Επιταχύνεται και απλουστεύεται η διαδικασία υποβολής της Αίτησης-Μηχανογραφικού Δελτίου για τους υποψηφίους με σοβαρές παθήσεις που επιθυμούν να εισαχθούν σε Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα.
Σύμφωνα με το υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, τα προηγούμενα χρόνια η υποβολή Μηχανογραφικού των υποψηφίων με σοβαρές παθήσεις που εισάγονται στα ΑΕΙ ε ποσοστό 5% καθ’ υπέρβαση του αριθμού των εισακτέων, ξεκινούσε αρχές Σεπτεμβρίου και τα αποτελέσματά τους εκδίδονταν στα μέσα Οκτωβρίου – παλαιότερα είχαν εκδοθεί ακόμη και Δεκέμβριο, με αποτέλεσμα οι νέοι φοιτητές να ξεκινούν τις σπουδές τους από μειονεκτική θέση, χάνοντας ουσιαστικά το πρώτο εξάμηνο, με ψυχολογικές, οικονομικές, κοινωνικές και άλλες επιπτώσεις.
Ικανοποιώντας πάγιο αίτημα των υποψηφίων για έκδοση αποτελεσμάτων το ίδιο χρονικό διάστημα με τους υποψηφίους των Πανελλαδικών Εξετάσεων, ώστε η έναρξη της φοίτησής τους να συμπίπτει μ’ αυτή των επιτυχόντων του τρέχοντος έτους, η υπουργός, Νίκη Κεραμέως υπέγραψε υπουργική απόφαση για την πρόσβαση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση ατόμων που πάσχουν από σοβαρές παθήσεις σε ποσοστό 5% καθ’ υπέρβαση του αριθμού εισακτέων, σύμφωνα με την οποία:
– Η διαδικασία υποβολής της Αίτησης-Μηχανογραφικού Δελτίου των υποψηφίων με σοβαρές παθήσεις θα πραγματοποιείται εφεξής το μήνα Μάιο.
– Τα αποτελέσματα θα εκδίδονται το ίδιο διάστημα με τα αποτελέσματα των Πανελλαδικών Εξετάσεων.
– Οι επιτυχόντες θα μπορούν πλέον να εγγράφονται ηλεκτρονικά και να αποστέλλουν στις Γραμματείες των σχολών επιτυχίας τα δικαιολογητικά τους με ταχυδρομική αποστολή, χωρίς να απαιτείται μετακίνησή τους.
Λεπτομέρειες για τη διαδικασία υποβολής της Αίτησης-Μηχανογραφικού Δελτίου των υποψηφίων με σοβαρές παθήσεις θα ανακοινωθούν τις επόμενες ημέρες, με έκδοση εγκυκλίου.
Η Νίκη Κεραμέως δήλωσε πως «η ισότιμη και απρόσκοπτη πρόσβαση όλων, σε κάθε βαθμίδα εκπαίδευσης, αποτελεί για εμάς προτεραιότητα. Σε αυτή την κατεύθυνση, από κοινού με τις υπηρεσίες μας και τα στελέχη εκπαίδευσης, καταβάλλουμε συνεχείς προσπάθειες βελτίωσης και επιτάχυνσης των διαδικασιών, μείωσης της γραφειοκρατίας, αξιοποίησης της τεχνολογίας, ώστε όλοι οι πολίτες να ωφελούνται τα μέγιστα. Η Παιδεία αλλάζει στην πράξη».