Skip to main content

Δημ. Κουτσούμπας: Η κοινή λογική των αναγκών της νεολαίας θα κάνει ανενεργό το απαράδεκτο νομοσχέδιο

Φτιάχνετε ένα πανεπιστήμιο που θα απομακρύνεται ολοένα και περισσότερο από τις κοινωνικές ανάγκες, από τις δυνατότητες που υπάρχουν, να διαδίδεται η γνώση, που παράγεται σε αυτό και να δίνει απάντηση στα λαϊκά βάσανα, στις αγωνίες, σημείωσε ο γ.γ. της ΚΕ του ΚΚΕ, Δημήτρης Κουτσούμπας στην ομιλία του στη Βουλή, στη συζήτηση του νομοσχεδίου για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, την προστασία της ακαδημαϊκής ελευθερίας και την αναβάθμιση του ακαδημαϊκού περιβάλλοντος.

Ασκώντας κριτική στην κυβέρνηση για τον τρόπο που έχει διαχειριστεί την μεταρρύθμιση στην παιδεία, ο κ. Κουτσούμπας ανέφερε ότι «όλο αυτό το διάστημα, με αφορμή τη συζήτηση γι’ αυτό το απαράδεκτο νομοσχέδιο, η κυβέρνηση, έχει βάλει λυτούς και δεμένους να στοχοποιούν, όποιον έχει την οποιαδήποτε ένσταση, αντίρρηση ακόμα και προβληματισμό για τις διατάξεις».

«Είναι πραγματική ντροπή αυτό το πράγμα», είπε. «Και είναι ντροπή, γιατί κατά τ’ άλλα κόπτεστε για την ποιότητα των σπουδών και την επιστημοσύνη», πρόσθεσε. « Όμως τους πανεπιστημιακούς, τους ανθρώπους που ζουν, δημιουργούν γνώση, εργάζονται στα πανεπιστήμια, τους φοιτητές, που αγωνιούν να σπουδάσουν, να έρθουν σε επαφή με το επιστημονικό και επαγγελματικό τους αντικείμενο, τους στοχοποιείτε και τους απαξιώνετε», τόνισε.

Σύμφωνα με τον γ.γ. της ΚΕ του ΚΚΕ , «όσο πιο ξένο γίνεται το πανεπιστήμιο σε αυτές τις ανάγκες, τόσο περισσότερο θέλετε να βάλετε εμπόδια στη συλλογική αμφισβήτηση των εργαζόμενων σε αυτά, των πανεπιστημιακών, των φοιτητών, θέλετε να καταστείλετε τη διεκδίκηση και την εκπλήρωση ώριμων, δίκαιων αιτημάτων τους». Και αυτή είναι η ουσία του νομοσχεδίου, υπογράμμισε. 

«Και αυτή την ουσία, δυστυχώς, την προετοίμασαν χρόνια τώρα και οι προηγούμενοι από εσάς. Είναι και αυτοί υπεύθυνοι, αφού δεν έχετε μόνοι σας την αποκλειστική πατέντα αυτής της αθλιότητας. Γιατί, κύριοι της αντιπολίτευσης, η κυβέρνηση της ΝΔ, έως για τόσο, κορόιδο και χαζή δεν είναι. Διατηρεί στο ακέραιο, ό,τι αντιεκπαιδευτικό έχτισε η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ πριν απ’ αυτή αλλά και άλλες κυβερνήσεις πιο πριν, του ΠΑΣΟΚ παλιότερα και οικοδομεί πάνω σε αυτό ακόμα παραπέρα, είπε. 

Αναλυτικά η ομιλία του κ. Κουτσούμπα:

Όλο αυτό το διάστημα, με αφορμή τη συζήτηση γι’ αυτό το απαράδεκτο νομοσχέδιο, η κυβέρνησή σας, έχει βάλει λυτούς και δεμένους να στοχοποιούν, όποιον έχει την οποιαδήποτε ένσταση, αντίρρηση ακόμα και προβληματισμό για τις διατάξεις που φέρνετε.

            Είναι πραγματική ντροπή αυτό το πράγμα.

            Και είναι ντροπή, γιατί κατά τ’ άλλα κόπτεστε για την ποιότητα των σπουδών και την επιστημοσύνη.

            Όμως τους πανεπιστημιακούς, τους ανθρώπους που ζουν, δημιουργούν γνώση, εργάζονται στα πανεπιστήμια, τους φοιτητές, που αγωνιούν να σπουδάσουν, να έρθουν σε επαφή με το επιστημονικό και επαγγελματικό τους αντικείμενο, τους στοχοποιείτε και τους απαξιώνετε!

