Έσοδα της τάξεως των 500 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά τουλάχιστον 22%, αναμένει για φέτος ο όμιλος Avramar, ο οποίος, παρά τη συγκυρία των πολλαπλών προκλήσεων, διατηρεί απρόσκοπτη την υλοποίηση των αναπτυξιακών του σχεδιασμών.
Οι πληροφορίες της «Ν» αναφέρουν ότι με βάση τις επιδόσεις του εννεαμήνου οι ενοποιημένες πωλήσεις του ομίλου αναμένεται να φτάσουν φέτος τα 480500 εκατ. ευρώ και το EBITDA να διαμορφωθεί στα 46-50 εκατ. ευρώ. Για τη νέα χρονιά τα μεγέθη του ομίλου αναμένεται να διατηρήσουν τη δυναμική τους και να κυμανθούν στα ίδια επίπεδα με το 2022.
Τόσο οι φετινές επιδόσεις όσο και οι αρχικές προβλέψεις για τη πορεία των μεγεθών το 2023 κρίνονται ικανοποιητικές, δεδομένων των πολλαπλών κρίσεων που επιβαρύνουν σημαντικά τα λειτουργικά κόστη.
Όπως αναφέρουν στη «Ν» πηγές προσκείμενες στην εταιρεία, «το 2022 ήταν μια χρονιά πρωτοφανούς αύξησης του κόστους των πρώτων υλών ιχθυοτροφών, της ενέργειας, των μεταφορικών, των υλικών συσκευασίας, οι οποίες επιβαρύνθηκαν περαιτέρω από τις οικονομικές επιπτώσεις του πολέμου στην Ουκρανία.
Ως αποτέλεσμα, ο ρυθμός πληθωρισμού εξακολουθεί να αυξάνεται με τις τελευταίες εκθέσεις για την Ευρώπη να δείχνουν αύξηση 17,3% έναντι του προηγούμενου χρόνου (Year-overYear Οκτ. ’22) και για την Αμερική αύξηση 10,9%. Με βάση τις τελευταίες εκτιμήσεις μας για το 2022, η ετήσια αύξηση του κόστους παραγωγής των ψαριών που παράγουμε φέτος είναι υψηλότερη κατά 47% σε σχέση με το 2021. Αντίστοιχα για το 2023 πιο πρόσφατη εκτίμηση προβλέπει περαιτέρω αύξηση του κόστους κατά 10%-15%. Τα ψάρια έχουν μέσο χρόνο παραγωγής 18 24 μήνες. Ως εκ τούτου, η επίδραση στο κόστος των ψαριών για το 2023/24 θα είναι σημαντικά υψηλότερη».
Πάντως, παρά την έντονα πληθωριστική συγκυρία και τις επιβαρύνσεις στα κόστη παραγωγής, ο αναπτυξιακός σχεδιασμός του ομίλου διατηρείται. Όπως αναφέρουν οι ίδιες πηγές, «το πενταετές στρατηγικό πλάνο της εταιρείας βασίζεται σε μια πλήρως καθετοποιημένη και ολοκληρωμένη αλυσίδα αξίας. Όλες οι εταιρίες του Ομίλου ήταν υπο-επενδυμένες. Πλέον ακολουθούμε και εφαρμόζουμε ένα πλάνο επενδύσεων εκσυγχρονισμού των πλωτών μέσων, των διχτυών και των κτιριακών εγκαταστάσεων. Ιδιαίτερη έμφαση έχει δοθεί στον εκσυγχρονισμό των διαδικτυακών υποδομών, καθώς και στην ιχνηλάτηση των προϊόντων, τόσο για τους πελάτες όσο και για τον τελικό καταναλωτή».
Σε ό,τι αφορά τη διαδικασία ενοποίησης των τεσσάρων εταιρειών, Ανδρομέδα, Σελόντα, Νηρέας και Περσεύς, εξελίσσεται ομαλά και βάσει του στρατηγικού επιχειρησιακού και επιχειρηματικού πλάνου.
Οι διαδικασίες ενοποίησης Νηρέα και Σελόντα έχουν ολοκληρωθεί, ενώ προχωράει με εντατικούς ρυθμούς και η αντίστοιχη για την Ανδρομέδα. Υπενθυμίζεται εξάλλου ότι από το καλοκαίρι του 2021 όλα τα προϊόντα ελληνικής προέλευσης τιμολογούνται από μια εταιρεία.
Από την έντυπη έκδοση