Skip to main content

Οι αλλαγές που έρχονται με τον νέο ΚΟΚ – Οι προτεραιότητες της κυβέρνησης στις μεταφορές για το 2025

Ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Βασίλης Οικονόμου, στο κανάλι της «Ν»

Το 2025 «θα είναι η χρονιά που θα εδραιωθεί το αίσθημα της καλυτέρευσης των δημόσιων συγκοινωνιών σε πολλά επίπεδα», δήλωσε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Βασίλης Οικονόμου, μιλώντας στο κανάλι της Ναυτεμπορικής και την εκπομπή Rush Hour με τη Νικόλ Λειβαδάρη και τον Παύλο Πανταζόπουλο, σήμερα Δευτέρα.

«Προσδοκούμε το 2025 να έχουμε τέτοια μεγάλη ανανέωση του στόλου των λεωφορείων, να έχουμε ολοκληρωμένους τους συγκοινωνιακούς χάρτες Αθήνας – Θεσσαλονίκης, να έχουμε δρομολογήσει όλες τις εξελίξεις σε σχέση με την οδική ασφάλεια, να έχουμε ψηφίσει δηλαδή μέσα στον Ιανουάριο τον νέο κώδικα οδικής κυκλοφορίας (ΚΟΚ) που σημαίνει πλέον ότι θα έχουμε το νέο θεσμικό πλαίσιο πάνω στο οποίο θα δομήσουμε την οδική ασφάλεια με νέα βήματα πιο δυναμικά, ώστε να έχουμε λιγότερους νεκρούς και λιγότερους τραυματίες στη χώρα μας» επεσήμανε ο κ. Οικονόμου.

Ερωτηθείς για τον νέο ΚΟΚ, είπε ότι τις επόμενες ημέρες θα έχουμε την επίσημη δημοσίευση του κειμένου, το οποίο θα τεθεί σε δημόσια διαβούλευση. Όπως τόνισε, «18 χρόνια μετά επικαιροποιούμε τον ΚΟΚ». Στάθηκε στις αλλαγές που έχουν επέλθει τα τελευταία χρόνια στη χρήση του κινητού τηλεφώνου και στα πατίνια, ενώ αναφέρθηκε και στη μείωση του ορίου ταχύτητας από τα 50 χιλιόμετρα στα 30 χιλιόμετρα την ώρα μέσα στον οικιστικό ιστό.

Οι κάμερες στους δρόμους

Ερωτηθείς για τις κάμερες στους δρόμους, ανέφερε ότι «το 2025 θα είναι η χρονιά που θα αρχίσει να λειτουργεί το πρόγραμμα, ειδικά της περιφέρειας, στα φανάρια. Το 2026 θα ολοκληρωθεί και το πρόγραμμα του υπουργείου, που θα είναι πιο σύνθετο και πιο ολοκληρωμένο με 1.000 κάμερες, άρα στο τέλος του 2026 θα έχουμε 1.400 σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Το 2025 θα μπουν οι βάσεις για να αρχίσει να λειτουργεί το πρόγραμμα στα φανάρια, που θα καλύπτει σειρά παραβάσεων, όπως το κόκκινο, η ταχύτητα, θα γίνονται διασταυρώσεις για ΚΤΕΟ και τέλη κυκλοφορίας κλπ».

«Οι κάμερες δεν είναι τιμωρητικός μηχανισμός, είναι μηχανισμός που βοηθά στην εποπτεία της καλής οδικής συμπεριφοράς» σημείωσε και τόνισε ότι «εμείς δεν πάμε να αιφνιδιάσουμε κάποιον, εμείς πάμε να πούμε ότι υπάρχουν κανόνες που πρέπει να τηρούνται».

Σε ό,τι αφορά τον σιδηρόδρομο, είπε ότι «έχουμε ένα πολύ μεγάλο πρόγραμμα εκσυγχρονισμού του σιδηροδρόμου 1,5 δισ. για τα επόμενα 2,5 χρόνια. Θα μπορέσει να γίνει ένας αναγκαίος εκσυγχρονισμός έπειτα από μια μακρά περίοδο αδιαφορίας έως παρακμής του σιδηροδρόμου, με διαχρονικές ευθύνες». Όπως τόνισε, «η απόφαση του Κυριάκου Μητσοτάκη και της κυβέρνησης είναι αδιαπραγμάτευτη. Ο σιδηρόδρομος θα είναι ένα από τα βασικά μέσα μετακίνησης, θα είναι ασφαλής».