Skip to main content

Σταϊκούρας: Ετοιμοι στα τέλη του 2025 για τον βασικό σιδηρόδρομο Αθηνών – Θεσσαλονίκης

(ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ/EUROKINISSI)

Για το Flyover Θεσσαλονίκης, ο κ. Σταϊκούρας είπε ότι θα είναι έτοιμο έως το 2027

Σε μια μια εξαιρετική συνεργασία με τον νέο Έλληνα Επίτροπο Μεταφορών Απόστολο Τζιτζικώστα προσδοκά ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας που υποσρήριξε επίσης ότι «στο τέλος του 2025 θα είμαστε έτοιμοι για τον βασικό σιδηρόδρομο Αθήνα-Θεσσαλονίκη».

Σε ερώτηση για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων, ο υπουργός παραδέχτηκε ότι πολλές φορές υπάρχει έλλειψη ανάληψης ευθύνης λόγω πολυδιασπασμένων οργανισμών. Για αυτόν τον λόγο, όπως αποκάλυψε, είναι προγραμματισμένο σχέδιο νόμου, κοινής αποδοχής από όλα τα κόμματα, για νέο ενιαίο ΟΣΕ, που από κάτω θα έχει την ΕΡΓΟΣΕ. Παράλληλα, τόνισε ότι τον τελευταίο χρόνο υπάρχει καλύτερο κι αποτελεσματικότερο σύστημα σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης, ενώ αναφορικά με το κόψιμο των δέντρων ενημέρωσε ότι η διαδικασία είναι ιδιαίτερα κοστοβόρα, αφού «φέτος έχουν γίνει 20 εργολαβίες συνολικού κόστους εκατομμυρίων ευρώ».

Για το Flyover Θεσσαλονίκης, ο κ. Σταϊκούρας είπε ότι θα είναι έτοιμο έως το 2027, ενώ το βασικό τμήμα του ΒΟΑΚ που αφορά τη διαδρομή Χανιά-Ηράκλειο θα έχει συμβασιοποιηθεί μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους, με την εκτέλεση του έργου να χρειάζεται γύρω στη μια πενταετία.

«Οι μετροπόντικες του Μετρό της Γραμμής 4 θα έχουν ολοκληρωθεί έως το τέλος του 2026, παραδίδουμε 30 Νοεμβρίου το Μετρό της Θεσσαλονίκης με επέκταση στην Καλαμαριά μέχρι τέλος του 2025. Αυτό που πρέπει να κάνουμε τώρα είναι να επενδύσουμε στη σύνδεση λιμένων με σιδηρόδρομο, για να μπορέσουμε εμπορευματικά να βγούμε στην Ευρώπη, γιατί σας έχω πει τα Βαλκάνια θέλουν να κατέβουν και να κάνουν εξαγωγές στα ελληνικά λιμάνια».

Ειδικότερα, για τον νέο ΒΟΑΚ, αποτελεί το πιο δύσκολο έργο όλων, όπως σημείωσε, κυρίως λόγω μιας σειράς τεχνικών προβλημάτων που έχουν να κάνουν με τις απαλλοτριώσεις. «Στα τμήματα Χερσόνησος-Νεάπολη και Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος εκτελούνται διαρκώς έργα».