Εθνικό στόχο χαρακτήρισε τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, μιλώντας στο 8ο Συνέδριο Οδικής Ασφάλειας. Ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε στο νέο Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας για την περίοδο 2021-2030, μία ολοκληρωμένη πολιτική, που – όπως είπε – εδράζεται στο τετράπτυχο:
- Ασφαλείς δρόμοι
- Υπεύθυνοι οδηγοί
- Κυκλοφοριακή παιδεία
- Δίκαιοι κανόνες για όλους.
Επισήμανε ότι στο πλαίσιο αυτό τίθενται συγκεκριμένοι ποσοτικοί στόχοι: Αφενός για τη μείωση των θανατηφόρων τροχαίων κατά 50% έως το 2030, αφετέρου, για τη βελτίωση όλων των επιδόσεων οδικής ασφάλειας σε δείκτες όπως είναι:
- Η υπέρβαση ταχύτητας,
- Η μη χρήση κράνους και ζώνης,
- Η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ,
- Η χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση,
- Το τόσο κρίσιμο ζήτημα της αντιμετώπισης μετά το ατύχημα.
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών υπενθύμισε ότι οι βασικές δράσεις προτεραιότητας του νέου Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου βασίζονται σε οκτώ θεμελιώδεις πυλώνες:
- Ολοκληρωμένος Νόμος Οδικής Ασφάλειας, με επικαιροποιημένο ΚΟΚ
- Αποτελεσματικό Σύστημα Διαχείρισης Παραβάσεων
- Πιο συστηματική Επιτήρηση της Οδικής Ασφάλειας
- Συνεκτικό Πρόγραμμα Βελτιώσεων στο Υπεραστικό Δίκτυο
- Ολοκληρωμένο Πρόγραμμα Επεμβάσεων στις Πόλεις
- Το Εθνικό Παρατηρητήριο Οδικής Ασφάλειας, που έχει ήδη συγκροτηθεί από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών σε συνεργασία με το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο
- Συστηματική Δεκαετή Επικοινωνιακή Πολιτική ευαισθητοποίησης του κοινού
- Και σύσταση ενός καινοτόμου για τα ελληνικά δεδομένα Εθνικού Ταμείου Οδικής Ασφάλειας, το οποίο θα συλλέγει τα χρηματικά ποσά από τα πρόστιμα του ΚΟΚ και θα τα κατανέμει στους Δήμους για την υλοποίηση δράσεων Οδικής Ασφάλειας.