Skip to main content

Κ. Μητσοτάκης για Μετρό Θεσσαλονίκης: «Διασφαλίσαμε την συντήρηση του έργου»

(ΒΑΣΙΛΗΣ ΒΕΡΒΕΡΙΔΗΣ/ΜΟΤΙΟΝΤΕΑΜ)

«Ολοκληρώνουμε μία τολμηρή απόφαση: να χρησιμοποιήσουμε δηλαδή ιδιωτική τεχνογνωσία, την καλύτερη τεχνογνωσία την οποία μπορούσαμε να βρούμε σε ευρωπαϊκό επίπεδο»

«Σήμερα κάνουμε το τελικό βήμα, σημαντικό τελικό βήμα, για να μπορέσουμε να παραδώσουμε το Μετρό της Θεσσαλονίκης, επιτέλους, σε πλήρη λειτουργία εντός του 2024», σημείωσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης στον χαιρετισμό του, κατά την επίσκεψη του στον σταθμό Αγίας Σοφίας του μετρό Θεσσαλονίκης, όπου υπεγράφη  με την κοινοπραξία THEMA, η σύμβαση για τη Λειτουργία και Συντήρηση του δικτύου. «Ολοκληρώνουμε μία τολμηρή απόφαση: να χρησιμοποιήσουμε δηλαδή ιδιωτική τεχνογνωσία, την καλύτερη τεχνογνωσία την οποία μπορούσαμε να βρούμε σε ευρωπαϊκό επίπεδο, προκειμένου να εξασφαλίσουμε την απρόσκοπτη, ασφαλή λειτουργία αυτού του σημαντικότατου έργου», συνέχισε ο πρωθυπουργός.

«Ταυτόχρονα, διασφαλίζουμε ότι για όσα χρόνια διαρκεί η σύμβαση θα είναι εξασφαλισμένη η συντήρηση του έργου αυτού. Δεν το λέω αυτό τυχαία, καθώς πρόσφατα γεγονότα επανέφεραν στη μνήμη μας αμαρτίες του παρελθόντος, όπου δεν γνωρίζαμε ουσιαστικά ποιος ήταν ο υπόλογος για τη συντήρηση σημαντικών έργων υποδομής, τα οποία πληρώθηκαν από τους Έλληνες φορολογούμενους», τόνισε.

«Και μετρό και αρχαία»

Αναφερόμενος στη δέσμευσή του ότι «η Θεσσαλονίκη θα έχει και μετρό και αρχαία», ο Κυριάκος Μητσοτάκης τόνισε: «Δεν θέλω να υποτιμήσετε την τεράστια τεχνική δυσκολία για την ολοκλήρωση αυτού του έργου, αλλά και την πολύ μεγάλη επιτυχία αυτής της δημιουργικής συνεργασίας -όχι χωρίς εντάσεις- μεταξύ της Αττικό Μετρό, του Υπουργείου Υποδομών και του Υπουργείου Πολιτισμού, έτσι ώστε να μπορέσουμε να εξασφαλίσουμε ότι θα τηρήσουμε αυτή τη δέσμευση που είχα προσωπικά δώσει στους Θεσσαλονικείς».

«Η δέσμευση αυτή τηρήθηκε και τηρείται στο ακέραιο. Με την ανάδειξη καινούργιων αρχαιολογικών χώρων, με την απόσπαση και επανατοποθέτηση πολύ σημαντικών αρχαιολογικών ευρημάτων, ταυτισμένων με την ιστορία της Θεσσαλονίκης στο βάθος των αιώνων. Με πέντε σταθμούς που ουσιαστικά θα είναι ταυτόχρονα και μουσεία. Με δύο καινούργια μουσεία τα οποία θα φιλοξενήσουν εκθέματα από το Μετρό. Πετύχαμε εδώ κάτι πραγματικά μοναδικό», υπογράμμισε.

«Το κράτος εξοφλεί γραμμάτια προς την Θεσσαλονίκη»

«Η εικόνα από το μέλλον, την οποία βλέπουμε σήμερα, το συντομότερο δυνατόν θα είναι το παρόν της πόλη. Μιας πόλης, η οποία αναπτύσσεται, μιας πόλης δυναμικής, στην οποία το κράτος χρωστούσε επί δεκαετίες πολλά, έρχεται όμως τώρα να εξοφλήσει τα γραμμάτια προς τη Θεσσαλονίκη και να την προικίσει με σημαντικά έργα υποδομής τα οποία θα τα ζήλευαν όλες οι ευρωπαϊκές μητροπόλεις» πρόσθεσε.

Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στον σταθμό «Αγία Σοφία», όπου ο πρωθυπουργός είχε την ευκαιρία να ενημερωθεί για τις ανασκαφές και τα έργα συντήρησης των αρχαιολογικών ευρημάτων που ήρθαν στο φως στο πλαίσιο των εργασιών.

Tα «στατιστικά»

Στην πλήρη ανάπτυξή τους, η βασική γραμμή του μετρό Θεσσαλονίκης και η επέκταση προς την Καλαμαριά αναμένεται να εξυπηρετούν καθημερινά περίπου 313.000 επιβάτες, μειώνοντας την κυκλοφορία στην πόλη κατά περίπου 57.000 οχήματα και τις εκπομπές ρύπων κατά 212 τόνους ανά ημέρα. Η κύρια γραμμή αποτελείται από 13 σταθμούς και έχει μήκος 9,6 χιλιόμετρα, ενώ η γραμμή της επέκτασης θα έχει μήκος 4,8 χιλιόμετρα και θα διαθέτει πέντε σταθμούς.

 Η σύμβαση ύψους 250 εκ. ευρώ έχει διάρκεια έντεκα χρόνων.

Μετά την ολοκλήρωση της εκδήλωσης, ο πρωθυπουργός έκανε μια σύντομη στάση μαζί με τον δήμαρχο Θεσσαλονίκης, Κωνσταντίνο Ζέρβα, στην πλατεία Μακεδονομάχων, όπου τοποθετήθηκαν εκ νέου στις θέσεις τους οι προτομές των Μακεδονομάχων οι οποίες είχαν αφαιρεθεί προκειμένου να υλοποιηθούν τα έργα για το Μετρό.