Skip to main content

Β. Οικονόμου στο Naftemporiki TV: Ασφαλής ο σιδηρόδρομος, σε εξέλιξη η ανασυγκρότησή του – Η αίσθηση της συγκάλυψης έχει καλλιεργηθεί από την αντιπολίτευση

Ερωτηθείς για αν εξετάζεται το ενδεχόμενο λύσης της σύμβασης με τη Hellenic Train, είπε ότι όλοι αξιολογούνται

Ο σιδηρόδρομος σήμερα είναι ασφαλής και βρίσκεται σε εξέλιξη η διαδικασία ανασυγκρότησής του, δήλωσε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Βασίλης Οικονόμου, μιλώντας στην τηλεόραση της Ναυτεμπορικής και την εκπομπή Rush Hour με τη Νικόλ Λειβαδάρη.

Κληθείς να σχολιάσει τη δέσμευση του πρωθυπουργού ότι ο σιδηρόδρομος θα είναι ασφαλής ως το 2027 και ερωτηθείς αν τώρα δεν είναι ασφαλής ο σιδηρόδρομος, ο κ. Οικονόμου είπε ότι η κυβέρνηση έχει παρουσιάσει τον σχεδιασμό της για την ανασυγκρότηση του σιδηροδρόμου. Όπως τόνισε, «ο σιδηρόδρομος βρισκόταν σε παρακμή. Το 2012 είχε 3.500 υπαλλήλους και τον Οκτώβριο του 2019 είχε 1.090. Έφτασε να έχει μόνο 45 εκατ. επιχορήγηση. Η λειτουργία του σιδηροδρόμου πουλήθηκε, η παλαιά ΤΡΑΙΝΟΣΕ, στους Ιταλούς για 40 εκατ. το 2017. Είχαμε μια πορεία παρακμής και εγκατάλειψης. Σήμερα γίνεται μια τεράστια προσπάθεια ανασυγκρότησης. Είναι ακόμη σε εξέλιξη, είναι μια δύσκολη πορεία».

Επεσήμανε, δε, ότι είναι ασφαλής ο σιδηρόδρομος και ότι το 2027 θα είναι πλήρως αποκατεστημένη η γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη, διαθέτοντας συστήματα που έχει ένας ευρωπαϊκός σιδηρόδρομος. Ο κ. Οικονόμου εξέφρασε την εκτίμηση ότι προς τα μέσα του 2026 θα έχει ολοκληρωθεί η ανακατασκευή στη Θεσσαλία, ύψους 460 εκατ. ευρώ, μετά τις καταστροφές που είχαν προκληθεί από την κακοκαιρία Daniel. Ανέφερε επίσης ότι η τηλεδιοίκηση παραδόθηκε στο 100% τον Σεπτέμβριο του 2023. Ωστόσο λίγες ημέρες μετά ο Daniel κατέστρεψε περίπου 100 χιλιόμετρα.

Αναφερόμενος στα συλλαλητήρια, είπε ότι «ήταν συγκεντρώσεις πολύ μεγάλες που εξέφρασαν την επιθυμία του κόσμου για την ανεύρεση της αλήθειας για το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη, ότι η αλήθεια αυτή πρέπει να οδηγήσει στη Δικαιοσύνη. Και μια σαφέστατη εντολή προς εμάς που βρισκόμαστε σε θέσεις ευθύνης ότι δεν πρέπει να ξανασυμβεί ένα τέτοιο τραγικό δυστύχημα, μία ιερά υποχρέωση και καθήκον να δώσουμε τον καλύτερό μας εαυτό για να μην έχουμε πάλι ένα τέτοιο τραγικό γεγονός».

Ο ΟΣΕ και η Hellenic Train

Ερωτηθείς αν υπάρχει σχέδιο να κλείσει ο ΟΣΕ, είπε ότι «όχι, δεν υπάρχει σχέδιο τέτοιο, υπήρχε μια πρόταση μόνο για το κομμάτι της Θεσσαλίας να μην γίνεται η αποκατάσταση συγχρόνως με την κίνηση των τρένων για να πάει πιο γρήγορα η αποκατάσταση, αλλά είναι ένα ζήτημα που το εξετάζουμε και νομίζω ότι αυτή τη στιγμή δεν προκρίνεται αυτό το σενάριο».

Ερωτηθείς για αν εξετάζεται το ενδεχόμενο λύσης της σύμβασης με τη Hellenic Train, είπε ότι υπεγράφη το 2017 με ένα χαμηλό αντίτιμο κατά την άποψή του. «Όλοι αξιολογούνται, αξιολογείται η λειτουργία των τρένων, η εταιρεία, τι επενδύσεις έχουν γίνει, είναι όλα υπό αξιολόγηση» τόνισε.

H αίσθηση της συγκάλυψης έχει καλλιεργηθεί από την αντιπολίτευση με συστηματικό τρόπο»

Ο κ. Οικονόμου ανέφερε ότι «μπορεί να έγιναν και λάθη, αλλά η αίσθηση της συγκάλυψης που έχει η κοινή γνώμη, έχει καλλιεργηθεί από την αντιπολίτευση με συστηματικό τρόπο». Είπε επίσης ότι «η συγκάλυψη είναι μία βαρύτατη ποινική κατηγορία. Γιατί δεν έρχονται μέχρι τώρα να τη στοιχειοθετήσουν και να την απευθύνουν επίσημα με την αιτιολόγησή της προς την κυβέρνηση και προς πρόσωπα, αλλά μένουμε σε επίπεδο συζήτησης και παραφιλολογίας;» διερωτήθηκε.

Σημείωσε επίσης ότι για την πυρκαγιά στο Μάτι το 2018 η απόφαση του δικαστηρίου εκδόθηκε το 2024 και πρόσθεσε ότι «ήταν μάλιστα αθωωτική και κανένας δεν μίλησε. Βγήκε κανένας να πει για συγκάλυψη; Αυτούς τους ανθρώπους δεν τους πόνεσαν οικογένειες; Και τώρα έγινε αναίρεση στον Άρειο Πάγο και δικάζεται ξανά η υπόθεση. Είπε κανένας για συγκάλυψη για την υπόθεση αυτή;».

Επεσήμανε, δε, πως «όσοι πρωταγωνιστούν σε μια τέτοια εργαλειοποίηση, χάνουν όλοι» και τόνισε πως η Ν.Δ. θα ψηφίσει υπέρ της σύστασης της προανακριτικής επιτροπής για τον Χρήστο Τριαντόπουλο, με το δικό της σκεπτικό. «Δεν θέλουμε να κρύψουμε απολύτως τίποτα» τόνισε και επεσήμανε ότι «εδώ ψάχνουμε με νομικά επιχειρήματα αν έχει ευθύνη ή δεν έχει ευθύνη κάποιος».