Skip to main content

Η trendy προεκλογική εκστρατεία των κομμάτων: Το TikTok, τα σποτάκια και η μάχη της γειτονιάς

Η προεκλογική μάχη δίνεται με περιοδείες γειτονιά - γειτονιά, με μοντέρνα βιντεάκια στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αλλά και με σύντομα σποτάκια που προβάλλουν το σχέδιο της επόμενης τετραετίας .

Σε μία νέου τύπου προεκλογική εκστρατεία επιδίδονται ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης και ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξης Τσίπρας, με στόχο να συσπειρώσουν την εκλογική τους βάση και κυρίως να μιλήσουν στους αναποφάσιστους. Η προεκλογική μάχη δίνεται με περιοδείες γειτονιά – γειτονιά, με μοντέρνα βιντεάκια στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αλλά και με σύντομα σποτάκια που προβάλλουν το σχέδιο της επόμενης τετραετίας

Με αυτή την στρατηγική οι δύο πολιτικοί μονομάχοι επιχειρούν να προσεγγίσουν τους ψηφοφόρους και να αποφύγουν μια … χαλαρή ψήφο στις κάλπες της απλής αναλογικής. Και όσο πιο κοντά έρχονται οι εκλογές τόσο εντονότερα θα μπαίνουν τα διλήμματα της επόμενης αναμέτρησης. Με τη Νέα Δημοκρατία να σημειώνει πως το ερώτημα είναι «αν η χώρα θα πάει μπροστά ή πίσω» και τον ΣΥΡΙΖΑ να εστιάζει στην ανάγκη για «πολιτική αλλαγή».

Επισκέψεις … γειτονιά- γειτονιά

Με μπαράζ περιοδειών ο Κυριάκος Μητσοτάκης και ο Αλέξης Τσίπρας επιδιώκουν να αυξήσουν τα ποσοστά συσπείρωσης μια ανάσα πριν τις κάλπες. Μάλιστα είναι εμφανές πως οι παλαιού τύπου μαζικές συγκεντρώσεις τείνουν να αντικατασταθούν από επισκέψεις γειτονιά – γειτονιά, όπου είναι ευκολότερη η επαφή με τους πολίτες.

Το επόμενο διάστημα ο πρωθυπουργός θα συνεχίσει τις περιοδείες  σε δήμους της Αττικής και παράλληλα θα επισκεφθεί την Αχαΐα και την Ηλεία σήμερα, την Εύβοια αύριο και το επόμενο διάστημα την Καστοριά, την ´Αρτα κ.α. Πάντως θα διατηρηθεί και η «παράδοση» και την τελευταία εβδομάδα θα γίνουν ανοιχτές συγκεντρώσεις σε Ηράκλειο (στις 15), στην Θεσσαλονίκη (στις 17) και στην Αθήνα (στις 19 του μήνα).

Λίγο πριν τις κάλπες ο Αλέξης Τσίπρας προχωρά σε ένα νέο κύκλο περιοδειών και σήμερα θα βρεθεί στην ´Αρτα και την Πρέβεζα, ενώ θα συνεχιστούν το επόμενο διάστημα και οι επισκέψεις σε δήμους της Αθήνας. Την τελευταία εβδομάδα πριν τις κάλπες ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ αναμένεται να πραγματοποιήσει ομιλίες στα Ιωάννινα, στη Θεσσαλονίκη, στο Ηράκλειο, στην Αθήνα και στην Πάτρα.

Το tik tok

Μια πιο χαλαρή προσέγγιση των ψηφοφόρων επιδιώκεται από τα κομματικά επιτελεία με τη βοήθεια των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Μάλιστα το tik tok κερδίζει έδαφος στην προεκλογική μάχη καθώς απευθύνεται στις νεότερες ηλικίες, που … πολιορκούν στενά κυβέρνηση και αξιωματική αντιπολίτευση. Είναι χαρακτηριστικό πως ο Κυριάκος Μητσοτάκης σε πρόσφατο βίντεο του έδωσε και μια εικόνα απο τα backstage της προεκλογικής εκστρατείας. Παράλληλα σε άλλο βίντεο αναφέρθηκε στο θέμα της ακρίβειας, μιλώντας για εισαγόμενο πρόβλημα και επισημαίνοντας πως θα συνεχιστεί η στήριξη της κοινωνίας.

@kyriakosmitsotakis_

Η προεκλογική εκστρατεία πίσω απο τις κάμερες 🎥 #TikTokDocumentary #BTS #ElectionDiaries #CampaignDiaries #KiriakosMitsotakis

♬ original sound – Kyriakos Mitsotakis

Την ίδια στιγμή ο Αλέξης Τσίπρας με σύντομα βίντεο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης  προβάλλει τις βασικές θέσεις του κόμματος, κυρίως αυτές που αφορούν στους νέους. Για παράδειγμα χθες σε  βιντεάκι αναφέρθηκε στην κατάργηση της βάσης εισαγωγής στα πανεπιστήμια, ενώ μέσω του tik tok δίνει μια «γεύση» και από τα όσα γίνονται στις περιοδείες. Οι διάλογοί του με πολίτες έχουν και αυτοί ξεχωριστή θέση.

@atsipras

#fyp #tiktokgreece #Τσίπρας #fypgreece #σλούκας #sloukas

♬ πρωτότυπος ήχος – Αλέξης Τσίπρας

Με σύντομα σποτάκια παρουσιάζουν τις βασικές θέσεις τους η Νέα Δημοκρατία και ο ΣΥΡΙΖΑ, καθώς σε εξέλιξη είναι η … μάχη των προγραμμάτων. Το βασικό «γαλάζιο» σύνθημα είναι το «σταθερά, τολμηρά, μπροστά», ενώ την ίδια στιγμή η Κουμουνδούρου έχει ως βασικό σύνθημα το «ως εδώ» και προτάσσει την ανάγκη πολιτικής αλλαγής στις 21 Μαΐου.

Από την πλευρά της Νέας Δημοκρατίας έχουν δοθεί  ήδη στη δημοσιότητα τα πρώτα σποτ για την δημόσια υγεία και την ψηφιακή μεταρρύθμιση, ενώ τα επόμενα θα εστιάζουν μεταξύ άλλων στη στέγη, στους μισθούς, την παιδεία κ.α. Από την επόμενη εβδομάδα θα παίξει και το κεντρικό σποτ του κυβερνώντος κόμματος με πρωταγωνιστή τον Κυριάκο Μητσοτάκη. Στόχος είναι τα μηνύματα που εκπέμπονται  να είναι αισιόδοξα, καθώς από την Πειραιώς θέλουν να φτάσουν στην κάλπη με ένα θετικό αφήγημα.

Από την πλευρά του ΣΥΡΙΖΑ «τρέχουν» ήδη σποτάκια, με πρωταγωνιστές έναν γιατρό, έναν μικρομεσαίο και έναν αγρότη που αναφέρονται στα προβλήματα της καθημερινότητας τους. Η αξιωματική αντιπολίτευση ακολουθεί  μια διπλή στρατηγική: από την μία πλευρά θέλει  να αναδείξει  τα κακώς κείμενα της τελευταίας τετραετίας και από την άλλη πλευρά θέλει  να παρουσιάσει το σχέδιο της επόμενης ημέρας. Παράλληλα υπάρχουν και στοχευμένα σποτάκια που στόχο έχουν να τονίσουν την ανάγκη συμμετοχής στις επόμενες εκλογές, καθώς η Κουμουνδούρου σημειώνει πως δεν υπάρχουν περιθώρια για χαλαρή ψήφο.