            Θέλετε να το πούμε απλά;

            Φτιάχνετε ένα πανεπιστήμιο που θα απομακρύνεται ολοένα και περισσότερο από τις κοινωνικές ανάγκες, από τις δυνατότητες που υπάρχουν:

  • να διαδίδεται η γνώση, που παράγεται σε αυτό
  • να δίνει απάντηση στα λαϊκά βάσανα, στις αγωνίες.

            Και όσο πιο ξένο γίνεται το πανεπιστήμιο σε αυτές τις ανάγκες, τόσο περισσότερο θέλετε να βάλετε εμπόδια στη συλλογική αμφισβήτηση των εργαζόμενων σε αυτά, των πανεπιστημιακών, των φοιτητών, θέλετε να καταστείλετε τη διεκδίκηση και την εκπλήρωση ώριμων, δίκαιων αιτημάτων τους.

            Αυτή είναι και η ουσία του νομοσχεδίου σας.

            Και αυτή την ουσία, δυστυχώς, την προετοίμασαν χρόνια τώρα και οι προηγούμενοι από εσάς. Είναι και αυτοί υπεύθυνοι, αφού δεν έχετε μόνοι σας την αποκλειστική πατέντα αυτής της αθλιότητας.

            Γιατί, κύριοι της αντιπολίτευσης, η κυβέρνηση της ΝΔ, έως για τόσο, κορόιδο και χαζή δεν είναι.

            Διατηρεί στο ακέραιο, ό,τι αντιεκπαιδευτικό έχτισε η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ πριν απ’ αυτή αλλά και άλλες κυβερνήσεις πιο πριν, του ΠΑΣΟΚ παλιότερα και οικοδομεί πάνω σε αυτό ακόμα παραπέρα.

            Δηλαδή:

  • Και τα δίδακτρα που μπήκαν επί ΣΥΡΙΖΑ διατήρησε.
  • Και την απαξίωση των πτυχίων διατηρεί και επαυξάνει.
  • Και τα «άνοιξε-κλείσε» των περιφερειακών πανεπιστημίων και τμημάτων συνεχίζει.

            Γι’ αυτό και πλέον δεν ανησυχείτε και πολύ, κύριοι της ΝΔ, ότι μια ενδεχόμενη αλλαγή κυβέρνησης θα τα καταργήσει όλα με έναν νόμο και ένα άρθρο, όπως ανησυχούσατε πριν μερικά χρόνια. Το είδατε στην πράξη. Δεν θα πάει χαμένη η δουλειά σας.

            Όπως και δεν πήγε, στα τέσσερα και χρόνια που ήταν στη διακυβέρνηση ο ΣΥΡΙΖΑ.

            Τόσα συγχαρητήρια πήρε από την Ευρωπαϊκή Ένωση, από άλλους φορείς, για την εκπαιδευτική του πολιτική συνολικά και ειδικά και στα πανεπιστήμια.

            Να μην πούμε για τις αλλαγές στον τρόπο πρόσβασης που φέρνετε, για τις οποίες, τα μεγάλα φροντιστήρια ανοίγουν σαμπάνιες.

            Όπως ακριβώς έτριβαν τα χέρια τους και με τις αλλαγές Γαβρόγλου, σε βάρος πάντα των παιδιών της λαϊκής οικογένειας.

            Αλλά κι εσείς, μιλάτε με περισπούδαστο ύφος για «εκσυγχρονισμό» της πανεπιστημιακής εκπαίδευσης, για «προετοιμασία των ιδρυμάτων ώστε να ανταπεξέλθουν στις σύγχρονες προκλήσεις» της εποχής, για «μεταρρυθμίσεις που αναβαθμίζουν όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης» από κάτω προς τα πάνω.

            Μα καλά σε ποιο κόσμο ζείτε; Αλλά, θα μου πείτε, σε ποιον τα λέμε αυτά αλήθεια;

            Σε εσάς που ξεκινήσατε την πορεία προς το μέλλον, χωρίς καλά-καλά να έχετε μοιράσει τα πανεπιστημιακά συγγράμματα, ενώ έχει γίνει η έναρξη της εξ αποστάσεως εξεταστικής;

            Αλήθεια -λέμε- μήπως θα ήταν καλύτερα, αντί να μιλάτε για αναβάθμιση της τεχνικοεπαγγελματικής εκπαίδευσης, με ίδρυση αγγλικών τμημάτων στα ΙΕΚ, να αντικαθιστούσατε τουλάχιστον κανέναν απαρχαιωμένο τόρνο της δεκαετίας του 1970 με τον οποίο υποτίθεται αποκτούν σύγχρονες δεξιότητες οι σπουδαστές σήμερα;

            Έχει και η κοροϊδία, βλέπετε, τα όρια της.

