Τον Ιούνιο του 2022, ο Αμερικανικός Νηογνώμονας ABS απένειμε, «έγκριση επί της αρχής» στο ινστιτούτο Μελέτης και Σχεδίασης Εμπορικών Πλοίων της Σαγκάης, SDARI, για μια νέα επαναστατική σχεδίαση πλοίου, η οποία εξαλείφει το ρίσκο της θαλάσσιας ρύπανσης από διαρροή ελαίων από τα πρυμναία κουζινέτα του αξονικού συστήματος.
Η σχεδίαση αναπτύχθηκε σε συνεργασία με την εταιρία Thordon Bearings του Καναδά και το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, και προβλέπει την κατάργηση της χοάνης του πλοίου και την χρήση του θαλασσινού νερού ως λιπαντικό των κουζινέτων του άξονα, δημιουργώντας ταυτόχρονα ένα νέο, πρυμναίο κλειστό θάλαμο, από όπου μπορεί να γίνει εν πλω, η επιθεώρηση και η αντικατάσταση των κουζινέτων του πλοίου. Με αυτό τον τρόπο, παύει πλέον να είναι αναγκαίος ο δεξαμενισμός του πλοίου και η αφαίρεση ολόκληρου του αξονικού συστήματος για την αντικατάσταση των κουζινέτων, ή των στεγανωτικών του πλοίου. Πρόκειται για μια σχεδίαση που υπόσχεται σημαντική μείωση του λειτουργικού κόστους για πολλούς τύπους πλοίων.
Ο νικητής του φετινού βραβείου Technical Achievement Award, είναι ο Δρ. Χρήστος Λεοντόπουλος, διευθυντής του ABS, ο οποίος, ηγείται αυτών των πρωτοποριακών ερευνών, καθώς και των προγραμμάτων έρευνας και εξέλιξης, όπως αυτό του βραβευμένου «έξυπνου αισθητήρα εδράνων», Smart Bearing Sensor, ενώ είναι πρωτοπόρος στις μεθόδους βελτιστοποίησης της γεωμετρίας διπλής-κλίσης των πρυμναίων κουζινέτων χοάνης, double slope bearings, γεωμετρίες που έχουν ήδη ενσωματωθεί στην πλειοψηφία των νέων κατασκευών πλοίων.