Στις 30 Νοεμβρίου τελειώνει η σύμβαση του αναδόχου του έργου και δεν υπάρχει περίπτωση να παραταθεί η παράδοση του μετρό Θεσσαλονίκης, δήλωσε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Νίκος Ταχιάος, μιλώντας σήμερα, Πέμπτη, στο κανάλι της Ναυτεμπορικής και την εκπομπή Rush Hour με τη Νικόλ Λειβαδάρη και τον Παύλο Πανταζόπουλο.
Ο κ. Ταχιάος ανέφερε ότι γίνονται διαρκείς δοκιμές όλων των συστημάτων εδώ και 21 μήνες. Όπως πρόσθεσε, από την 1η Νοεμβρίου θα παραδοθεί το μετρό στην εταιρεία λειτουργίας, η οποία θα κάνει δοκιμαστικά δρομολόγια για όλο τον μήνα Νοέμβριο. «Νομίζω ότι με τις καλύτερες προϋποθέσεις θα παραδώσουμε το μετρό στους Θεσσαλονικείς» σημείωσε και χαρακτήρισε άρτια την κατασκευή.
«Δεν υπήρξε εκτροχιασμός σε φάση λειτουργίας»
Είπε επίσης ότι τα τρένα ανά πάσα στιγμή γνωρίζουν πού βρίσκεται ο προηγούμενος και ο επόμενος συρμός, ενώ την ίδια πληροφορία διαθέτει και το κέντρο ελέγχου. Με αυτόν τον τρόπο, ρυθμίζονται οι μεταξύ τους αποστάσεις. Όπως τόνισε, το συγκεκριμένο σύστημα λειτουργεί εδώ και 40 χρόνια σε 48 διαφορετικά δίκτυα στον κόσμο και είναι απολύτως αξιόπιστο. «Ποτέ δεν έδωσε επεισόδιο» σημείωσε.
Κληθείς να σχολιάσει δημοσιεύματα για ατυχήματα στις δοκιμές του μετρό Θεσσαλονίκης, είπε ότι δεν υπήρξε εκτροχιασμός σε φάση λειτουργίας. «Συνέβη να μην είναι στη θέση της μία τραβέρσα όταν πήγε να μπει ένα τρένο μέσα στη βαριά συντήρηση, δηλαδή σε χειροκίνητη λειτουργία και μάλιστα όχι του ίδιου του τρένου, αλλά με λοκομοτίβα η οποία το έσπρωχνε. Αυτό καλύπτεται από την εγγύηση του αναδόχου» τόνισε και επανέλαβε: «Δεν είναι εκτροχιασμός. Στη φάση των δοκιμών, στη φάση της λειτουργίας των τρένων, δεν έχει υπάρξει το παραμικρό επεισόδιο, είναι απολύτως αξιόπιστα». «Και σε επίπεδο λειτουργίας είναι πολύ υψηλά τα στάνταρντς, αλλά και σε επίπεδο ασφαλείας» σημείωσε. «Είναι πάρα πολύ υψηλό το επίπεδο ασφαλείας» επέμεινε.
Για το περιστατικό με τον συρμό του Προαστιακού στον σταθμό του μετρό Δουκίσσης Πλακεντίας, είπε ότι το τρένο δεν έφτασε ποτέ στον σταθμό του μετρό και σταμάτησε πολύ νωρίτερα. Ως προς το γιατί πήγε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, στον Άρειο Πάγο, είπε ότι «εγώ θέλω να μείνω στον συμβολισμό της κίνησης του κ. Σταϊκούρα, η οποία επίσης σηματοδοτεί το εξής: Στον σιδηρόδρομο, που είναι πολύ διαφορετικός από το μετρό, ποτέ δεν μπορείς να αποκλείσεις, να μειώσεις εξαντλητικά την πιθανότητα του ανθρώπινου σφάλματος, είναι πάρα πολύ δύσκολο. Αυτό που έχει λοιπόν πάρα πολύ μεγάλη σημασία είναι να ακολουθείται αυστηρά, όσο πιο αυστηρά γίνεται, ο κανονισμός του σιδηροδρόμου, ο γενικός κανονισμός κυκλοφορίας. Και αυτό είναι απολύτως απαραίτητο να συμβαίνει. Φαίνεται ότι δεν έχει γίνει αυτό κατανοητό στο σύνολο του προσωπικού όσων παρέχουν σιδηροδρομικό έργο, είτε μιλάμε για το επίπεδο της υποδομής, είτε μιλάμε για το επίπεδο της λειτουργίας, όπως στη συγκεκριμένη περίπτωση που ο μηχανοδηγός παραβίασε δύο κόκκινους φωτεινούς σηματοδότες. Αυτό που πρέπει να γίνει σαφές σε όλους, είναι ότι αυτή η ατομική ευθύνη ελέγχεται για τα αποτελέσματά της, ακόμη και αν δεν έχουν την έκταση των Τεμπών».
«Στην προκείμενη περίπτωση, και η σηματοδότηση λειτούργησε, και τα συστήματα υπάρχουν. Εδώ ήταν ξεκάθαρα ο ανθρώπινος παράγοντας που δημιούργησε το συγκεκριμένο πρόβλημα» συνέχισε και πρόσθεσε: «Στα Τέμπη η σηματοδότηση θα μείωνε τις επιπτώσεις του ανθρώπινου παράγοντα, πάλι υπάρχει και σε αυτή την περίπτωση ανθρώπινος παράγοντας». «Στο επίπεδο των μεταφορών η ασφάλεια είναι ύψιστη προτεραιότητα» σημείωσε.
Ερωτηθείς αν υπάρχει ζήτημα συνοχής στη Ν.Δ. και της κυβέρνηση, είπε ότι «εγώ είμαι εξωκοινοβουλευτικός, οπότε πρέπει να είναι αρκετά προσεκτικός, δεν έχω τη βουλευτική ιδιότητα. Αλλά είμαι ένα από τα παλαιότερα στελέχη της Ν.Δ. Η απάντησή μου σε αυτό το ερώτημα είναι προφανής. Θεωρώ ότι ο πρωθυπουργός δικαίως αισθάνεται ότι πολλές φορές αδικείται με τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζεται. Ο πρωθυπουργός έχει επενδύσει στην ασφάλεια και τα συμφέροντα της χώρας. Λέω λοιπόν ότι ο πρωθυπουργός δικαίως θεωρεί ότι πρέπει να τονίζει ότι αυτή η κυβέρνηση είναι η κυβέρνηση που έχει θέσει τις προϋποθέσεις για μια ισχυρή Ελλάδα. Τώρα, ποιος είναι αποδέκτης αυτού του μηνύματος, αυτό είναι ένα ζήτημα που κρίνει ο ίδιος ο πρωθυπουργός».