            Αν είχατε τη στοιχειώδη έγνοια για το τι αντιμετωπίζει η συντριπτική πλειοψηφία των φοιτητών σήμερα, στην προσπάθειά τους να ανταπεξέλθουν στην εκπαιδευτική διαδικασία, θα ήσασταν τουλάχιστον πιο μετρημένοι.

            Αλήθεια, αντί να επικαλείστε ορισμένες δήθεν αντικειμενικές -πληρωμένες από εσάς βασικά- σφυγμομετρήσεις της κοινωνίας, που παρουσιάζουν ότι δήθεν οι αντιδραστικές αναδιαρθρώσεις υιοθετούνται από την πλειοψηφία της κοινωνίας, μήπως να ακούγατε τι λένε οι φοιτητές και οι φοιτητικοί τους σύλλογοι;

            Σταματήστε να χυδαιολογείτε και να προσβάλλετε νέα παιδιά που αγωνιούν για το μέλλον, για τις σπουδές τους, χαρακτηρίζοντας τους «ξεπερασμένες μειοψηφίες», «τεμπέληδες» και «όχι φοιτητές»!

            Αλλά επειδή ο «φόρτος των καθηκόντων σας», ίσως να μην σας επιτρέπει να κάνετε συναντήσεις με τους εκπροσώπους, για παράδειγμα, των πάνω των 25 Φοιτητικών Συλλόγων της Αθήνας που κινητοποιούνται και των δεκάδων άλλων σε Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Κρήτη, Γιάννενα, σε όλη την Ελλάδα, θα σας αναφέρουμε ορισμένα μόνο από όσα βρίσκονται στα χείλη χιλιάδων φοιτητών αυτή τη περίοδο:

  • «Θέλουμε να γίνουμε φοιτητές ξανά» λένε σε κάθε πόλη της Ελλάδας.
  • «Εδώ και έναν χρόνο κρατάτε τα πανεπιστήμια κλειστά στις μορφωτικές ανάγκες της νεολαίας».

            Μάλιστα, ένα χιουμοριστικό σχόλιο των σπουδαστών στα ΙΕΚ, στις εξαγγελίες σας για αναβάθμισή τους, είναι, ότι όντως και τα ΙΕΚ έχουν γίνει Πανεπιστήμια, αφού και αυτά είναι έναν χρόνο κλειστά!

            Ξέρετε ποιοι είναι αυτοί που αντιδρούν και εξοργίζονται με το αντιεκπαιδευτικό σας τερατούργημα; Το ξέρετε.

            Είναι αυτοί, που οι αντοχές τους δοκιμάζονται πίσω από μια οθόνη υπολογιστή για τόσους μήνες.

            Είναι αυτοί που με θράσος τους είπατε, ότι μπορούν να επιστρέψουν στην πόλη που σπουδάζουν, μόνο για να ξενοικιάσουν το σπίτι που έμεναν!

            Είναι αυτοί, που αν και τελειόφοιτοι, χρειάζεται να πραγματοποιήσουν πρακτική άσκηση για να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους.

            Εσείς, όμως τους γεμίζετε με ανασφάλεια. Γιατί αυτό που θα πρέπει να οργανώνετε σαν συστατικό στοιχείο του προγράμματος σπουδών με κρατική μέριμνα, το μεταβιβάζετε στην ατομική ευθύνη του καθενός και της καθεμιάς.

            Είναι, επίσης, οι φοιτητές των περιφερειακών τμημάτων, που δεν ξέρουν με βάση τις εξαγγελίες της κυβέρνησης, αν η σχολή τους θα συνεχίσει να υπάρχει και του χρόνου και τι είδους πτυχίο θα πάρουν.

            Είναι οι φοιτητές ιατρικών και παραϊατρικών σχολών, που χρειάζεται να πραγματοποιήσουν τις απαραίτητες κλινικές ασκήσεις σε υγειονομικές μονάδες και σε αυτούς, φτάσατε στο σημείο να λέτε ότι, όπου αυτές πραγματοποιηθούν, θα έχουν οι ίδιοι την ευθύνη να προστατευτούν από τον ιό.

            Είναι όσοι αγωνιούν για το πώς θα αναπληρωθούν τα εκπαιδευτικά κενά που έχουν συσσωρευτεί όλο αυτό το διάστημα.

            Είναι οι πρωτοετείς φοιτητές που δεν έχουν δει από κοντά το αμφιθέατρο της σχολής τους, σε αυτή τη σχολή δηλαδή που πέρασαν και το μόνο στήριγμα που βρίσκουν, πέρα από τις κοπιαστικές προσπάθειες μερίδας των καθηγητών τους, είναι τα ενισχυτικά μαθήματα, που οργανώνουν οι ίδιοι οι φοιτητικοί σύλλογοι. Αυτοί που εσείς κατηγορείτε. Δηλαδή, είναι όλοι αυτοί που εσείς χαρακτηρίζετε ως περιθωριακούς, ως τεμπέληδες και ότι δεν θέλουν να μορφωθούν!

