Skip to main content

Κ. Κυρανάκης: Ξεκίνησε η πρώτη δοκιμαστική διαδρομή τρένου με το σύστημα γεωεντοπισμού

ΑΡΓΥΡΩ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΥ/EUROKINISSI)

«Αυτό σημαίνει ότι όχι μόνο θα βλέπουμε την ακριβή θέση των τρένων σε πραγματικό χρόνο, αλλά και τυχόν προβλήματα πάνω στη γραμμή, πριν αυτά τα προβλήματα γίνουν επικίνδυνα»

Ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών και Μεταφορών αρμόδιος για τις Μεταφορές, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, μιλώντας στο 10ο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών, που πραγματοποιείται στους Δελφούς από τις 9 έως τις 12 Απριλίου, ξεκαθάρισε ότι «στόχος είναι η δημιουργία ενός ασφαλούς σιδηροδρόμου».

Ο κ. Κυρανάκης έκανε γνωστό ότι ήδη γίνεται πιλοτικά χρήση του συστήματος εντοπισμού HEPOS, καθώς όπως είπε, σήμερα ξεκίνησε ένα τρένο από Ρέντη με το εν λόγω σύστημα, το οποίο θα κάνει χαρτογράφηση της πορείας του μέχρι να φτάσει στην Θεσσαλονίκη πρώτη δοκιμαστική διαδρομή τρένου με το σύστημα γεωντοπισμού). Το εν λόγω σύστημα τριγωνοποιεί το δορυφορικό σήμα και δίνει απόκλιση λίγων εκατοστών.

«Αυτό σημαίνει ότι όχι μόνο θα βλέπουμε την ακριβή θέση των τρένων σε πραγματικό χρόνο, αλλά και τυχόν προβλήματα πάνω στη γραμμή, πριν αυτά τα προβλήματα γίνουν επικίνδυνα», ανέφερε και πρόσθεσε ότι το σύστημα πρόκειται να εφαρμοστεί σε όλα τα τρένα του δικτύου σε σύντομο χρονικό διάστημα.

Δημιουργία ενιαίου κέντρου παρακολούθησης της κίνησης του ΟΣΕ

Όπως εξήγησε, δύο πομποί θα εγκατασταθούν σε κάθε τρένο, και θα δημιουργηθεί ένα ενιαίο κέντρο παρακολούθησης της κίνησης του ΟΣΕ, σαν κέντρο ελέγχου.

Ταυτόχρονα προωθείται νομοσχέδιο για την αξιολόγηση του προσωπικού και προχωράει η εγκατάσταση του συστήματος επικοινωνίας GSMR.

Προσλήψεις

Σύμφωνα με τον κ. Κυρανάκη, σύντομα θα γίνουν προσλήψεις καθώς η νέα εταιρεία θα λειτουργήσει με κριτήρια του ιδιωτικού τομέα, ενώ όπως είπε, ήδη έχουμε κάνει κάλεσμα σε Έλληνες του εξωτερικού με καλύτερους μισθούς για να τη στελεχώσουν και να βάλουμε μία τάξη.

Επίσης, έκανε γνωστό ότι θα γίνεται με ψηφιακό τρόπο η αποτύπωση για τις παραβάσεις και τα παραπτώματα, ενώ στα τρία σοβαρά λάθη, ο υπαίτιος οδηγείται σε απόλυση. Επιπλέον προωθούνται πρωτοβουλίες για την αξιολόγηση των εργαζομένων, σε συνδυασμό με ψυχομετρικά τεστ.

Αποκατάσταση των ζημιών από τον Daniel

Όσον αφορά την αποκατάσταση των ζημιών από τον Daniel, ήδη προωθείται νομοθετικά η υλοποίηση έργων σιδηροδρομικών και οδοποιίας, έτσι ώστε ο ανάδοχος να φέρει την εγγυητική του και να ξεκινήσουν εντός του μήνα τα έργα.

Επιπλέον, όπως έκανε γνωστό ο κ. Κυρανάκης, η Hellenic Train δεν έχει αποκλειστική χρήση του δικτύου, ενώ δεν έχει αγοράσει τα τρένα ή τα αμαξοστάσια, αλλά τα μισθώνει. Η σύμβαση ανανεώνεται κάθε χρόνο, ενώ από την πρώτη εβδομάδα έχουμε μπει σε μία διαδικασία διαπραγμάτευσης, προκειμένου η ιταλική εταιρεία να επενδύσει δικά της χρήματα για νέους συρμούς, είπε ο αναπληρωτής υπουργός.

Όσον αφορά το πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ, ο κ. Κυρανάκης έκανε λόγο για μία προχειρότητα σε ό,τι αφορά το κεφάλαιο για την πυρόσφαιρα, και πρόσθεσε πως ζητήθηκε από τον ΕRΑ να δώσει στη δημοσιότητα τις συμβάσεις των επιστημονικών πορισμάτων για τις αιτίες που προκάλεσαν την πυρόσφαιρα. Μάλιστα, όπως αναφέρεται στο ίδιο το πόρισμα του Οργανισμού, ζητείται η περαιτέρω επιστημονική τεκμηρίωση των αιτίων που προκάλεσαν την πυρόσφαιρα.

Τέλος, ξεκαθάρισε ότι ο αρμόδιος Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών δεν έχει καμία δυνατότητα παύσης μελών του ΔΣ του ΕΟΔΑΣΑΑΜ, καθώς έχουν πενταετή θητεία, ενώ δεσμεύτηκε ότι ανά τακτά χρονικά διαστήματα, θα ενημερώνει για την υλοποίησή των έργων.

Δείτε όλο το Αφιέρωμα Delphi Economic Forum

Sponsored by Τράπεζα Πειραιώς

Η συμμετοχή της Τράπεζας στο Delphi Economic Forum X αποτυπώνεται και στο LinkedIn της Πειραιώς