Τους παράγοντες που μπορούν να επηρεάσουν την ψυχολογία του ψηφοφόρου στην κάλπη της 25ης Ιουνίου επιχειρεί να συνοψίσει ο καθηγητής Κοινωνικής Ψυχολογίας και ΜΜΕ του ΑΠΘ Αντώνης Γαρδικιώτης.
«Οι ίδιοι παράγοντες που επηρέασαν και την προηγούμενη απόφασή τους», σημειώνει μιλώντας στην ΕΡΤ. «Ζούμε σε ένα πλαίσιο ιδιαίτερης αβεβαιότητας και ανασφάλειας, και μέσα σε αυτό το πλαίσιο οι ψηφοφόροι προσπαθούν να πιαστούν κάποια μηνύματα ελπίδας», εξηγεί.
Σημαντικό ρόλο στον τρόπο που αντιλαμβάνονται το παρόν και το μέλλον παίζουν ωστόσο- σύμφωνα με τον καθηγητή- τα μέσα μαζικής ενημέρωσης. Οι έρευνες δείχνουν ότι δεν είναι ιδιαίτερα οι αντικειμενικές συνθήκες ή δεν είναι μόνο οι αντικειμενικές συνθήκες που επηρεάζουν τις αποφάσεις των ψηφοφόρων, αλλά και ο τρόπος με τον οποίο αντιλαμβάνονται το τι συμβαίνει γύρω τους. «Και το πώς ο κόσμος αντιλαμβάνεται το τι συμβαίνει γύρω του επηρεάζεται από τον τρόπο με τον οποίο παρουσιάζονται οι κυρίαρχες αφηγήσεις στα ΜΜΕ», αναφέρει.
Παράλληλα, το αποτέλεσμα των εκλογών του Μαΐου δεν φαίνεται να επηρεάζει την πλειοψηφία των ψηφοφόρων που τείνουν να μένουν σταθεροί στην άποψή τους. «Δεν είναι πολύ πιθανό να αλλάξουν οι αποφάσεις, πέρα από την συσπείρωση γύρω από τον νικητή, που σε κάποιο βαθμό θα παίξει ρόλο», σημειώνει. «Το σημαντικότερο είναι ότι οι άνθρωποι αντιλαμβάνονται με παρόμοιο τρόπο το τι τους έρχεται».
Με την ίδια λογική, σημαντικά γεγονότα που σημειώθηκαν το διάστημα πριν από τις εκλογές, επίσης δεν αναμένεται να επηρεάσουν σημαντικά την ψυχολογία των ψηφοφόρων και άρα τις αποφάσεις τους.
Δείτε εδώ όλες τις εξελίξεις