Skip to main content

Νέο πλαίσιο για την κυκλοφορία οχημάτων ιστορικού ενδιαφέροντος

Δημοσιεύτηκε η τροποποιημένη Κοινή Υπουργική Απόφαση των υπουργών Οικονομικών και Υποδομών και Μεταφορών σχετικά με τα οχήματα ιστορικού ενδιαφέροντος.

Σύμφωνα με το υπουργείο Μεταφορών, όλα αυτά τα χρόνια έχουν καταγραφεί πολλά συμβάντα εκτεταμένης θέσης σε δημόσια κυκλοφορία οχημάτων ιστορικού ενδιαφέροντος ως συμβατικά οχήματα, είτε αυτά συμμετέχουν σε αγώνες και επιδείξεις, είτε όχι, κάτι που ερχόταν σε αντίθεση με τους ισχύοντες νόμους.

Πλέον για πρώτη φορά θεσπίζεται μια ολοκληρωμένη διαδικασία η οποία θα βοηθήσει ώστε σύντομα να αντιμετωπιστούν φαινόμενα στρέβλωσης και θα μπορέσει να αναδείξει τον ρόλο των πραγματικών αυτοκινήτων ιστορικού ενδιαφέροντος.

Η τροποποιημένη απόφαση περιλαμβάνει διαδικασίες που διευκολύνουν την κυκλοφορία των οχημάτων για τη μετάβασή τους στις εκδηλώσεις και τη συντήρησή τους.

Στο πλαίσιο αυτό:

  • Επιτρέπεται η αυτοκίνητη μετακίνηση κατά τις προηγούμενες δύο ημέρες πριν την έναρξη και κατά την επόμενη μία ημέρα μετά τη λήξη της εκδήλωσης ή του αγώνα.
  • Επιτρέπεται αυτοκίνητη μετακίνηση από και προς τον τόπο στάθμευσης του οχήματος και τον χώρο του συνεργείου την πρώτη Τετάρτη και το τρίτο Σάββατο κάθε μήνα.
  • Επιτρέπεται, για τους σκοπούς της διάνυσης διαδρομών για τη συντήρησή τους, η μετακίνησή τους κάθε δεύτερη και τέταρτη ημέρα Κυριακή κάθε μήνα, εντός των ορίων της Περιφερειακής Ενότητας (σε επίπεδο Περιφέρειας για την Αττική) όπου σταθμεύει και φυλάσσεται το όχημα.

Για τη γενικότερη ρύθμιση κι εξορθολογισμό των διαδικασιών κυκλοφορίας των οχημάτων, στην σπόφαση περιγράφονται συγκεκριμένες διαδικασίες:

  • Συστήνεται επιτροπή, αποτελούμενη από εκπροσώπους των Διεθνών Ομοσπονδιών (Δ.Ο.Α. Δ.Ο.Π.Α. και Δ.Ο.Μ.) στην Ελλάδα, του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών της Ενιαίας Ομοσπονδία Βιοτεχνών Επισκευαστών Αυτοκινήτων Μηχανημάτων και Μοτοσυκλετών (Ε.Ο.Β.Ε.Α.Μ.Μ.) με έργο την επανεξέταση, εντός 10 μηνών από τη συγκρότησή της, του χαρακτηρισμού ως ιστορικού ενδιαφέροντος των οχημάτων με έτος πρώτης ταξινόμησης (κυκλοφορίας) από το 1970 και μετέπειτα και η διατύπωση σχετικής εισήγησης. Έως την επανεξέταση του χαρακτηρισμού τους ως ιστορικού ενδιαφέροντος από την επιτροπή, δεν επιτρέπεται η κυκλοφορία τους. Στην περίπτωση θετικής εισήγησης, ισχύει ο χαρακτηρισμός του οχήματος, ενώ σε περίπτωση αρνητικής εισήγησης ο χαρακτηρισμός ακυρώνεται. Ο χαρακτηρισμός συνεχίζει να ισχύει για τα οχήματα πρώτης ταξινόμησης (κυκλοφορίας) έως και το 1969.
  • Θεσμοθετείται το Πιστοποιητικό Καταχώρισης που εκδίδεται από οποιαδήποτε ελληνική ομοσπονδία ιστορικών οχημάτων στην οποία έχει εγγραφεί το χαρακτηρισμένο ως ιστορικό όχημα και ανανεώνεται κάθε δύο χρόνια. Τα οχήματα που χαρακτηρίζονται για πρώτη φορά ιστορικά απευθύνονται στα νομικά πρόσωπα που εκπροσωπούν νόμιμα στην Ελλάδα τις Διεθνείς Ομοσπονδίες.

Μετά το πέρας του έργου της επιτροπής, θα καθοριστεί διαδικασία για τη χορήγηση και τη διάθεση κρατικών πινακίδων ιστορικού ενδιαφέροντος, που θα κατασκευάζονται με μέριμνα του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.