            Μπερδεύεστε, κύριοι της κυβέρνησης!

            Από πού κι ως πού, σε καιρό πανδημίας, είναι ανεύθυνο να δρομολογούνται μέτρα, για να ανοίξουν οι σχολές, για να στηριχθούν οι πολύπλευρες μορφωτικές ανάγκες των φοιτητών;

            Αντί στελέχη του υπουργείου και διοικήσεις να γίνονται «ξεναγοί» το καλοκαίρι και να διαφημίζουν την πραμάτεια των επί πληρωμή εκπαιδευτικών προϊόντων, μήπως να κάνετε κάτι άλλο;

            Μήπως, λέμε, να αξιοποιήσετε τα κατάλληλα κτήρια που είναι προς πώληση στο ΤΑΙΠΕΔ για την εκπαιδευτική διαδικασία σήμερα;

            Γιατί η ανάγκη εύρεσης χώρων που θα εξασφάλιζαν, την προσαρμοσμένη στις υγειονομικές συνθήκες παρουσία φοιτητών στις αίθουσες, θα μπορούσε να καλυφθεί: Και από την τεράστια ακίνητη περιουσία των ιδρυμάτων, που ακόμα και τώρα τη μισθώνετε σε τρίτους ή και από τα «κυριλέ» αμφιθέατρα, που ακόμα και τώρα δεν αξιοποιούνται για διδασκαλία.

            Μήπως, λέμε, θα ήταν πιο παραγωγικό, ουσιαστικό να συζητάμε για την ανάγκη να προσλάβετε καθηγητές και λοιπό βοηθητικό προσωπικό, αντί να γίνονται σε περίοδο πανδημίας, λιγότερες προσλήψεις, σε σχέση ακόμα και με πέρυσι;

            Αν αντί να δίνετε περίπου 1.200.000 ευρώ, για να ενισχυθεί η πώληση εκπαιδευτικών προϊόντων των ιδρυμάτων στην αγορά του εξωτερικού, να τα δίνατε για να βελτιωθούν τα συστήματα μηχανοργάνωσης των σχολών και η δυνατότητα να μπορούν οι φοιτητές να περιηγούνται στις ψηφιακές βιβλιοθήκες των ιδρυμάτων;

            Αν αντί να μοιράζετε 20 εκατομμύρια τον χρόνο για την πανεπιστημιακή σας αστυνομία, να αυξάνατε ουσιαστικά -λέμε τώρα- τη χρηματοδότηση στα ΑΕΙ, που φέτος είναι μειωμένη;

            Προφανώς και δεν υπάρχει λογικός άνθρωπος και σε αυτή την αίθουσα και μέσα πολύ περισσότερο στην ελληνική κοινωνία, που να μην κατανοεί ότι όλα αυτά είναι και ρεαλιστικά και απαντούν σε αγωνίες και στη θέληση της πλειοψηφίας του φοιτητόκοσμου και της εκπαιδευτικής κοινότητας.

            Αποτελούν διεκδικήσεις των φοιτητικών συλλόγων, αλλά «σκοντάφτουν» στις πολιτικές της κυβέρνησης, που αντιμετωπίζει τις σύγχρονες μορφωτικές ανάγκες των φοιτητών, μόνο ως κόστος.

            Και αυτά δεν τα λένε μόνο οι φοιτητές. Μια σειρά Πρυτάνεις έχουν κοινοποιήσει αιτήματα προς την κυβέρνηση για το πώς μπορεί να ξεκινήσουν να λειτουργούν τα ΑΕΙ, σταδιακά και με ασφάλεια.

            Αλλά εσείς άλλα πράγματα σκέφτεστε. Να μπουκώσετε κάποιους ομίλους με ζεστό χρήμα.

            Απέναντι λοιπόν σε αυτές τις διεκδικήσεις, δεν κάνετε απολύτως τίποτα. Και το πρόβλημα που έρχεστε – υποτίθεται – να λύσετε, είναι οι «εστίες ανομίας», όπως λέτε, μέσα στα πανεπιστήμια. Επικαλείστε μάλιστα την κοινή λογική.

            Σας το λέμε ορθά κοφτά, ντόμπρα, στα ίσια:

            Οι διάφορες ομάδες που οι ενέργειές τους εχθρεύονται το φοιτητικό κίνημα και πολύ συχνά το στοχοποιούν και εσείς τις αξιοποιείτε αυτές τις ομάδες, μόνο για να εντείνεται τον αυταρχισμό και την καταστολή, έχουν στενή σχέση με φανερούς και κρυφούς μηχανισμούς του κράτους σας και όχι με τους φοιτητικούς συλλόγους, που διεκδικούν δίκαια αιτήματα. Τη δική σας δουλειά κάνουν αυτές οι ομάδες.

