«Όλα τα ερωτήματα ζητούν απαντήσεις. Και θα δοθούν. Σεβασμός στην ανθρώπινη ζωή, σημαίνει σεβασμός στην αλήθεια», ανάφερε σήμερα για την τραγωδία στα Τέμπη, η γραμματέας του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ και βουλευτής Άρτας, Όλγα Γεροβασίλη.
Μιλώντας σε τηλεοπτικό σταθμό, τόνισε ότι «Οφείλουμε σεβασμό σε όσους έχασαν τους ανθρώπους τους, σε όσους ακόμη τους ψάχνουν και σε όσους ξαγρυπνούν πάνω από κρεβάτια νοσοκομείων. Σεβασμός στις χαμένες ανθρώπινες ζωές και στις ζωές όσων μένουν πίσω να αντιμετωπίσουν το ανείπωτο σημαίνει σεβασμός απέναντι στην αλήθεια. Και αυτό οφείλουμε να κάνουμε στη συνέχεια ως απόδειξη της πραγματικής μας αναγνώρισης στο τι είναι μείζον και τι έλασσον σε αυτή τη ζωή».
Παράλληλα, επεσήμανε ότι υπάρχουν ερωτήματα όπως:
«· Γιατί δεν εισακούστηκαν ποτέ από την κυβέρνηση από το 2020 ως σήμερα οι καταγγελίες οι παραιτήσεις, τα ατυχήματα, ο κοινοβουλευτικός έλεγχος από εμάς και από άλλα κόμματα;
· Από ποια ακριβώς βεβαιότητα ανέσυρε ο παραιτηθείς υπουργός -τον οποίο λίγο μένει να τιμήσουμε ως ήρωα για την παραίτησή του- την μόλις προ ημερών στάση του στη βουλή απέναντι στον βουλευτή μας τον οποίο επέπληξε ότι πρέπει να ντρέπεται που έθετε θέματα ασφάλειας για τα τρένα;
· Τι έργο ακριβώς σκόπευε να εγκαινιάσει προεκλογικά ο πρωθυπουργός της χώρας προχτές στη Βόρεια Ελλάδα; Το ανύπαρκτο έργο τηλεματικής; Τη μελλοντική δημιουργία τηλεδιοίκησης της γραμμής θεσσαλονίκης -αλεξανδρούπολης; Θα εγκαινίαζε μελλοντικά εγκαίνια;
· Τι είναι το ανθρώπινο λάθος -αυτό στο οποίο αναφέρθηκε ο πρωθυπουργός την πρώτη μέρα προαποφασίζοντας την ατζέντα; Τι ακριβώς σημαίνει σε ένα δυστύχημα όπου εμπλέκεται και η τεχνολογία; Σημαίνει ότι δεν έχουν γίνει όσα έπρεπε να γίνουν ώστε να μη συμβεί».
Ανέφερε ακόμη πως «Επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ ολοκληρώθηκε και τέθηκε σε λειτουργία διπλή σιδηροδρομική γραμμή. Από την Πάτρα ως τη Θεσσαλονίκη. Δεν υπήρχε. Ολοκληρώθηκαν σήραγγες χιλιομέτρων, γέφυρες πάνω από τα ρήγματα, ηλεκτροδότηση. Για να υπάρξει τηλεδιοίκηση πρέπει να υπάρξει υποδομή ικανή να τη δεχτεί. Δεν υπήρχε. Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ την υλοποίησε. Το 2019, έχοντας ‘κλείσει’ όλα τα προβλήματα της εργολαβίας που μας κληροδοτήθηκαν από το 2014, παραδώσαμε το έργο της τηλεδιοίκησης υλοποιημένο ως ένα βαθμό. Από την ημέρα εκείνη όμως δεν έχει προστεθεί ούτε λιθαράκι.
Σε σχέση με την ιδιωτικοποίηση, τόνισε ότι « Πράγματι, η ιδιωτικοποίηση του μεταφορικού μέσου συνέβη επί των ημερών μας. Επί μνημονίου. Ήταν υποχρεωτική. Εάν δεν το δεχόμασταν η χώρα θα είχε πρόστιμο της τάξης των 800 εκατομμυρίων ευρώ. Η προσφορά των Ιταλών ήταν η μοναδική. Δεν συνέβη ιδιωτικοποίηση όμως στις μεταφορές, στο σύστημα τηλεδιοίκησης, σήραγγες, τούνελ, γραμμές, ηλεκτροδότηση.
Αυτό που ονομάζουμε ανθρώπινο παράγοντα είναι απτό, μετρήσιμο και συνάρτηση πολλών παραμέτρων. Όχι αφηρημένη έννοια και δικαιολογία»
Έθεσε επίσης και άλλα ερωτήματα:
· Γιατί όταν υπήρχε μονή σιδηροδρομική γραμμή στην Ελλάδα, δεν συνέβη ποτέ μετωπική σύγκρουση; Γιατί ο ανθρώπινος παράγοντας που σήμερα προσπαθούμε να σταθμίζουμε ήταν αριθμητικά επαρκέστερος, κατάλληλος και εκπαιδευμένος.
· Γιατί ενώ επί ημερών μας το προσωπικό ανερχόταν περίπου στους 1200 εργαζόμενους και επί της παρούσας κυβέρνησης περιορίστηκε περίπου στους 750 εργαζόμενους, δηλαδή στο 60% και μάλιστα πολλοί εξ αυτών είναι «ενοικιαζόμενοι» ανειδίκευτοι;
· Γιατί ο άνθρωπος για τον οποίον συζητάμε βρισκόταν 5 ημέρες στο πόστο του;