Skip to main content

Έρευνα: 7 στους 10 Έλληνες έχουν σταματήσει ή μειώσει τις αγορές ειδών πρώτης ανάγκης

 Πάνω από το 70% των Ελλήνων έχουν σταματήσει ή μειώσει την κατανάλωση ακόμα και σε είδη πρώτης ανάγκης, λόγω της ακρίβειας, σύμφωνα με έρευνα της Focus Bari, η οποία καταδεικνύει τα σοβαρά οικονομικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι πολίτες.

Η μεγάλη πλειονότητα αναγνωρίζει υπερβολικές/αρκετά μεγάλες αυξήσεις στις τιμές 11 προϊόντων/αγαθών από τα 18 που εξετάστηκαν, με το ρεύμα, καύσιμα αυτοκινήτου, θέρμανσης, είδη σουπερμάρκετ και τρόφιμα/ποτά να προηγούνται.

Μεταξύ όσων έχουν περικόψει ή μειώσει την κατανάλωση κάθε κατηγορίας, οι 7 στους 10 το έχουν κάνει γιατί δεν επαρκεί το εισόδημά τους, ενώ οι 3 στους 10 το έχουν κάνει προληπτικά/από φόβο για τα «χειρότερα».

Η ακρίβεια και οι πιθανές ελλείψεις σε βασικά είδη διατροφής είναι σήμερα τα πρώτα σε ανησυχία θέματα που απασχολούν τους Έλληνες, περισσότερο κι από τον πόλεμο, την πανδημία και την ενδοοικογενειακή βία.

Το 29% έχει «κόψει» τελείως τα έξοδα για ταξίδια/ διακοπές και το 32% έχει μειώσει την κατανάλωση στις υπηρεσίες αυτές. Αντίθετα, το 39% δήλωσε είτε ότι δεν περιορίζει τα έξοδα για διακοπές, είτε ότι δεν επηρεάζεται από την άνοδο των τιμών.

Πάντως εκτός από μειώσεις και περικοπές, οι Έλληνες καταναλωτές ήδη κάνουν πληθώρα επιλογών που εξασφαλίζουν έξυπνες αγορές, και τις εντείνουν από τον Ιανουάριο 2022. Οικονομία σε ρεύμα και καύσιμα, αγορά των απολύτως απαραιτήτων και αναζήτηση προσφορών χαρακτηρίζουν την ζωή των Ελλήνων καταναλωτών σήμερα

Στην έρευνα της Focus Bari | YouGov έλαβαν μέρος 1000 άτομα Πανελλαδικά από τις 5 έως τις 12 Απριλίου.

Δείτε αναλυτικά την έρευνα εδώ.

naftemporiki.gr