            Όσο για τα περί «τραμπούκων», «ροπαλοφόρων», «εκβιαστών», «εθισμένων στη ρεμούλα και τη συνδιαλλαγή» και διάφορα άλλα κοσμητικά επίθετα, που χωρίς ίχνος ντροπής, χρεώνετε συλλήβδην στους φοιτητές που αγωνίζονται, μια απλή περιήγηση στο διαδίκτυο αρκεί, για να ανακαλύψει κανείς, αν αυτά που εκστομίζετε, αφορούν, εκτός από τους παραπάνω μηχανισμούς και προβοκατόρικες ομάδες και την ίδια την κυβερνητική παράταξη στα ΑΕΙ. Κυρίως αυτή.

            Είναι αυτοί που φωτογραφίζονται κάθε χρόνο μετά τις φοιτητικές εκλογές με καμάρι, με φόντο τις γνωστές άθλιες αφίσες της ΔΑΠ, που κατέθεσε και στα πρακτικά χθες ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΚΚΕ, Θανάσης Παφίλης και που δείχνουν πόσο πολύ σέβεστε τις γυναίκες! Υποκριτές και φαρισαίοι!

            Ας ασχοληθεί, λοιπόν, η κυβέρνηση πρωταρχικά με τους οργανωμένους της νεολαίας της και ας αφήσει ήσυχους τους υπόλοιπους φοιτητές να αποφασίζουν μόνοι τους για τις συλλογικές δημοκρατικές διαδικασίες τους.

Κυρίες και κύριοι,

            Μιλάτε για ελεγχόμενη πρόσβαση στα πανεπιστήμια, μόνο όσων έχουν σχέση με αυτά. Απαντήστε:

– Θα έχουν πρόσβαση οι φοιτητές σε σύγχρονες εργαστηριακές υποδομές των ιδρυμάτων, που χρηματοδοτούνται από ομίλους και κονδύλια της ΕΕ και σήμερα λειτουργούν μόνο ως αξιοθέατα στα Ιδρύματα;

– Θα έχουν πρόσβαση οι φοιτητές σε σύγχρονες υποδομές άθλησης, πολιτιστικής δημιουργίας, γιατί όσες δεν είναι υπό διάλυση, αξιοποιούνται με ανταποδοτικό τρόπο από τα ιδρύματα;

– Θα έχουν οι φοιτητές πρόσβαση σε νέες νησίδες υπολογιστών, σε σύγχρονες βιβλιοθήκες, σε νέες εστίες, λέσχες σίτισης ή θα συνεχίσει να υπάρχει αυτό το αίσχος των κριτηρίων, που αποκλείουν την πλειοψηφία, η επιβολή χαρατσιών, η χρηματοδότηση για τη δημιουργία συνεδριακών κέντρων, που καμία σχέση δεν έχουν με επείγουσες εκπαιδευτικές ανάγκες;

            Αν θέλετε ειλικρινά να αποκλείσετε την πρόσβαση, όσων δεν έχουν σχέση με τα πανεπιστήμια, τότε κάντε μια προσπάθεια: Να σταματήσετε να δίνετε βήμα για μάθημα στον Αμερικάνο πρόξενο στη Θεσσαλονίκη, να διώξετε από τα Ιδρύματα τα στελέχη των επιχειρήσεων, απομακρύνετε από αυτά τα ερευνητικά προγράμματα του ΝΑΤΟ.

            Και ξέρετε γιατί;

            Γιατί όλοι αυτοί, αντί να μορφώνουν τα παιδιά μας, σπαταλούν τις υποδομές των Πανεπιστημίων, για να μασουλάνε τα εκατομμύρια των ερευνητικών προγραμμάτων!

            Προκαλείτε το λαό και τη νεολαία, όταν μιλάτε για την ανάγκη καταπολέμησης των κυκλωμάτων ναρκωτικών που δρουν σε αυτούς τους χώρους.

            Τα ίδια λέγατε και όταν προχωρούσατε στην κατάργηση του ασύλου.

            Είδαμε πόσο τρόμαξαν οι έμποροι του θανάτου από τα δήθεν «δραστικά» μέτρα που πήρατε.

            Οι φοιτητικοί σύλλογοι όμως, έχουν στα αιτήματά τους να επιβάλλονται εξοντωτικές ποινές στους εμπόρους ναρκωτικών, την ίδια ώρα που εσείς νομοθετείτε ρυθμίσεις που τους στέλνουν στα «μαλακά».

