Skip to main content

Σέρρες: Μαθήματα ξανά στο 9ο Δημοτικό μετά τη φονική έκρηξη

ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΑΓΓΕΛΟΣ ΜΠΑΝΤΑΖΟΣ

Ψυχολόγος κι ο δάσκαλος μίλησαν στα παιδιά για την απώλεια και το σοκ του θανάτου.

Τις πόρτες του για μαθητές και δασκάλους άνοιξε και πάλι το πρωί της Δευτέρας το 9ο Δημοτικό Σχολείο Σερρών, όπου στις 5 Δεκεμβρίου είχε βρει τραγικό θάνατο στην αυλή του ένας 11χρονος μαθητής, ο Βασίλης-Μάξιμος, μετά από έκρηξη που σημειώθηκε στο λεβητοστάσιο, με αποτέλεσμα η πόρτα να εκτιναχθεί και να τον τραυματίσει θανάσιμα.

Ο χώρος της πίσω αυλής, όπου βρισκόταν το λεβητοστάσιο, παραμένει αποκλεισμένος και οι μαθητές θα κάνουν χρήση μόνο της μπροστινής αυλής. Μέχρι την πλήρη αποκατάσταση της ζημιάς στο κεντρικό σύστημα θέρμανσης της σχολικής μονάδας, έχει τοποθετηθεί προσωρινό αυτόνομο σύστημα θέρμανσης – κλιματισμού σε κάθε αίθουσα.

Η σημερινή πρώτη ημέρα επαναλειτουργίας του σχολείου ξεκίνησε με την παρουσία μέσα στην τάξη ψυχολόγου, ο οποίος μαζί με τον δάσκαλο μίλησε στα παιδιά για την απώλεια και το σοκ του θανάτου.

ΕΔΕ από τον δήμο Σερρών

Την ίδια ώρα, ο δήμαρχος Σερρών, Αλέξανδρος Χρυσάφης, διάταξε τη διενέργεια Ένορκης Διοικητικής Εξέτασης (ΕΔΕ) για να διαπιστωθεί η τέλεση ή μη πειθαρχικών παραπτωμάτων από προσωπικό που υπηρετεί στον δήμο, ενώ ζήτησε και την κατεπείγουσα διερεύνηση της υπόθεσης του τραγικού θανάτου του 11χρονου μαθητή.

Σε ανακοίνωσή του, ο δήμαρχος αναφέρει ότι κάλεσε σε συνεργασία και άμεσες συναντήσεις τον διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Σερρών και το Δ.Σ. του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Σερρών, όπως επίσης και τον διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Σερρών και το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Σερρών.

Σκοπός της συνάντησης, όπως τονίζει, είναι να υπάρχει συνεχής και καλή συνεργασία με όλους τους διευθυντές των σχολικών μονάδων και την εκπαιδευτική κοινότητα.

Με αφορμή τις πρώτες δηλώσεις του μετά το συμβάν, ο δήμαρχος Σερρών σημειώνει πως «μέσα σε μία τέτοια έντονα συναισθηματικά φορτισμένη κατάσταση, είναι αλήθεια ότι δεν έπρεπε να θέσω, στις δημόσιες τοποθετήσεις μου, ερωτήματα για τα “πώς” και τα “γιατί” της υπόθεσης από τη στιγμή που η έρευνα των αρχών βρισκόταν και βρίσκεται σε εξέλιξη».

«Ως πατέρας, ως άνθρωπος προερχόμενος από οικογένεια εκπαιδευτικών, αλλά και ως εκπαιδευτικός ο ίδιος, κατανοώ την αγωνία και τη ψυχική κατάσταση του διευθυντή, των δασκάλων και των γονέων του 9ου Δημοτικού Σχολείου αλλά και όλης της εκπαιδευτικής κοινότητας» συμπληρώνει.

Ο κ. Χρυσάφης δηλώνει επίσης ότι, με κατεπείγουσα απόφασή του, δρομολογήθηκαν οι διαδικασίες για τη σύσταση ομάδας έργου για περαιτέρω έλεγχο ασφάλειας λειτουργίας των σχολικών και αθλητικών εγκαταστάσεων του δήμου. Επίσης, υπέβαλε αίτημα για ορισμό κατεπείγουσας συζήτησης στο Δ.Σ. της Κ.Ε.Δ.Ε. για τις υποδομές και τον έλεγχο ασφαλείας όλων των σχολικών και αθλητικών μονάδων που διαχειρίζονται οι δήμοι.