρεία Logistics (EEL) και το Ινστιτούτο Logistics Management Ελλάδας (ILME), εάν και υποστηρίζουν ότι το μέτρο στοχεύει στη μείωση της κυκλοφοριακής όχλησης και των περιβαλλοντικών επιπτώσεων, διατυπώνουν σοβαρούς προβληματισμούς.

Σύμφωνα με στελέχη της EEL, το νέο ωράριο ενδέχεται να οδηγήσει σε αυξημένη συσσώρευση οχημάτων το δίωρο 07:00 – 09:00 το πρωί, που αποτελεί ήδη ένα «χρονικό παράθυρο» με αυξημένη κίνηση οχημάτων.

Όσον αφορά στις δυσκολίες που δημιουργούνται σχετικά με το προσωπικό των επιχειρήσεων, το πρόβλημα που ήδη υπάρχει με τη δυσκολία ανεύρεσης προσωπικού, όπως σημειώνουν, θα ενταθεί ακόμη περισσότερο, καθώς απαιτείται πλέον προσωπικό και για πρωινές, αλλά και για βραδινές βάρδιες.

Επίσης, σύμφωνα με ορισμένες στελεχών της εφοδιαστικής, τα καταστήματα του κέντρου των Αθηνών δεν μπορούν να παραβούν το προκαθορισμένο από τον νόμο ωράριο λειτουργίας, ενώ παράλληλα δημιουργείται πρόβλημα ασφάλειας, τόσο για τα καταστήματα, όσο και τους εργαζόμενους, καθώς και αντίστοιχη αύξηση του κόστους μισθοδοσίας.

Ακόμη, αναφορά γίνεται και στις δυσκολίες που επιφέρει μία τέτοια απόφαση για τους περιπτερούχους, οι οποίοι δεν διαθέτουν τους απαραίτητους αποθηκευτικούς χώρους γύρω από την επιχείρησή τους (στις περιπτώσεις, όπου οι παραδόσεις γίνονται χωρίς παρουσίαση του περιπτερούχου), ενώ πλήττονται και λόγω των πολυάριθμων προμηθευτών που θα πρέπει να τους παραδίδουν σε στενά χρονικά πλαίσια τα εμπορεύματα που διακινούν.

Παράλληλα, ένας καίριος προβληματισμός είναι η θέση των ίδιων των εμπορικών καταστημάτων, πολλά από τα οποία δεν διαθέτουν ειδικές εισόδους φορτοεκφόρτωσης, αλλά και άλλο απαραίτητο εξοπλισμό για να φιλοξενήσουν οχήματα που εκτελούν βραδινές παραδόσεις.

Από την πλευρά τους, στελέχη του ILME τονίζουν ότι το νυχτερινό ωράριο τροφοδοσίας αποτελεί σαφώς μία λύση προς τη σωστή κατεύθυνση, αλλά χρειάζεται συνέργειες με σαφείς κανόνες λειτουργίας και αστυνόμευσης, προκειμένου το μέτρο να είναι αποδοτικό και αποτελεσματικό.

«Πρέπει να ληφθούν υπόψη το ωράριο παραλαβής των καταστημάτων, όχληση κατοίκων, καθώς και τα μέτρα αστυνόμευσης του μέτρου έτσι ώστε να μην απαξιωθεί και οδηγήσει σε αθέμιτο ανταγωνισμό.

Επιπροσθέτως, αντί για μείωση του κυκλοφοριακού κινδυνεύουμε να έχουμε περισσότερες αποστολές υψηλότερου κόστους, με μικρότερα φορτηγά και τελικά να καταλήξουμε σε περισσότερα φορτηγά οχήματα στους δρόμους του Λεκανοπεδίου και για περισσότερες ώρες της ημέρας», υποστηρίζουν.

Στο σημείο, όπως αναφέρουν, αξίζει να εξετάσουμε αντίστοιχες εφαρμογές από μεγάλες ευρωπαϊκές πόλεις, όπως Λονδίνο, Στοκχόλμη, Μιλάνο και Παρίσι, οι οποίες επιχειρούν μία ολοκληρωμένη προσέγγιση ρύθμισης της πρόσβασης στο κέντρο για το σύνολο των οχημάτων στη λογική των cordonschemes.