            Αλήθεια; Τους τόνους της κοκαΐνης και των παραισθησιογόνων χαπιών, που διακινούνται στην Ελλάδα, μέσα από θαλάσσιους και χερσαίους δρόμους, θα τους αντιμετωπίσει το νέο σώμα καταστολής, που θέλετε να ιδρύσετε για τα πανεπιστήμια;

            Το εμπόριο ναρκωτικών είναι μια επιχείρηση εκατοντάδων δις, που τα κυκλώματά του δρουν -με την αστυνομία εδώ που τα λέμε να κάνει τα «στραβά» μάτια- κυρίως σε χώρους που δεν υπάρχουν Πανεπιστήμια!

            Αλλά η υποκρισία σας ειδικά για το κοινωνικό φαινόμενο της τοξικοεξάρτησης, είναι απίστευτη.

            Μήπως δεν είναι τα κόμματα ΝΔ-ΣΥΡΙΖΑ-ΠΑΣΟΚ που με τη πολιτική τους μοιράζουν υποκατάστατα ναρκωτικών ουσιών σε νοσοκομειακές μονάδες; Σε ορισμένες των περιπτώσεων, «έσπρωξαν» τις πιάτσες και τα εγκληματικά στοιχεία δίπλα σε πανεπιστημιακά ιδρύματα, όπως το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, που γειτνιάζει με Νοσοκομεία.

            Είναι φανερό, ότι άλλη στόχευση έχουν οι σχεδιασμοί σας.

            Όσο για εσάς, κυρίες και κύριοι του ΣΥΡΙΖΑ, αν νομίζετε ότι σας δίνεται από την κυβέρνηση της ΝΔ και πιο συγκεκριμένα από τον Χρυσοχοϊδη και την Κεραμέως, η ευκαιρία να παρουσιάζεστε και σαν υπερασπιστές των αγώνων της νεολαίας, λίγη ντροπή δεν βλάπτει!

            Δε φτάνει το ξύλο, που ρίξατε στους φοιτητές που κινητοποιήθηκαν, όταν βομβαρδιζόταν τότε η Συρία από τους «διαβολικά καλούς» συμμάχους σας, τον Τραμπ. Δεν φτάνει το πόρισμα Παρασκευόπουλου, που έβαλε τις βάσεις για την ποινικοποίηση των μορφών πάλης, που επιλέγουν οι φοιτητικοί σύλλογοι. Δεν φτάνουν οι προτάσεις του πρώην υπουργού σας για αστυνόμους με πολιτικά, μέσα στις σχολές. Τώρα έχετε αναλάβει ξανά έναν πολύ πιο επικίνδυνο ρόλο. Όπου σταθείτε και βρεθείτε, μιλάτε για ιδεοληψίες της κυβέρνησης, που δήθεν δεν εναρμονίζονται με τις κατευθύνσεις της ΕΕ.

            Έλεος πια! Πάλι κοροϊδεύετε! Δεν λέτε τα πράγματα με το όνομά τους!

            Γιατί στις εκθέσεις της ΕΕ αναφέρεται, σαν βασικό μέλημα η αντιμετώπιση της «ριζοσπαστικοποίησης» στους χώρους των πανεπιστημίων και δίνει μάλιστα και τις βασικές κατευθυντήριες γραμμές για τα μέτρα, που πρέπει να παρθούν! Θέσεις δηλαδή, που ξεχειλίζουν από «δημοκρατία» κι από «πρόοδο»!

            Μάλιστα ο κύριος Τσίπρας τόλμησε να πει πως η κυβέρνηση «φέρνει ως πυροτέχνημα την πανεπιστημιακή αστυνομία, για να μη συζητάμε το μείζον, να συζητάμε το έλασσον», είπε.

            Δηλαδή δεν έγινε και τίποτα! Τέτοια αβάντα για το νομοσχέδιο του, ο κ. Χρυσοχοίδης από αλλού την περίμενε από αλλού του ήρθε.

            Η πανεπιστημιακή αστυνομία είναι το έλασσον; Πού τα λέτε αυτά;

            Η ένταση της καταστολής και του αυταρχισμού στα ΑΕΙ είναι η φυσική συνέχεια του Πανεπιστημίου, που φτιάχνεται για τις επιχειρήσεις και για τους επιχειρηματίες.

            Όχι κύριε Τσίπρα, δε σας τα ‘χουν πει καλά, η πανεπιστημιακή αστυνομία δεν είναι το έλασσον!

