Αλλαγές στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, τα ταξί και τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα φέρνει μεταξύ άλλων το νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών το οποίο παρουσίασε την Τρίτη ο αρμόδιος υπουργός Χρήστος Σπίρτζης.
Σε δηλώσεις του, ο κ. Σπίρτζης επεσήμανε ότι «εμείς δεν είμαστε κατά της αξιολόγησης όπως μας κατηγορούν», αναφερόμενος στις εταιρείες διαμεσολάβησης μεταφορικού έργου όπως η Beat (πρώην Taxibeat).
Όπως πρόσθεσε, «υπάρχει πολιτικό θέμα όταν ο κύριος Μητσοτάκης στηρίζει συγκεκριμένη εταιρεία που έχει έδρα στο Λονδίνο, λειτουργεί στη χώρα μας μόνο με υποκατάστημα και στη μετοχική της σύνθεση μετέχουν εξωχώριες εταιρίες από τις βρετανικές Παρθένες Νήσους και τον Παναμά». «Είναι πολιτικό θέμα να στηρίζεται η επιχειρηματικότητα που δεν έχει αφήσει στη χώρα μας ούτε ένα ευρώ. Δεν πιστεύουμε στην επιχειρηματικότητα αυτού του είδους, δεν θεωρούμε ότι αυτό είναι ένα ελληνικό θαύμα» πρόσθεσε.
Ως προς τη ρύθμιση του τοπίου των εταιρειών διαμεσολάβησης μεταφορικού έργου, ο κ. Σπίρτζης ανακοίνωσε τη δημιουργία ψηφιακού μητρώου και την υποχρέωση αδειοδότησης υπό προϋποθέσεις, μεταξύ των οποίων είναι και η σύμβαση ορισμένου χρόνου, τουλάχιστον δυο μηνών αποκλειστικά με τουλάχιστον τρία οχήματα δημόσιας χρήσης. Στη διαδικασία αδειοδότησης εντάσσονται, τόσο οι εταιρίες που δραστηριοποιούνται τηλεφωνικά, όσο και εκείνες που έχουν δημιουργήσει διαδικτυακές πλατφόρμες.
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών προανήγγειλε τη δημιουργία ηλεκτρονικής πύλης αλλά και τηλεφωνικής γραμμής, όπου το επιβατικό κοινό των ταξί θα μπορεί να υποβάλλει καταγγελίες και να καταθέτει παράπονα: «Είναι ένα σύστημα αξιολόγησης, όχι ανάλογα με τη φυσιογνωμία του οδηγού» σημείωσε.
Σε ό,τι αφορά το ρυθμιστικό πλαίσιο που θα διέπει στο εξής τη λειτουργία των ταξί, είπε πως με βάση τον νέο κανονισμό, απαγορεύεται η άρνηση μίσθωσης, η μη συμμόρφωση προς τον πελάτη για την διαδρομή που θα υποδείξει, η προκλητική, ανάρμοστη ή άσεμνη συμπεριφορά από πλευράς οδηγών, ενώ καθίσταται υποχρεωτική η διακομιδή ασθενών σε νοσοκομεία εφόσον παραστεί ανάγκη.
Παράλληλα, θεσπίζεται και θεσμικό πλαίσιο και για τους ιδιοκτήτες ταξί, οι οποίοι υποχρεούνται σε τακτικούς ελέγχους των ταξίμετρων και της κατάστασης του οχήματος. Ως προς αυτά τα τελευταία, αναστέλλεται έως το 2020 η υποχρέωση αντικατάστασης των παλαιών οχημάτων: «Δεν πρόκειται για ρουσφέτι, είναι απόφαση που σχετίζεται με την οικονομική κρίση και το γεγονός ότι η παραγωγή των αυτοκινήτων είναι μηδενική στη χώρα μας» ανέφερε ο υπουργός.
Για τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, ο κ. Σπίρτζης επεσήμανε πως «πρόθεσή μας είναι ένας κώδικας κοινωνικής συμπεριφοράς και αξιών». Ανακοίνωσε την εισαγωγή κωδικοποίσης σε χαμηλής, μεσαίας και υψηλής παραβατικότητας παραβάσεις, ενώ εισάγονται επίσης οι κατηγορίες συχνής πρόκλησης ατυχημάτων και αντικοινωνικής συμπεριφοράς. Σε αυτές τις κατηγορίες δεν θα υπάρχουν πρόστιμα, αλλά διοικητικές ποινές όπως η αφαίρεση διπλώματος και πινακίδων για ένα χρονικό διάστημα.
Στις παραβάσεις που προβλέπονται πρόστιμα, θα υπάρξει οριζόντια μείωση 40%, εκτός από τις παραβάσεις που ανήκουν στην κατηγορία της υψηλής παραβατικότητας, ενώ θεσπίζεται η προσαύξηση του προστίμου με εισοδηματικά κριτήρια – μέτρο από το οποίο εξαιρούνται η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, η παραβίαση του ερυθρού σηματοδότη και άλλα ανάλογης σημασίας.
«Ξέρουμε ότι έχουν διατυπωθεί πολλές διαφωνίες για την εισαγωγή των εισοδηματικών κριτηρίων» σχολίασε ο κ. Σπίρτζης. «Δεν πρόκειται για δογματισμό ακραίων κομουνιστικών δυνάμεων, το μέτρο αυτό ισχύει σε χώρες όπως η Ελβετία και η Φινλανδία» πρόσθεσε.
Κατά τ’ άλλα δίδεται η δυνατότητα αύξησης του ορίου ταχύτητας στις εθνικές οδούς από 130 σε 150 χιλιόμετρα την ώρα, ενώ εισάγεται ρυθμιστικό πλαίσιο και για την κυκλοφορία των ποδηλάτων, με την εισαγωγή φωτεινής σηματοδότησης, οδικών σημάνσεων κλπ.
Εισάγονται τέλος θεσμοί ελέγχου για τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα προκειμένου να παταχθεί το παράνομο εμπόριο εισαγωγής και πώλησης, καθώς και θεσμοί διαφάνειας στην έκδοση αδειών κυκλοφορίας και χορήγησης κρατικών πινακίδων.
Θεσμοθετείται επίσης παρατηρητήριο τιμών στις οδικές μεταφορές προϊόντων και θωρακίζεται η μεταφορά επικίνδυνων εμπορευμάτων. Ειδική μέριμνα θα ληφθεί ακόμη για τη βιωσιμότητα των δημόσιων ΚΤΕΟ.
Παράλληλα, προβλέπεται ρυθμιστικό πλαίσιο για την κυκλοφορία των ποδηλάτων, με τη σήμανση οδών, ειδικές διαγραμμίσεις και φωτεινή σηματοδότηση για τους ποδηλάτες.
Ολοκληρώνοντας την παρουσίαση, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών γνωστοποίησε ότι εντός του επόμενου διημέρου θα υπάρξει συνάντηση με όλους τους φορείς (αυτοκινητιστές, μεταφορείς κλπ), ενώ κάλεσε τις εταιρίες διαμεσολάβησης που δεν έχουν φορέα (BEAT, UBER κλπ) να προσκομίσουν και τις φορολογικές δηλώσεις των τριών τελευταίων ετών, καθώς και το καταστατικό της λειτουργίας τους.
Πηγή: ΑΜΠΕ