Για «προαναγγελθείσα τραγωδία» έκανε λόγο ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξης Τσίπρας από το αμαξοστάσιο του Ρέντη, τονίζοντας την ανάγκη να πέσει φως στα αίτια του πολύνεκρου δυστυχήματος στα Τέμπη και «να μην κρυφτεί καμία ευθύνη».
«Ήρθα σήμερα να συναντήσω τους ανθρώπους της πρώτης γραμμής, εδώ στο αμαξοστάσιο του Ρέντη. Ήρθα να συμπαρασταθώ στο πένθος τους για τους συναδέλφους που έχασαν άδικα και να συμμεριστώ την αγωνία τους όλη η αλήθεια να βγει στο φως, να μην μείνει τίποτε κρυμμένο» δήλωσε ο κ. Τσίπρας.
«Αυτό που μου είπαν ήταν πως είχαν κάνει επανειλημμένες προσπάθειες να αναδείξουν το πρόβλημα, μου περιέγραψαν το χρονικό μίας προαναγγελθείσας τραγωδίας, τα αίτια της οποίας καμία σκοπιμότητα δεν μπορεί να κρίση» πρόσθεσε και συνέχισε λέγοντας:
«Τούτη την ώρα του πένθους μόνο ένα έχω να πω: Οφείλουμε στους ανθρώπους που χάθηκαν άδικα να κάνουμε ό,τι μπορούμε ώστε να μην μείνει τίποτε και κανένας στο σκοτάδι, τίποτε να μην ξεχαστεί, καμία ευθύνη να μην κρυφτεί. Μόνο έτσι θα έχουμε κάνει το χρέος μας ώστε να μην ξαναζήσουμε μία τραγωδία σαν αυτή».
Σημειώνεται ότι ο κ. Τσίπρας είχε συνάντηση με εργαζόμενους στους σιδηροδρόμους, τεχνίτες και μηχανοδηγούς, για το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη. Σύμφωνα με την Κουμουνδούρου «ο πρόεδρος των μηχανοδηγών Κώστας Γενηδούνιας, στη συζήτηση που είχαν στηλίτευσε την προσπάθεια απόδοσης όλων των ευθυνών στο ‘ανθρώπινο λάθος’ και κατήγγειλε τις αλλεπάλληλες προειδοποιήσεις που είχε απευθύνει το σωματείο τους προς τη διοίκηση και την κυβέρνηση για τον κίνδυνο δυστυχήματος, εξαιτίας της ‘μη λειτουργίας φωτοσημάτων και τηλεδιοίκησης» και «της μη λειτουργίας του συστήματος ETCS (European Traffic Control System)’, του οποίου ‘η λειτουργία προστατεύει ενάντια σε ενδεχόμενο ανθρώπινου λάθους’».
Ειδικά για το σύστημα ETCS, ο κ. Γενηδούνιας σημείωσε – σύμφωνα με τον ΣΥΡΙΖΑ – πως «ξεκίνησε τον Μάρτιο του 2019 με σύμβαση για να ξεκινήσει να εντάσσεται στο δίκτυο». «Από το 2008 και μετά το δίκτυο λεηλατήθηκε, τα συστήματα αυτά λειτουργούσαν μέχρι τότε, το προσωπικό μειώθηκε σε μισό. Από το 2018 το δίκτυο ανατάχθηκε, έγινε η διπλή γραμμή Αθήνα-Θεσσαλονίκη και από τον Μάρτιο του 2019 υπάρχει μια σύμβαση για τα συστήματα επιδομής. Είχαμε διαβεβαίωση ότι θα ολοκληρωθούν μέχρι το 2020» ανέφερε.
Αναφερόμενος στη μη έγκαιρη λειτουργία των συστημάτων ασφαλείας ο κ. Γενηδούνιας πρόσθεσε, όπως επισημαίνεται σε ανακοίνωση του κόμματος, πως «το 2020 ξεκινήσαμε την προσπάθεια με κινητοποιήσεις, ειδοποιούσαμε ότι υπάρχουν καθυστερήσεις, στείλαμε εξώδικα στην εταιρία μας, στο υπουργείο Υποδομών, στο υπουργείο Εργασίας, στον ΟΣΕ και στη Ρυθμιστική Αρχή». Επισήμανε πως «το πρώτο εξώδικο το στείλαμε το Σεπτέμβριο του 2021 γιατί μας είχαν πει ότι τότε θα τελείωναν τα έργα, μετά μας είπαν ότι θα ολοκληρωθούν σε πέντε μήνες. Τον Φεβρουάριο του 2022 στείλαμε ξανά εξώδικο, πάλι μας είπαν σε πέντε μήνες θα γίνουν τα έργα. Από τον Αύγουστο μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2022 έγιναν τρεις εκτροχιασμοί. Στείλαμε ξανά εξώδικο τον Οκτώβριο του 2022 και ο ΟΣΕ μας απάντησε ότι λέμε ψεύδη και εξυπηρετούμε σκοπιμότητες».
Από την πλευρά του ο κ. Τσίπρας υπογράμμισε την ανάγκη «η αλήθεια να βγει στο φως, ώστε να δούμε και να καταπολεμήσουμε τα αίτια του δυστυχήματος για να δώσουμε μία προοπτική ασφάλειας και για εσάς τους εργαζόμενους αλλά και για τους επιβάτες και για να μην ξανασυμβεί ποτέ κάτι αντίστοιχο».
naftemporiki.gr