            Το λέμε με ευθύτητα: Το νομοσχέδιο αυτό και να ψηφιστεί σήμερα από τη βουλή, να ψηφίσουν δηλαδή όλοι οι κυβερνητικοί βουλευτές, το κλείσιμο εκατοντάδων τμημάτων στην περιφέρεια, το διώξιμο χιλιάδων φοιτητών, που εργάζονται την ώρα που φοιτούν στα πανεπιστήμια, όλα αυτά δεν πρόκειται να εφαρμοστούν στην πράξη!

            Ήδη άλλωστε οι πανεπιστημιακοί καθηγητές δεν φαίνονται διατεθειμένοι να το εφαρμόσουν. Και πολύ καλά κάνουν.

            Το νομοσχέδιο αυτό, θα το καταστήσει τελικά ανενεργό, η κοινή λογική των αναγκών της νεολαίας. Η κοινή λογική που λέει, ότι σε συνθήκες ανάπτυξης της επιστημονικής γνώσης, το κάθε επιστημονικό αντικείμενο πρέπει να αντιστοιχεί σε ένα πτυχίο που θα μορφώνει ολόπλευρα, θα προετοιμάζει αυριανούς επιστήμονες.

            Αυτή η κοινή λογική δε συμβιβάζεται με την προώθηση πτυχίων διαφορετικών ταχυτήτων, ούτε με την αντιστοίχηση των τίτλων σπουδών των κολεγίων με αυτά των ΑΕΙ. Η κοινή λογική λέει ότι ο σχεδιασμός του ακαδημαϊκού χάρτη δεν μπορεί να χωρέσει στο στενό κορσέ των κριτηρίων της αγοράς, αλλά πρέπει να απαντά στις πραγματικές ανάγκες της ελληνικής κοινωνίας.

            Αλήθεια, απαντήστε μας, πού βρίσκεται η κοινή λογική, όταν κρίνετε νέους ως ανίκανους να σπουδάσουν, αλλά κάποιοι άλλοι από τους νέους με το μαγικό ραβδάκι των διδάκτρων και του κέρδους γίνονται ικανοί μόνο και μόνο, γιατί έχουν οι γονείς τους να πληρώσουν;

            Και μη μας πείτε ότι οι φορολογούμενοι πληρώνουν για τα δημόσια πανεπιστήμια. Τι να μη μας πείτε το ‘χετε πει πολλές φορές εδώ μέσα χθες, σήμερα, προχθές.

            Γιατί αν είχατε ειλικρινές ενδιαφέρον να «πιάσουν τόπο» τα χρήματα του ελληνικού λαού, που φορολογείτε δυσβάσταχτα, να τα δώσετε λοιπόν στην εκπαίδευση των παιδιών του. Όχι να τα δίνετε στους λίγους, στο μεγάλο κεφάλαιο. Γιατί είστε προκλητικοί μάλιστα, ειδικά μάλιστα στο θέμα των ορίων φοίτησης.

            Έχετε αναρωτηθεί ποτέ αν όντως διαχρονικά, οι κυβερνήσεις στηρίζουν τα παιδιά, που για μια σειρά κοινωνικούς κυρίως λόγους σταματάνε τις σπουδές τους;

            Αν υπάρχουν δομές φοιτητικής μέριμνας για τα παιδιά του λαού μας;

            Εσείς, που είσαστε δήθεν της αριστείας, μήπως ξέρετε φοιτητές φτωχών λαϊκών οικογενειών, που σπούδαζαν και δούλευαν ταυτόχρονα, άργησαν όμως να πάρουν πτυχίο, αλλά τελικά έγιναν πολλά υποσχόμενοι επιστήμονες, άριστοι μεταξύ αρίστων; Δυστυχώς για εσάς, αυτοί οι νέοι δεν γίνονται μόνο ψυκτικοί από το Περιστέρι, αλλά και διδάκτορες.

            Και μιας και μιλάμε για τους ψυκτικούς πάλι. Λέτε και ξαναλέτε ότι υπάρχουν πολλοί κοινωνικοί ανελκυστήρες της εκπαίδευσης, πέρα από τα πανεπιστήμια. Αλήθεια, γι’ αυτό κλείνετε ΙΕΚ, όπως προβλέπει ο νόμος που ψηφίσατε το Δεκέμβρη;

            Τόσο πολύ νοιάζεστε για την επαγγελματική εκπαίδευση; Γι’ αυτό βάζετε φραγμούς σε παιδιά των εσπερινών λυκείων να περάσουν στα ΑΕΙ; Τόσο πολύ νοιάζεστε δηλαδή για ανθρώπους που εργάζονται και θέλουν να σπουδάσουν;

            Ξέρετε εμείς δεν έχουμε κανένα κόμπλεξ μ’ αυτά τα ζητήματα. Ίσα- ίσα, τους τιμάμε όλους εξίσου και από αρκετές απόψεις περισσότερο, όσους δεν έχουν κατορθώσει να αριστεύσουν και να πάρουν πτυχία.

