Ο δείκτης κραγιόν, που επινοήθηκε κατά τη διάρκεια της ύφεσης του 2001 από τον Leonard Lauder, τότε πρόεδρο της Estee Lauder, επέστρεψε δυναμικά.
Ο Lauder είχε διαπιστώσει το φθινόπωρο εκείνης της χρονιάς, ότι οι πωλήσεις κραγιόν υποδείκνυαν πως οι γυναίκες που αντιμετωπίζουν ένα αβέβαιο οικονομικό περιβάλλον στρέφονται στα προϊόντα ομορφιάς ως μια προσιτή απόλαυση.
Στη συνέχεια, η οικονομική κρίση του 2008-2009 γέννησε τον δείκτη του Mέικ απ, καθώς οι γυναίκες έδωσαν προτεραιότητα στο αψεγαδιαστο δέρμα, πάνω από τις ρυτίδες.
Τωρα μιλάμε για τον δείκτη του Αρώματος ( ή της επιστροφής στις κραιπάλες), που αντανακλά την στροφή των γυναικών σε φθηνότερες απολαύσεις, την ώρα που ο πλανήτης κινειται σε ρυθμούς οικονομικής κρίσης.
Καθώς οι μάσκες βγαίνουν, το κραγιόν πρωτοπορεί — τόσο στις ΗΠΑ όσο και στην Ευρώπη και είναι μία από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες κατηγορίες καλλυντικών
Αλλά η ζήτηση για καλλυντικά δεν περιορίζεται πλέον στο κραγιόν αναφέρει το ρεπορτάζ του Bloomberg.
Οι περισσότερες γυναίκες παραμέλησαν τα νεσεσέρ με το μακιγιάζ τους κατά τη διάρκεια των lockdown και έδωσαν περισσότερη σημασία στην περιποίηση του δέρματος.
Καθώς τα περιοριστικά μέτρα άρθηκαν η σκυτάλη της ομορφιάς επιστρεφει ξανά στις αξίες του μακιγιάζ
Οι έμποροι λιανικής στοιχηματίζουν πολλά σε αυτά τα προϊόντα για την περίοδο των γιορτών
Γιατί δεν είναι ακριβά
Παρά την οικονομική ανασφάλεια, η βιομηχανία της ομορφιάς επηρεάζεται ελάχιστα από τα αυξανόμενα κόστη. Η κατανάλωση ενέργειας για την παραγωγή των προιόντων μακιγιάζ είναι σχετικά μικρή, ενώ και για την συσκευασία το κόστος είναι επίσης χαμηλο, λόγω του μικρού μεγέθους των προϊόντων. Έτσι η μέση τιμή τους στις ΗΠΑ αυξήθηκε μόλις 2% σε σχέση με πέρυσι.
Την ώρα που ο πληθωρισμός ανέβασε τις τιμές των τροφίμων κατά 10,9%, και κατά 5,1% στα είδη ένδυσης τον Ιούλιο στις ΗΠΑ, τα προϊόντα ομορφιάς έγιναν η πιο προσιτή πολυτέλεια.
Αλλά…«αν δεν μπορείτε να αντέξετε οικονομικά μια τσάντα Prada, τι θα λέγατε για ένα μπουκάλι από το νέο της άρωμα, Paradoxe που κοστίζει πολύ φθηνότερα» αναρωτιέται σκωπτικα το ρεπορτάζ του Bllomberg.
«Το ονομάζουμε δείκτη αρώματος», είπε πρόσφατα στους επενδυτές η Διευθύνουσα Σύμβουλος της Coty Inc. Sue Nabi, η οποία δήλωσε πως δεν βλέπει σημάδια μείωσης των πωλήσεων.
Κι εδώ ρόλο έπαιξε η λήξη των lockdown
Οι περισσότεροι άνθρωποι δεν έχουν πια χρόνο για την χρονοβόρα ρουτίνα περιποίησης του δέρματος, αλλά η επιστροφή στην δουλειά και στα πάρτι, απαιτούν εκτός από χρώματα (του μακιγιάζ) και…αρώματα.
Οι γίγαντες της ομορφιάς έχουν μάλιστα μετατοπίσει την προσοχή τους προς εξατομικευμένα αρώματα, τα οποία απευθύνονται στους αγοραστές των millennial και της Gen Z.
Η ψευδαίσθηση της πρόσβασης στην πολυτέλεια μπορεί κάλλιστα να χωρέσει σε ένα μικρό μπουκαλάκι.
naftemporiki.gr