«Έχει γίνει πολύ μεγάλη πρόοδος και η Αθήνα είναι καθαρότερη από ποτέ. Είναι καθαρή; Όχι. Αλλά έχουμε προχωρήσει μπροστά», σημείωσε ο Κώστας Μπακογιάννης, δήμαρχος Αθηναίων και εκ νέου υποψήφιος στο debate με τον Χάρη Δούκα για τον δεύτερο γύρο των δημοτικών εκλογών.
Ο Κ. Μπακογιάννης επεσήμανε: «Τι έχει αλλάξει; Πρώτα απ’ όλα η φιλοσοφία. Δεν είναι πια ο κάδος που αλλάζουμε, είναι και ότι η Αθήνα θέλει νερό, θέλει σαπούνι, θέλει απολύμανση».
Παράλληλα, τόνισε ότι «το δεύτερο είναι ότι έχουμε ανανεώσει και εκσυγχρονίσει τον στόλο. Το τρίτο είναι ότι έχουμε δώσει ιδιαίτερη έμφαση στην ανακύκλωση. Ξεκινήσαμε από ένα 2% και ήδη στο 10%, παρά τα δύο χρόνια της πανδημίας και θα συνεχίσουμε με αυτό τον ρυθμό για το 20% του χρόνου και για το 40% το 2028. Η Αθήνα δεν προχωράει με σχόλια και συνθήματα».
«Η ασφάλεια είναι η βάση»
«Η ασφάλεια είναι η βάση. Ναι στις κάμερες, δεν μπορούμε να έχουμε αστυνομικό σε κάθε γειτονιά. Πόσο μάλλον που έχουμε κάμερες νέας γενιάς, οι οποίες πιάνουν ακόμη και την ηχορύπανση. Χαίρομαι γιατί συμφωνήσαμε με τον υπουργό να τοποθετήσουμε κάμερες σε 750 σημεία της πόλης», σχολίασε ο Κ. Μπακογιάννης.
«Από εκεί και πέρα, υπάρχει ένα αντικειμενικό πρόβλημα ασφάλειας. Πρέπει να αλλάξει το μοντέλο. Προληπτική κοινοτική αστυνόμευση, δηλαδή τον αστυνομικό της γειτονιάς. Χρειάζονται επιπλέον δυνάμεις. Και θέλει συνεργασία του δήμου Αθηναίων με την Ελληνική Αστυνομία, την οποία έχουμε ξεκινήσει από το 2019. Και φυσικά η πρόληψη. Φως δηλαδή. Αυτή τη στιγμή αλλάζουμε 43.500 φωτιστικά σε όλη την Αθήνα με Led. Όπως επίσης να συνεργαστούμε με τον ΟΚΑΝΑ και θα συνεχίσουμε να συνεργαζόμαστε. Έχουμε τον νέο ξενώνα μεταβατικής φιλοξενίας, που σώζει ανθρώπινες ζωές. Έχουμε τους χώρους ελεγχόμενης χρήσης, πρέπει όμως να το διευρύνουμε. Και πρέπει να δούμε και το θεσμικό πλαίσιο σε συνεργασία με την κυβέρνηση, να εκσυγχρονιστούμε», πρόσθεσε.
«Δεν περιμένουμε κανέναν Ντάνιελ για να αντιμετωπίσουμε την κλιματική κρίση»
«Κάναμε τη δουλειά μας γειτονιά γειτονιά. Χαρτογραφήσαμε 41 σημεία ευαλοτότητας και επικινδυνότητας σε όλη την πόλη. Κάποια τα αντιμετωπίσαμε και λειτουργήσαμε πολύ καλά με τη νεροποντή, κάποια άλλα τα δρομολογήσαμε και κάποια άλλα βρίσκονται στο σχέδιό μας για την επόμενη πενταετία. Δεν περιμένουμε λοιπόν κανέναν Ντάνιελ, για να αντιμετωπίσουμε την κλιματική κρίση, το κάνουμε από την πρώτη ημέρα», υπογράμμισε ο Κ. Μπακογιάννης.
Επιπλέον, σημείωσε: «Και να προσθέσω κάτι σημαντικό, στο οποίο μπορούμε να συμφωνήσουμε. Ένας κλαυσίγελως που έχει να κάνει με τις αρμοδιότητες, πρέπει να λάβει τέλος. Η ευθύνη της πόλης είναι του δήμου, η ευθύνη είναι και κοινωνική και ηθική και αυτοδιοικητική. Άρα πρέπει να έχει την αρμοδιότητα. Όταν όλα τα φρεάτια δεν είναι ευθύνη του δήμου και στέλνει εκεί συνεργείο ο δήμος, καλά κάνει και το στέλνει, αλλά στην πραγματικότητα παρανομεί. Επιτέλους ας ξεκαθαριστεί το τοπίο. Θέλουμε εμείς την αρμοδιότητα και πάμε αν το κυνηγήσουμε μαζί».
