Skip to main content

Εορταστικό καλάθι: Την ερχόμενη εβδομάδα οι ανακοινώσεις – Κοντά σε συμφωνία για «καλάθι παιχνιδιών»

«Υπάρχει διάθεση και από τα καταστήματα» δήλωσε ο υπουργός Ανάπτυξης σχετικά με τη δημιουργία ενός νέου «καλαθιού» για την αγορά παιχνιδιών.

Την ερχόμενη εβδομάδα θα γίνουν οι τελικές ανακοινώσεις για το «καλάθι του νοικοκυριού» που θα ισχύσει την εορταστική περίοδο, ενώ στα σκαριά βρίσκεται η δημιουργία ενός νέου «καλαθιού» για την αγορά παιχνιδιών.

Σε δηλώσεις του στον τηλεοπτικό σταθμό Ant1 ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνις Γεωργιάδης ανέφερε: «Με απασχολεί το ζήτημα, ως πατέρας και ως πολιτικός, να υπάρχει μια ευκαιρία για να έχουν όλα τα παιδιά τα παιχνίδια τους. Υπάρχουν θέματα και ανταγωνισμού που πρέπει να δούμε. Είμαστε κοντά σε μια συμφωνία, υπάρχει διάθεση και από τα καταστήματα για αυτό. Όπως υπάρχει το “καλάθι” στα σούπερ μάρκετ, θα υπάρχει “καλάθι” για τα παιχνίδια».

Προϋπόθεση για τη νέα πρωτοβουλία είναι να βρεθεί η κατάλληλη φόρμουλα από την Επιτροπή Ανταγωνισμού ώστε να αποκλειστεί οποιοδήποτε ενδεχόμενο δημιουργίας στρεβλώσεων στην αγορά.

Ο υπουργός είπε ακόμη πως το «καλάθι του νοικοκυριού» έχει αποδοχή, καθώς σύμφωνα με το ΙΕΛΚΑ τουλάχιστον 4 στους 10 καταναλωτές αγοράζουν προϊόντα από αυτό αν και στην αρχή αντιμετωπίστηκε με σκεπτικισμό.

Σε ότι αφορά στο εορταστικό «καλάθι του νοικοκυριού», ο κ. Γεωργιάδης παρατήρησε ότι «στις γιορτές υπάρχει διαφορά στις καταναλωτικές συνήθειες που συνδέονται με το εορταστικό τραπέζι, καθώς το καλάθι ακολουθεί τις καταναλωτικές συνήθειες». Σκοπός του, όπως είπε, είναι να εξυπηρετεί τους καταναλωτές, οι οποίοι προτιμώντας το καλάθι πιέζουν τις αλυσίδες και τον ανταγωνισμό ώστε να πέσουν οι τιμές. «Δεν θέλουμε να ξεχειλώσει πάρα πολύ το καλάθι, διότι τότε θα δημιουργηθούν δύο προβλήματα: θέλουμε να ελέγχουμε από εβδομάδα σε εβδομάδα για να πιέζουμε τα σούπερ μάρκετ να μειώνουν τις τιμές και δεύτερον εάν είναι πολλά τα προϊόντα, δεν θα μπορούν οι αλυσίδες να κάνουν μειωμένες τιμές για όλα» τόνισε.

Ανέφερε ακόμη πως «το “καλάθι” δεν μπορεί να “χτυπήσει” τον πληθωρισμό» αλλά σκοπός του μέτρου είναι «το κόστος για το γιορτινό τραπέζι, που σε κάθε περίπτωση θα είναι υψηλότερο από πέρσι, να είναι χαμηλότερο από όσο ήταν για αγορά των ίδιων προϊόντων πριν από έναν μήνα».