Συνεχίζονται οι διαξιφισμοί μεταξύ κυβέρνησης και ΣΥΡΙΖΑ στον απόηχο των όσων ανέφερε χθες ο υπουργός Επικρατείας Γ. Γεραπετρίτης στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου σχετικά με την τηλεδιοίκηση. Ο τομεάρχης Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Νίκος Παππάς, κατηγόρησε τον κ. Γεραπετρίτη ότι «είπε ψέματα εχθές, ότι η τηλεδιοίκηση στη Λάρισα ήταν πλήρως λειτουργική», ενώ το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών καταλόγισε ανευθυνότητα στον ΣΥΡΙΖΑ και προσπάθεια εργαλειοποίησης της τραγωδίας των Τεμπών.
Ο κ. Παππάς ανέφερε συγκεκριμένα πως τον κ. Γεραπετρίτη «διαψεύδουν εσωτερικά έγγραφα του ΟΣΕ που μιλούν για κόκκινα φανάρια, για χειρισμό κουμπιών με το χέρι αλλά και για τη χρήση μανιβέλας».
«Όσα ψέματα και να αραδιάζουν δεν πείθουν. Ούτε για το αφήγημα του ”ανθρώπινου λάθους” ούτε για το ”δεν ήξερα” του Μητσοτάκη» πρόσθεσε.
Απαντώντας το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών σημείωσε πως «η προσπάθεια της αξιωματικής αντιπολίτευσης να εργαλειοποιήσει πολιτικά το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη με τις δηλώσεις του αρμόδιου τομεάρχη αντιβαίνει στην πολύ σαφή ελληνική γλώσσα και στην πραγματικότητα».
«Αντιβαίνει στην ελληνική γλώσσα διότι σύμφωνα με το κατατεθέν υπ’ αριθμ. 9055036/23.12.2022 έγγραφο του ΟΣΕ που αφορά ειδικά το κρίσιμο τμήμα εξόδου από Λάρισα προς Θεσσαλονίκη ‘οι σταθμάρχες Λάρισας υποχρεωτικά θα σχηματίζουν τη διαδρομή με χρήση κομβίων αφετηρίας-στόχου’. Δηλαδή θα πρέπει να γίνεται αυτόματη χάραξη της διαδρομής στον τοπικό πίνακα τηλεδιοίκησης, χωρίς τη χρήση φωτοσημάτων (όπως αναφέρεται στο έγγραφο) και όχι με χειροκίνητη χάραξη. Η χειροκίνητη παρέμβαση με κλειδί (μανιβέλα) γίνεται μόνο όταν δεν λειτουργεί το τοπικό σύστημα τηλεδιοίκησης» επεσήμανε το υπουργείο προσθέτοντας: «Αντιβαίνει, επιπλέον, στην πραγματικότητα διότι το τοπικό σύστημα τηλεδιοίκησης της Λάρισας λειτουργεί πλήρως, όπως προκύπτει από το κατατεθέν στη Βουλή από 01.11.2022 πρωτόκολλο διοικητικής παραλαβής της ΕΡΓΟΣΕ. Και για να μην μένει καμία απορία, ενημερώνουμε ότι την κρίσιμη μέρα του δυστυχήματος τα δρομολόγια από Λάρισα προς Θεσσαλονίκη συντελέστηκαν με αυτόματη χάραξη. Το τελευταίο δρομολόγιο που έγινε με τον τρόπο αυτό ήταν περί ώρα 22.20, λίγο πριν το δυστύχημα, και ακολούθησε μετά το δυστύχημα δοκιμαστική χάραξη περί ώρα 01.00 που επιβεβαίωσε την ορθή λειτουργία του πίνακα».
Προς τούτο, σύμφωνα με το υπουργείο «βρίσκεται στη διάθεση των ανακριτικών αρχών σχετική ανάλυση κινήσεων, όπως αυτές έχουν καταγραφεί από το αυτόματο σύστημα που διαθέτει ο τοπικός πίνακας». Όσον αφορά τη χρήση μανιβέλας σε μεμονωμένες αλλαγές, το υπουργείο διευκρινίζει πως «αυτή γίνεται αποκλειστικά και μόνο όταν ο πίνακας σηματοδότησης έχει απωλέσει τον έλεγχο χειρισμού αλλαγής, κάτι το οποίο δεν συνέβη την επίμαχη νύχτα, όπως φαίνεται και από τις καταγραφές».
«Με θέματα τα οποία είναι εύλογα μεγάλης κοινωνικής ευαισθησίας οφείλουμε όλοι να είμαστε φειδωλοί και προσεκτικοί, χωρίς κραυγές και ανοίκειους χαρακτηρισμούς. Δυστυχώς, η προχειρότητα και ανευθυνότητα του ΣΥΡΙΖΑ περισσεύει» καταλήγει το υπουργείο, συμπληρώνοντας πως «θα συνεχίσει την υπεύθυνη και τεκμηριωμένη ενημέρωση του κοινού».