«Σωστή η αρχική σύλληψη του Μεγάλου Περιπάτου»
«Σωστή» χαρακτήρισε ο Κώστας Μπακογιάννης «την αρχική σύλληψη του Μεγάλου Περιπάτου ήταν, αλλά η υλοποίηση είχε λάθη, είχε αδυναμίες, είχε κενά. Και ναι, καθυστερήσαμε, ναι ταλαιπωρήσαμε και ναι εξοργήσαμε. Όμως το τελικό έργο της Πανεπιστημίου αποζημιώνει. Είναι ο πρώτος πράσινος δρόμος της πόλης, ένας δρόμος συμπεριληπτικός για όλες και για όλους. Πολλά δέντρα, πράσινο, χώρος, επιτέλους υποδομές για ανθρώπους με αναπηρία και έλειπε. Έχει μειωθεί σύμφωνα με μελέτη του ΕΜΠ κατά 25% η ρύπανση. Ναι, υπήρχε ένα σοκ κυκλοφοριακό στην αρχή, αλλά η κυκλοφορία έχει αποκατασταθεί. Με συνδυασμό με τη νέα Ομόνοια, που έχει ξαναγίνει πλατεία, έχουν ξαναανάψει τα φώτα, σε συνδυασμό και με την Κοραή, τη Βουκουρεστίου, λίγο πιο πέρα το Σύνταγμα και τη Β. Όλγας, μας βοηθάει να κάνουμε κάποια βήματα μπροστά και να γίνουμε μια πιο ευρωπαϊκή πόλη. Και αν προσθέσουμε τον Αρδηττό, το Κολυμβητήριο που θα ξανανοίξει γιατί πέρασε στον δήμο Αθηναίων, μαζί και με το Θέατρο του Λυκαβηττού, κλείνουμε σιγά-σιγά τις πληγές της πόλης, που άνοιξε μια κρίση που μας πόνεσε όλους βαθιά».
Να γίνει η Αθήνα επιτέλους ασφαλής
«Η Αθήνα είναι μια εχθρική πόλη κι εμείς τέσσερα χρόνια κάθε μέρα, δίνουμε τη μάχη για να την κάνουμε λίγο λιγότερο εχθρική και περισσότερο φιλική. Το μεγαλύτερο σοκ για μένα όταν ανέλαβα, ήταν ότι τα σχολεία της Αθήνας δεν είχαν προσβάσεις για ανθρώπους και παιδιά με αναπηρία», επεσήμανε ο Κώστας Μπακογιάννης.
Και πρόσθεσε: «Αυτή τη στιγμή και είμαι πολύ υπερήφανος γι’ αυτό, προχωράει και ολοκληρώνεται το έργο σε δεκάδες σχολεία, ράμπες, αναβατόρια, τουαλέτες για παιδιά ΑμεΑ. Συνεχίζουμε στον δημόσιο χώρο να βάζουμε ράμπες παντού. Έχουμε κάνει πάνω από 60 δρόμους νέα πεζοδρόμια, πεζοδρόμους, πλατείες και προχωράμε για να γίνει η Αθήνα επιτέλους ασφαλής».
«Επόμενο βήμα στις ράμπες αναπήρων να βάλουμε αισθητήρες, ώστε όταν ένα αυτοκίνητο παρκάρει πάνω σε ράμπα, να πηγαίνει άμεσα η Δημοτική Αστυνομία. Και επόμενο βήμα, στις νέες παιδικές χαρές να υπάρχουν και παιχνίδια για παιδιά με αναπηρία. Και κάτι ακόμη: εννοείται πως όλοι οι αθλητικοί χώροι είναι προσβάσιμοι για παιδιά με αναπηρία», τόνισε.
Δημιουργία οργανισμού για τη βιώσιμη κινητικότητα στην Αθήνα
Ο υποψήφιος δήμαρχος Αθηναίων υπογράμμισε ότι «θα πρέπει να έχουμε Νόμο που ξεκάθαρα θα ορίζει, ότι σε εργάσιμες ημέρες και ώρες ο δρόμος δεν θα κλείνει για τίποτα και για κανέναν. Αν και δεν έχει ψηφιστεί αυτός ο Νόμος, από τότε που το κάναμε μεγάλο θέμα και φωνάξαμε, σε συνεργασία με την Τροχαία έχουμε καταφέρει να το ρυθμίσουμε.
Επειδή όμως με πήγατε στο κυκλοφοριακό και είναι κι αυτό ο πολιτισμός της καθημερινότητάς μας, θα πρέπει να δούμε ορισμένα ζητήματα. Το ένα ζήτημα είναι ότι η αναρχία που βλέπουμε σήμερα στους δρόμους, δεν είναι τίποτα άλλο από τον καθρέφτη της αναρχίας στο θεσμικό πλαίσιο. Έχουμε πολλές αρμοδιότητες, πολλούς φορείς, που περιπλέκονται. Εμείς έχουμε προτείνει, μαζί με την Ένωση Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων, να δημιουργηθεί ένας οργανισμός για τη βιώσιμη κινητικότητα στην Αθήνα. Είναι σημαντικό γιατί θα μας επιτρέπει να οργανωθούμε. Από τις πιάτσες στα ταξί και τις λεωφορειολουρίδες μέχρι την ενίσχυση των μέσων μαζικής μεταφοράς, η οποία είναι απολύτως απαραίτητη. Με τα νέα οχήματα που έρχονται θα αντικαταστήσουμε τα γερασμένα. Και πρέπει να μιλήσουμε για δημοτική συγκοινωνία συμπληρωματικά. Είμαστε έτοιμοι, έχουμε κάνει τη μελέτη, γι’ αυτό θα πρέπει να μιλήσουμε για επέκταση της ελεγχόμενης στάθμευσης, όπου μπορούμε γιατί δεν θέλουμε να βάζουμε τον κόσμο να πληρώνει. Και να μιλήσουμε για ένα πάρκινγκ τουλάχιστον σε κάθε δημοτική κοινότητα».