Αύξηση έως και 21% στη μέση ταχύτητα των οχημάτων γύρω από τους νέους σταθμούς του μετρό στον Πειραιά, σχετικά βελτιωμένες συνθήκες εντός δακτυλίου και καθυστερήσεις σε κάποιες αρτηρίες εκτός δακτυλίου διαπιστώνει το Κέντρο Διαχείρισης Κυκλοφορίας της Περιφέρειας Αττικής.
Ειδικότερα, το τελευταίο διάστημα παρατηρείται μικρή βελτίωση των κυκλοφοριακών συνθηκών κατά τις ώρες αιχμής, ενώ δεν υπάρχει αξιοσημείωτη ύφεση κατά τη διάρκεια των μεσημεριανών ωρών. Τα συμπεράσματα προκύπτουν από τα συγκριτικά στοιχεία της κυκλοφορίας τα οποία κατέγραψε το Κέντρο τον Οκτώβριο, πριν και μετά την εφαρμογή του δακτυλίου στο κέντρο της Αθήνας, αλλά και τη λειτουργία των νέων σταθμών του μετρό στον Πειραιά.
Μεταξύ άλλων διαπιστώνεται ότι:
- Στην Ακτή Ποσειδώνος προς Ακτή Κονδύλη πριν τη Γούναρη οι διελεύσεις έχουν μειωθεί κατά 8,4%, η κατάληψη οδοστρώματος κατά 41,9% ενώ η ταχύτητα έχει αυξηθεί κατά 21%.
- Στην Εθνικής Αντιστάσεως προς Ομηρίδου Σκυλίτση, οι διελεύσεις έχουν μειωθεί κατά 7,7%, η κατάληψη οδοστρώματος κατά 22,2% και η μέση ταχύτητα έχει αυξηθεί κατά 13%.
- Στην Ακτή Ποσειδώνος προς Ακτή Μιαούλη πριν τη Γούναρη οι διελεύσεις έχουν μειωθεί κατά 1,6%, η κατάληψη οδοστρώματος κατά 12,6% και η μέση ταχύτητα έχει αυξηθεί κατά 8,2%.
Στον Δακτύλιο
Εντός δακτυλίου διαπιστώνεται βελτίωση της μέσης ταχύτητας η οποία ανάλογα με την οδό κυμαίνεται από 0,8% μέχρι και 18%. Για παράδειγμα, η μεγαλύτερη αύξηση ταχύτητας καταγράφεται στη Λ. Αμαλίας 17,8%, ακολουθεί η Β. Σοφίας προς Κηφισιά με 15,2% και η Σταδίου με 14,3%. Οι κεντρικές οδικές αρτηρίες εκτός δακτυλίου εμφανίζουν μικρές έως μηδαμινές αποκλίσεις.
Με αφορμή τα σχετικά συμπεράσματα και την ενημέρωση που είχε από την επιστημονική ομάδα του Κέντρου Διαχείρισης Κυκλοφορίας ο περιφερειάρχης Γιώργος Πατούλης χαιρετίζει το γεγονός της αξιοποίησης των σταθερών μέσων τροχιάς από τους πολίτες και επισημαίνει ότι τα στοιχεία αυτά αποτελούν «ένα χρήσιμο εργαλείο για εμάς, αλλά και όλους τους αρμόδιους φορείς και στόχο έχουν την λήψη εξειδικευμένων και στοχευμένων μέτρων που θα ενισχύσουν την οδική ασφάλεια και θα μειώσουν την ταλαιπωρία των πολιτών».
Κατά την επεξεργασία των στοιχείων από την επιστημονική ομάδα του Κέντρου προκύπτουν τα παρακάτω συμπεράσματα.
- Στους οδικούς άξονες του κέντρου της Αθήνας που βρίσκονται εντός των ορίων του Δακτυλίου, έχουμε αύξηση της μέσης ωριαίας ταχύτητας, μείωση των καταλήψεων (καθυστερήσεις) και μειωμένο αριθμό διελεύσεων, άρα βελτιωμένες κυκλοφοριακές συνθήκες.
- Στους άξονες της Αθήνας που βρίσκονται στα όρια του Δακτυλίου στις περισσότερες οδικές αρτηρίες παρουσιάζεται μείωση της ταχύτητας, αύξηση των καταλήψεων (καθυστερήσεις) σε κάποιες αρτηρίες και μείωση σε κάποιες άλλες, παρόλο που διαφαίνεται μικρή μείωση των διελεύσεων.
- Στους άξονες της Αθήνας που βρίσκονται εκτός Δακτυλίου παρουσιάζεται μειωμένη ταχύτητα στο σύνολο σχεδόν των οδικών αρτηριών με εξαίρεση την Λ. Κηφισίας προς Μαρούσι, την Λ. Μεσογείων προς Αγ. Παρασκευή και την Λ. Κατεχάκη προς Λ. Μεσογείων, ενώ παρουσιάζεται μείωση των καταλήψεων (καθυστερήσεις) και των διελεύσεων με την εξαίρεση της Λ. Βουλιαγμένης με κατεύθυνση προς κέντρο.
- Στα σημεία εισόδου και εξόδου του Πειραιά οι διελεύσεις οι καταλήψεις (καθυστερήσεις) είναι μειωμένες, οι ταχύτητες έχουν αυξηθεί, ενώ στο κέντρο του Πειραιά, πλησίον των νέων σταθμών οι κυκλοφοριακές συνθήκες παρουσιάζονται επίσης βελτιωμένες, καθώς καταγράφεται μείωση στις διελεύσεις και τις καταλήψεις (καθυστερήσεις) και αύξηση της ταχύτητας, όπως για παράδειγμα στην Ακτή Ποσειδώνος προς Ακτή Κονδύλη.