Skip to main content

Τα «δώρα» των Καραμανλή – Σαμαρά, μια (φτωχή;) ψαριά και πώς μας ξεπέρασε σε υποδομές ακόμη και η Τουρκία

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΑΡΧΕΙΟΥ

Η κρίση μέσης ηλικίας και ταυτότητας στη ΝΔ, που σήμερα γιορτάζει και η πραγματική κρίση των υποδομών

Τα 50 κλείνει σήμερα η ΝΔ και παρά την κυριαρχία της στην πολιτική σκηνή μια μίνι κρίση μέσης ηλικίας την περνάει. «Η κρίση μέσης ηλικίας είναι μια ψυχολογική μετάβαση, που αφορά την ταυτότητα και την αυτοπεποίθηση» διαβάζουμε.

Το ερώτημα της ταυτότητας (τι είμαστε; Δεξιά ή κέντρο; Φιλελεύθεροι, συντηρητικοί, woke ή πολυσυλλεκτικοί;) τέθηκε έντονα αμέσως μετά τις Ευρωεκλογές και έκτοτε παραμένει στο προσκήνιο, μετά και τις (ενοχλητικές) ερωτήσεις των βουλευτών για τα κόκκινα δάνεια και τη φαρμακευτική δαπάνη.

Όσο για την αυτοπεποίθηση; Αυτή δύο πρόσωπα θα μπορούσαν να την τονώσουν: οι δύο πρώην πρωθυπουργοί Κώστας Καραμανλής και Αντώνης Σαμαράς – εφόσον αποφάσιζαν να κάνουν στο κόμμα ένα δώρο γενεθλίων. Τι δώρο; Η παρουσία τους και μόνο στο street party της Ρηγίλλης θα αρκούσε (μετά και την ηχηρή απουσία από την ομιλία της ΔΕΘ). Ο Κυριάκος Μητσοτάκης τους πήρε τηλέφωνο να τους προσκαλέσει προσωπικά. Αλλά τους έπεισε;  Τον Αντώνη Σαμαρά τουλάχιστον μάλλον όχι. Οι τελευταίες πληροφορίες αναφέρουν πως δεν θα παραστεί τελικά στο street party. Για τον Κώστα Καραμανλή το ενδεχόμενο παραμένει ανοιχτό.

Έλλειψη υποδομών – κατάρρευση των υπαρχόντων

Μετά το πάρτι και τα εσωκομματικά καμώματα, καλό θα είναι βέβαια ο πρωθυπουργός να εστιάσει πάλι στα μείζονα. Εξ αυτών και το κρίσιμο θέμα των υποδομών στην Αθήνα. Το ανέδειξαν χθες στο συνέδριο της Ένωσης Θεσμικών Επενδυτών, ο Αριστοτέλης Καρυτινός, διευθύνων σύμβουλος της Prodea και ο Δημήτρης Ανδριόπουλος, διευθύνων σύμβουλος της Dimand. Στάθηκαν σε δύο περιοχές, στο Μαρούσι και τα Νότια Προάστια όπου εξελίσσονται σημαντικές αναπτύξεις οι οποίες όταν ολοκληρωθούν θα αυξήσουν σημαντικά τις μετακινήσεις.

Ο κ. Ανδριόπουλος έκρουσε τον κώδωνα του κινδύνου λέγοντας πως υπάρχει έλλειψη υποδομών, αλλά και κατάρρευση των υπαρχόντων. «Είμαστε πίσω σε υποδομές σε σχέση με όλες τις χώρες του μεσογειακού νότου, μας έχει ξεπεράσει ακόμα και Τουρκία…» είπε χαρακτηριστικά, ενώ στηλίτευσε την απουσία κυκλοφοριακής μελέτης για το Μαρούσι και ειδικότερα για την Κηφισίας που αναμένεται να επιβαρυνθεί περισσότερο το προσεχές διάστημα.

Ο κ. Καρυτινός μιλώντας για το έργο στο Ελληνικό και τις συνέπειες στο κυκλοφοριακό, όταν αρχίσει να υποδέχεται τους πρώτους κατοίκους και επισκέπτες του, σημείωσε ότι «υπάρχει κίνδυνος να αποκοπεί όλο το νότιο τμήμα της Αττικής και να μην μπορεί κανείς να πάει πουθενά».

Προς επίρρωση αυτού ο κ. Ανδριόπουλος ανέφερε πως πριν λίγες μέρες χρειάστηκε 1 ώρα και 40 λεπτά από τα βόρεια προάστια για να φτάσει οδηγώντας σε μεγάλο ξενοδοχείο στη Γλυφάδα και να παραστεί σε εκδήλωση εταιρίας με 500 άτομα και άλλη μισή ώρα για να μπει στο πάρκινγκ…

Στο «σκοτάδι» η ΒΙΣ του Φιλίππου

Χωρίς φως στο τούνελ παραμένει, εν τω μεταξύ, η εταιρεία ΒΙΣ της οικογένειας Φιλίππου, με τα οικονομικά αποτελέσματα του α’ εξαμήνου να μην αποδεικνύονται ιδιαιτέρως ενθαρρυντικά. Εκτός της διατήρησης των ζημιών, η εταιρεία είδε τα ίδια κεφάλαια να υποχωρούν περαιτέρω σε μόλις 1,7 εκατ. ευρώ, ενόσω οι συνολικές υποχρεώσεις διαμορφώθηκαν σε 26,8 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 13,7 εκατ. ευρώ αφορούσαν βραχυπρόθεσμες πληρωμές.

Όλα αυτά καθιστούν έωλη την παρουσία της μετοχής της ΒΙΣ στο Χρηματιστήριο Αθηνών, δεδομένης και της αυστηροποίησης του νέου κανονισμού λειτουργίας της αγοράς, ο οποίος θα τεθεί σε εφαρμογή την 1η Ιανουαρίου.

Οι έξυπνοι μετρητές

Φώς στις δυνατότητες της ψηφιοποίησης θέλει να ρίξει από την άλλη η Italgas με ένα ειδικό λογισμικό, το DANA. Αυτό θα επιτρέπει την εξ αποστάσεως παρακολούθηση και διαχείριση για το σύνολο του δικτύου διανομής της εταιρείας στην Ιταλία και σε δεύτερη φάση θα μας έρθει και στην Ελλάδα.

Στην ίδια κατεύθυνση, η Italgas έχει αναπτύξει ένα νέο μετρητή με την ονομασία «Νimbus», μετρώντας ήδη 20.000 ενεργοποιημένα τέτοια συστήματα στην Ιταλία. Στην Ελλάδα η αντικατάσταση των παλιών μετρητών με τους έξυπνους θα γίνει μέσα στο 2024 έως το 2028.

Και τι ψάρια θα πιάσει η Avramar

Κρίσιμη μέρα η σημερινή για τον όμιλο της Avramar καθώς το μεσημέρι εκπνέει η προθεσμία κατάθεσης δεσμευτικών προσφορών. Η ανησυχία είναι έκδηλη καθώς όλα τα σενάρια είναι ανοιχτά από το ενδεχόμενο οι προφορές να είναι λιγότερες από τρεις ή να μην ικανοποιούν τις βλέψεις των πιστωτικών ιδρυμάτων έως το απευκταίο του «ναυαγίου».

Εάν δεν τελεσφορήσει ο διαγωνισμός πώλησης τότε ο ασκός του Αιόλου θα ανοίξει και η τρικυμία θα είναι πολύ ισχυρή. Οψόμεθα.