Αυξήθηκαν οι λιανικές πωλήσεις στις ΗΠΑ, εποχικά προσαρμοσμένες κατά 1,3% τον Οκτώβριο σε σύγκριση με τον Σεπτέμβριο, όταν οι δαπάνες παρέμειναν αμετάβλητες από τον προηγούμενο μήνα, ανακοίνωσε την Τετάρτη το υπουργείο Εμπορίου..
Οι καταναλωτές ξόδεψαν περισσότερα σε αυτοκίνητα, καταστήματα επίπλων, παντοπωλεία και πρατήρια βενζίνης. Οι λιανικές πωλήσεις – που περιλαμβάνουν δαπάνες για ρούχα, κρασί και έπιπλα αλλά και γεύματα σε εστιατόρια – έχουν γενικά αυξηθεί τους τελευταίους μήνες εν μέσω υψηλότερων τιμών και αυξανόμενων επιτοκίων που μπορούν να κάνουν τις αγορές, πιο ακριβές.
Οι υψηλότερες τιμές της βενζίνης και οι αυξημένες πωλήσεις αυτοκινήτων, αντανακλώντας τη χαλάρωση των αλυσίδων εφοδιασμού, αύξησαν τις λιανικές δαπάνες του Οκτωβρίου, δήλωσε η Βερόνικα Κλαρκ, οικονομολόγος στη Citigroup. Είπε ίπε ότι υπάρχει κίνδυνος η ισχυρή έκθεση να είναι απλώς οι καταναλωτές που ψωνίζουν νωρίτερα από την εποχή για τις γιορτές.
«Ίσως προσπαθούν να κάνουν περισσότερα από τα ψώνια τους έγκαιρα», είπε. «Αυτό αφαιρεί τις δαπάνες από τον Δεκέμβριο και τον Νοέμβριο και τις μεταθέτει στον Οκτώβριο».
Σε αντίθεση με πολλές κυβερνητικές εκθέσεις, οι λιανικές πωλήσεις δεν προσαρμόζονται για τον πληθωρισμό, επομένως οι διακυμάνσεις μπορούν να αντικατοπτρίζουν διαφορές τιμών πέρα από τα σύνολα αγορών.
Ο πληθωρισμός υποχώρησε τον Οκτώβριο στον χαμηλότερο επίπεδο από τον Ιανουάριο, αλλά παρέμεινε υψηλός. Ο δείκτης τιμών καταναλωτή αυξήθηκε κατά 7,7% τον Οκτώβριο σε σχέση με ένα χρόνο πριν, ανακοίνωσε το υπουργείο Εργασίας την περασμένη εβδομάδα, χαμηλότερος από 9,1% τον Ιούνιο, που ήταν το υψηλότερο των τελευταίων τεσσάρων δεκαετιών.
Πηγή: Wall Street Journal