Skip to main content

Ιωάννινα – Κακκαβιά: Τα χαρακτηριστικά του έργου

(ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΜΗΤΣΟΣ/ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΥ/EUROKINISSI)

Χρ. Σταϊκούρας: «Με τον αυτοκινητόδρομο, η Ήπειρος θα αποκτήσει μια νέα υποδομή, η οποία θα συμβάλλει στην περιφερειακή και την εθνική ανάπτυξη»

«Το σπουδαίο αυτό, νέο έργο θα αποτελεί στοιχείο νευραλγικού χαρακτήρα στο χάρτη των οδικών αξόνων της πατρίδας μας», δήλωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας κατά την υπογραφή της σύμβασης του έργου «Επέκταση Ιόνιας Οδού – Τμήμα Ιωάννινα – Κακκαβιά».

H εκδήλωση της υπογραφής πραγματοποιήθηκε  στο κλειστό γυμναστήριο του Καλπακίου, παρουσία του πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη, του προέδρου της Βουλής και βουλευτή Ιωαννίνων, Κωνσταντίνου Τασούλα και του υφυπουργού Υποδομών Νίκου Ταχιάου.

Τα χαρακτηριστικά του έργου

Πρόκειται για ένα έργο υψηλών τεχνικών απαιτήσεων, το οποίο αποτελείται από δύο υπο-τμήματα, και περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, 12 ανισόπεδους κόμβους, 5 γέφυρες, 1 σήραγγα, και 5 άνω και 25 κάτω διαβάσεις,

Ο προϋπολογισμός αγγίζει τα 310 εκατ. ευρώ και εντάχθηκε στο Πρόγραμμα «Μεταφορές 2021-2027», του Νέου ΕΣΠΑ.

Η σύμβαση υπεγράφη από τον αναπληρωτή γενικό διευθυντή Συγκοινωνιακών Υποδομών, του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, Δημήτριο Αναγνώπουλο και τον διευθύνοντα σύμβουλο του Ομίλου ΑΒΑΞ, Κωνσταντίνο Μιτζάλη.

Ο κ. Σταϊκούρας, κατά τη διάρκεια της ομιλίας, του περιέγραψε τα οφέλη της κατασκευής του νέου αυτοκινητόδρομου, μήκους περίπου 70 χιλιομέτρων, ο οποίος αποτελεί τη φυσική απόληξη της Ιόνιας Οδού και τον δυτικότερο κάθετο άξονα της Εγνατίας Οδού.

Όπως είπε:

«Αποτελεί ένα έργο διασυνοριακής σημασίας, καθώς ουσιαστικά επεκτείνει και συνδέει τους δύο αυτοκινητόδρομους που διατρέχουν σήμερα τη Δυτική και τη Βόρεια Ελλάδα, φτάνοντας μέχρι τα ελληνοαλβανικά σύνορα».

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών τόνισε: «Με τον αυτοκινητόδρομο Ιωάννινα – Κακαβιά, η Ήπειρος θα αποκτήσει μια νέα υποδομή, η οποία θα συμβάλλει στην περιφερειακή και την εθνική ανάπτυξη και θα ενισχύσει την κοινωνική συνοχή, ανάμεσα σε πολλές περιοχές της Δυτικής και της Βόρειας Ελλάδας. Θα προσφέρει περισσότερες ευκαιρίες για καλύτερη ποιότητα ζωής στους πολίτες και θα βελτιώσει το επίπεδο οδικής ασφάλειας σε μια δύσκολη διαδρομή, η οποία συγκεντρώνει υψηλό κυκλοφοριακό φόρτο».