            Προφανώς και οι ανάγκες της κοινωνίας για επιστήμονες δεν είναι άπειρες. Είναι άλλο αυτό όμως, από την ταξική επιλογή αυτών που θα σπουδάσουν τελικά και ειδικά στα επιστημονικά αντικείμενα που επιθυμούν.

            Θέλετε, λοιπόν οι μαθητές να εισάγονται σε σχολές που πραγματικά τους ενδιαφέρουν;

            Κάντε αυτό που δεν έκανε ο Γαβρόγλου. Δώστε τη δυνατότητα στους μαθητές να κατοχυρώνουν βαθμολογία μαθημάτων για τις επόμενες χρονιές. Τα παιδιά των λαϊκών οικογενειών μπορούν να βοηθηθούν με αυτό το μέτρο, για να περάσουν σε τμήματα των πρώτων τους επιλογών.

            Θέλετε να μην εισάγονται οι μαθητές με χαμηλούς βαθμούς στα ΑΕΙ; Σύμφωνοι. Αλλά τότε φτιάξτε καλά σχολεία, σχολεία της γνώσης και όχι του ψυχοφθόρου ανταγωνισμού και των διαφόρων δεξιοτήτων! Και προπαντός μην περιορίζετε τις επιλογές τους στο μηχανογραφικό.

            Γιατί εκτός των φραγμών που βάζετε, δεν υπολογίζετε καθόλου ότι πολλοί νέοι στα 17 τους χρόνια, ενδέχεται να μην έχουν κατασταλάξει το δρόμο που θέλουν να ακολουθήσουν. Και υπάρχουν πολλά παραδείγματα σ’ αυτό.

            Άλλωστε ο ουσιαστικός Σχολικός Επαγγελματικός Προσανατολισμός στα σχολεία σήμερα, είναι το πιο σύντομο ανέκδοτο.

            Αφήστε λοιπόν τα περί πολλών εναλλακτικών διαδρομών και ανελκυστήρων.

            Μαραθώνιους συλλογής προσόντων και γνώσης με το κομμάτι, φτιάχνετε.

            Αυτό δεν είναι κοινή λογική. Είναι πολύ απλά η κοινή στρατηγική της Ευρωπαϊκής Ένωσης, που πίνετε όλοι σας νερό στο όνομά της, για τη διαιώνιση της απαξίωσης και υποβάθμισης του περιεχομένου.

            Κι αν πραγματικά κόπτεστε για τους μαθητές του Λυκείου, την πρόοδο, το άγχος τους, που βρίσκονται σε συνθήκες καραντίνας για έναν χρόνο, κάντε το αυτονόητο: Αποσύρετε την τράπεζα θεμάτων και τον καθορισμό της βάσης από τα ΑΕΙ.

            Είναι άδικο. Είναι αντιπαιδαγωγικό και ψυχοφθόρο.

            Όλη αυτή την προπαγάνδα σας, περί δήθεν προόδου, την ξέρουμε καλά.

            Το σχολείο και το πανεπιστήμιο, που φτιάχνετε χρόνια τώρα, που μια ζωή το στολίζεται με εύηχες λεξούλες, λεξούλες που ακούγονται καλά στο αυτί, το ζούμε, το ζει η νεολαία, το ζει ο λαός και το έχει αξιολογήσει μια και καλή.

            Και ο βαθμός είναι πολύ κάτω από τη βάση.

            Το νέο, το πραγματικά προοδευτικό είναι αυτό που αντιστρατεύεται την αδικία σήμερα.

            Έχετε διαλέξει πλευρά και έχουμε επιλέξει κι εμείς.

            Είμαστε με τους φοιτητές, τους μαθητές, τους εκπαιδευτικούς, τους πανεπιστημιακούς, που παλεύουν και σήμερα ενάντια στο νομοσχέδιο σας.

            Είμαστε η φωνή τους, που ακούστηκε και ακούγεται και εδώ μέσα και στους δρόμους και σπάει στην πράξη απαγορεύσεις σας.

            Γιατί το δίκιο πάντα ξέρει να βρίσκει το δρόμο, για να εκφραστεί.

            Και το δίκιο λέει «σιγά μη φοβηθώ».

            Είμαστε με τη νεολαία που ασφυκτιά από τη βαρβαρότητα της ταξικής πολιτικής σας.

            Οι νέες και οι νέοι της χώρας θα γράψουν κι αυτοί το ζωντανό, το καλύτερο σενάριο της ζωής τους.

            Και θα είναι γραμμένο με τις πραγματικές ανάγκες τους, τα όνειρά τους που τελικά θα βρουν εκδίκηση!