Ευρύ προβάδισμα στις εμφανίσεις των διαφημίσεων που προβάλλονται μέσω της Google έχει μέχρι στιγμής ο ΣΥΡΙΖΑ έναντι της Νέας Δημοκρατίας στην πρώτη φάση της επίσημης εκστρατείας για τις βουλευτικές εκλογές της 21ης Μαΐου.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που καταγράφει και δημοσιεύει η ίδια η Google για λόγους διαφάνειας (google transparency reports), από την επομένη της έκδοσης του προεδρικού διατάγματος για τη διάλυση της Βουλής (23 Απριλίου) μέχρι και την Παρασκευή 5 Μαΐου οι διαφημίσεις του ΣΥΡΙΖΑ είχαν περίπου 54 εκατομμύρια εμφανίσεις (μέσες τιμές). Πολύ πιο πίσω, στη δεύτερη θέση βρίσκονται οι προεκλογικές διαφημίσεις της ΝΔ οι οποίες κατέγραψαν περίπου 15 εκατομμύρια εμφανίσεις, ως προς τις μέσες τιμές τους.
Ενδεικτικό της διαφοράς στην ορατότητα των διαφημίσεων μεταξύ των δύο κομμάτων είναι ότι η πιο δημοφιλής διαφήμιση που πρόβαλε ο ΣΥΡΙΖΑ κινήθηκε την εν λόγω περίοδο στο εύρος εμφανίσεων, 8 εκ. – 9 εκ. και η δεύτερη στο εύρος 3 εκ. – 3,5 εκ. Στον αντίποδα η πιο δημοφιλής διαφήμιση της ΝΔ ως προς το εύρος εμφανίσεων κινήθηκε μεταξύ 1,5 εκ. – 1,75 εκ. και η δεύτερη μεταξύ 1,25 εκ. – 1,5 εκ. εμφανίσεων.
Επισημαίνεται, ότι η διαφορά ορατότητας δεν οφείλεται στον αριθμό των διαφημίσεων που έχει προωθήσει μέχρι στιγμής το κάθε κόμμα μέσω της Google. Και αυτό γιατί, σύμφωνα με τα στοιχεία της Google, το καθένα από τα δύο μεγαλύτερα κόμματα κατέβαλε χρηματικά ποσά για λίγο περισσότερες από 100 διαφημίσεις.
Υπογραμμίζεται ακόμη ότι οι αναφορές διαφάνειας του Google δεν περιλαμβάνουν στοιχεία για το ΠΑΣΟΚ/Κίνημα Αλλαγής. Υπάρχουν, πάντως, διαφημίσεις του προέδρου του κόμματος Νίκου Ανδρουλάκη στην Google αλλά όλες οι καταχωρίσεις αφορούν την περίοδο πριν από την έναρξη της προεκλογικής εκστρατείας.
Οι καταχωρίσεις Μητσοτάκη, Τσίπρα, Ανδρουλάκη σε Facebook και Instagram
Τα κόμματα διασταυρώνουν όμως τα ξίφη τους και στις ψηφιακές πλατφόρμες του Facebook και του Instagram. Σύμφωνα με αντίστοιχα στοιχεία για τη διαφάνεια που δίνει στη δημοσιότητα η Meta, η ΝΔ κατέβαλε χρήματα στην πρώτη φάση της προεκλογικής εκστρατείας για 31 πολιτικές διαφημίσεις στο Facebook και 43 στο Instagram, οι περισσότερες εκ των οποίων έχουν κοινό περιεχόμενο.
Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης καταχώρισε από 14 διαφημίσεις στις δύο πλατφόρμες. Ο ΣΥΡΙΖΑ κατέβαλε χρήματα για 23 διαφημίσεις στο Facebook και 21 στο Instagram, ως επί τω πλείστον με κοινό περιεχόμενο ενώ ο πρόεδρός του Αλέξης Τσίπρας καταχώρισε 41 διαφημίσεις στο Facebook και 24 στο Instagram.
Η trendy προεκλογική εκστρατεία των κομμάτων: Το TikTok, τα σποτάκια και η μάχη της γειτονιάς
Στοιχεία για το ΠΑΣΟΚ/Κίνημα Αλλαγής δεν αναγράφονται ούτε στα transparency reports της Meta. Ωστόσο, σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας ο Νίκος Ανδρουλάκης καταχώρισε στην εν λόγω περίοδο της προεκλογικής εκστρατείας 8 διαφημίσεις στο Facebook και 6 στο Instagram.
Τα ίδια στοιχεία δείχνουν ακόμη ότι ο ΣΥΡΙΖΑ και ο Αλέξης Τσίπρας έχουν καταβάλει μέχρι στιγμής περίπου 18.500 ευρώ περισσότερα (μέσες τιμές) από τη ΝΔ και τον Κυριάκο Μητσοτάκη για διαφημίσεις στο Facebook και το Instagram.