Μία νέου τύπου προεκλογική εκστρατεία κάνουν οι πολιτικοί μονομάχοι στην τελευταία στροφή μέχρι τις κάλπες και αναζητούν τρόπους να μιλήσουν στην λεγόμενη Generation Z. Με σύγχρονα βίντεο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και έμφαση στο Tik Tok, το οποίο χρησιμοποιεί ιδιαιτέρως η νέα γενιά, επιχειρούν να προσεγγίσουν ένα ακροατήριο που δεν διατηρεί παραδοσιακούς δεσμούς με τα κόμματα. Στόχος να μιλήσουν σε αυτό το κοινό με έναν σύγχρονο λόγο μακριά απο ξύλινες φράσεις που κομματικά κλισέ.
Μέσω του Tik Tok o Κυριάκος Μητσοτάκης έχει επανειλημμένα απευθυνθεί στους νέους, εστιάζοντας σε μια σειρά θεμάτων που τους αφορούν όπως για παράδειγμα το θέμα της αύξησης του κατώτατου μισθού. Παράλληλα εξειδικεύει και συγκεκριμένα μέτρα που έχουν μπει σε εφαρμογή όπως οι ατομικοί κουμπαράδες στην επικουρική ασφάλιση.
@kyriakosmitsotakis_ Τι είναι ο ατομικός κουμπαράς; #fyp #tiktokgreece
Μάλιστα χρησιμοποιεί το συγκεκριμένο μέσο και για πιο χαλαρά σύντομα βιντεάκια από την καθημερινότητα του, με χαρακτηριστικότερο αυτό που έστειλε ευχές για το Πάσχα μαζί με την σύζυγο του.
@kyriakosmitsotakis_ Χρόνια πολλά! #fyp #tiktokgreece
Δεν λείπουν βέβαια και τα κοινωνικά μηνύματα όπως για παράδειγμα υπέρ της υιοθεσίας αδέσποτων, με φωτογραφίες απο τον σκύλο Πίνατ που από την φιλοζωική «μετακόμισε» πριν λίγα χρόνια στο Μαξίμου.
Στις βασικές προτάσεις του κόμματος για την επόμενη τετραετία – και με το βλέμμα στραμμένο πρωτίστως προς το νεανικό ακροατήριο – εστιάζει στα βιντεάκια που δημοσιεύει στο Tik Tok ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ ΑλέξηςΤσίπρας.
@atsipras
Ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης είναι ιδιαίτερα ενεργός στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και τα αξιοποιεί για να παρουσιάσει τις θέσεις του κόμματος και να δώσει μια «γεύση» από τις περιοδείες του.
@atsipras
Παράλληλα σε σύντομα βίντεο ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης αναρτά και συναντήσεις που έχει με υποψήφιους, όπως για παράδειγμα την Κυριακή με την Ράνια Θρασκιά που κατεβαίνει στην Α Θεσσαλονίκης.
Δεν λείπουν βέβαια και τα βίντεο με προσωπικές στιγμές με τον Αλέξη Τσίπρα να κολυνπά ή να ασχολείται με το ποδόσφαιρο και το μπάσκετ.
Γρίφος η εκλογική συμπεριφορά των 20ρηδων
Σε περίπου 430.000 υπολογίζονται οι ψηφοφόροι που απέκτησαν δικαίωμα ψήφου την τελευταία τετραετία και αποτελούν τον «άγνωστο Χ» της εκλογικής εξίσωσης. Στην τελική ευθεία προς τις εκλογές δύο ερωτήματα προκύπτουν για τους 20ρηδες: το πόσοι θα φτάσουν μέχρι την κάλπη (καθώς οι νεότεροι ψηφοφόροι έχουν συνήθως υψηλότερα ποσοστά αποχής) αλλά και τι θα επιλέξουν να ψηφίσουν.
Στην επίσκεψη του στην Πρόεδρο της Δημοκρατίας ο πρωθυπουργός αναφέρθηκε στους νέους και επεσήμανε πως η συμμετοχή τους στις εκλογές είναι ένα στοίχημα για όλους. «Είναι καλύτερο να συμμετέχουν στις αποφάσεις για το μέλλον τους παρά να επιλέξουν την αποχή» είπε καλώντας τους νέους να προσέλθουν στις κάλπες.
Από την πλευρά του ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξης Τσίπρας απευθυνόμενος στους νέους επεσήμανε πως «η ψήφος σας είναι δύναμη, μην αφήσετε αυτό το βόλι να πάει χαμένο». Παράλληλα κατηγόρησε την κυβέρνηση πως επειδή γνωρίζει πως δεν μπορεί πια να κερδίσει τους νέους «δεν προσπαθεί να τους πείσει να ψηφίσουν τη Νέα Δημοκρατία, προσπαθεί όμως να πείσει ότι όλοι το ίδιο είναι, ότι τίποτε δεν αλλάζει, να τους οδηγήσει στην αδιαφορία και στην αποχή».