Skip to main content

Ποιοτική ανάπτυξη στην εποχή της ταχύτητας

Από την έντυπη έκδοση

Της Σοφίας Εμμανουήλ
[email protected]
 
Μέχρι το 2030 οκτώ στους δέκα καταναλωτές προσδοκούν να λαμβάνουν δέματα κατ’ οίκον μέσω drones και να αλληλεπιδρούν με chatbots, στοιχεία που περιγράφουν ένα περιβάλλον στο οποίο το επετειακό 10ο πανελλήνιο συνέδριο πωλήσεων του Ινστιτούτου Πωλήσεων Ελλάδος (ΙΠΕ) χαρακτηρίστηκε «επίκαιρο» από τους συνέδρους που έδωσαν το «παρών» στην εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στο Κέντρο Πολιτισμού «Ελληνικός Κόσμος», με την υποστήριξη της «Ναυτεμπορικής» και του naftemporiki.gr.

Το συνέδριο έθεσε στο επίκεντρο τον άνθρωπο και τις ευκαιρίες ανάπτυξής του που αναδύονται στο νέο περιβάλλον, όπου οι επιχειρήσεις καλούνται να αδράξουν τις ευκαιρίες συμβάλλοντας με αυτό τον τρόπο στην κοινωνική ευημερία, σύμφωνα με τον Αντώνη Ποταμίτη, πρόεδρο ΙΠΕ. Ως αρωγός, στο πλαίσιο αυτό το ΙΠΕ υλοποιεί δράσεις και προγράμματα, όπως το πρόγραμμα «Κατάρτιση Πωλήσεων», αποτέλεσμα σύμπραξης του ΙΠΕ με το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Συνεργασίες έχουν επίσης αναπτυχθεί με τον ΣΕΛΠΕ, το Hellenic American University, το Strathclyde Glascow καθώς και με επιμελητήρια. 

Ο Dr. William (Bill) A. Guillory, Founder, Innovations International, γεννημένος στη Νέα Ορλεάνη, με εμπειρία τόσο στην έρευνα, ως καθηγητής, όσο και στην αγορά, με πάνω από 4.000 σεμινάρια σε διεθνείς οργανισμούς και με δική του εταιρεία, εξήγησε ότι για να προσανατολιστούμε στο μέλλον πρέπει να λάβουμε υπόψη τη διαφορετικότητα, τις νέες ιδέες και από τις 4 γενιές που είναι παρούσες στην αγορά σήμερα και έδωσε έμφαση στην ποιοτική ανάπτυξη στην εποχή της ταχύτητας. Εξάλλου, όπως είπε, τα τελευταία 10 χρόνια έχουμε συγκεντρώσει περισσότερες πληροφορίες από αυτές που συγκεντρώσαμε σε 150 χρόνια. Τόνισε ότι για τον μετασχηματισμό απαιτείται προσαρμοστικότητα, επαναπροσανατολισμός και προδραστικότητα.  

Ο Μάκης Παπαταξιάρχης, διευθύνων σύμβουλος, Janssen, Johnson & Johnson Pharmaceutical Companies, πρόεδρος, PhRMA Innovation Forum, πρόεδρος, AmCham Pharmaceutical Committee, μίλησε για ηγεσία και management. Προσέγγισε, μάλιστα, την ηγεσία και μέσα από το πρίσμα της νευροεπιστήμης για να καταδείξει τη διαφορετική συμπεριφορά των στελεχών σε καταστάσεις αλλαγών. 

Ο κ. Παπαταξιάρχης συμβούλευσε τους συνέδρους πώς να χειριστούν προκλήσεις, αντλώντας παραδείγματα από την αρχαία Ελλάδα, όπως η συμπεριφορά των Σπαρτιατών πολεμιστών και η ναυμαχία της Σαλαμίνας. 

Το νέο επιχειρείν

Ο τρόπος που οι νέες τεχνολογίες αλλάζουν το παραδοσιακό μοντέλο επιχειρείν βρέθηκε στο επίκεντρο της παρουσίασης του Χάρη Μπρουμίδη, προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου της Vodafone Ελλάδος. Αναφέρθηκε στην τεχνητή νοημοσύνη, το bitcoin, το 3D printing, το Internet of Things και μια σειρά από άλλες τεχνολογίες για να καταδείξει πόσο γρήγορα αλλάζει το περιβάλλον. 

Στο πλαίσιο αυτό, όπως τόνισε, καλούνται να επιβιώσουν και να αναπτυχθούν οι εταιρείες ενώ το ζητούμενο για τα στελέχη είναι πώς θα δημιουργήσουν σε αυτό το περιβάλλον ευημερία όχι μόνο για τις εταιρείες τους αλλά και για τις οικογένειές τους. «Οι σημερινοί αλλά και οι αυριανοί ηγέτες πρέπει να κατανοήσουν ότι δεν μιλάμε για μια γραμμική αλλαγή αλλά για μια αλλαγή σε ολόκληρο το οικονομικό και κοινωνικό γίγνεσθαι» εξήγησε μεταξύ άλλων για να τονίσει ότι το ζητούμενο είναι να γίνουμε καλύτερα στελέχη και καλύτεροι άνθρωποι. 

Στο περιεχόμενο των προηγούμενων ομιλιών έχτισε με τη δική του εμπειρία ο δρ. Γιωργής Κριτσωτάκις, επικεφαλής Τμήματος Management Consulting, Accenture. Στην παρουσίασή του με θέμα «The Post-Digital Era is Upon Us» αναφέρθηκε πολλές φορές στην προσαρμοστικότητα ως βασικό συστατικό της επιτυχίας. Αναφερόμενος στις εξελίξεις μέσα από το ψηφιακό πρίσμα περιέγραψε την ψηφιακή πραγματικότητα – και όχι την ψηφιακή επανάσταση, όπως διευκρίνισε ο ίδιος. Ο Γιώργος Ευσταθόπουλος, αντιπρόεδρος ΙΠΕ, τόνισε τις εξελίξεις που μας προλαβαίνουν πλέον αντί να συμβαίνει το αντίθετο, παρουσιάζοντας την ενότητα του intelligent reporting.

Σε σχετική συζήτηση που συντόνισε ο Δημήτρης Κωνσταντέλλος, Communication & Public Affairs Advisor, συμμετείχαν οι κ.κ. Ευάγγελος Παπαλιός, εκδότης, Direction Business Network, Μιχάλης Μπούσιας, εκδότης, Boussias Communications και Γιάνννης Παπαδογιάννης, δημοσιογράφος, διευθυντής, businessdaily.gr ενώ τις εργασίες του συνεδρίου έκλεισε ο Κωνσταντίνος Χαραντινιώτης, Wellness Mentor & Coach, NLP Master Coach, που μίλησε για την αυτοφροντίδα, ως τη δύναμη για επιτυχία.