Ο Πάνος Σκουρολιάκος αρχικά αποχαιρέτησε το Νεκτάριο Σαντορινιό, “Το Νεκτάριο του αγώνα, το Νεκτάριο του καθημερινού χαμόγελου, το Νεκτάριο που αγάπαγε τη Ρόδο, τα Δωδεκάνησα και έδωσε μάχες στα καλύτερά του χρόνια γι’ αυτά”, όπως είπε χαρακτηριστικά.
Για το συζητούμενο Σ/Ν άρχισε την ομιλία του με τη Μελίνα Μερκούρη η οποία είπε, και δημοσιεύτηκε στο βιβλίο «Μάρμαρα του Παρθενώνα. Πρέπει να επιστραφούν στην Ελλάδα;», Κρίστοφερ Χίτσενς (1988): “Το μεγαλείο μιας χώρας δεν έγκειται σ’ αυτά που κατέκτησε ή πήρε ή κράτησε. Η αληθινή υπερηφάνεια μιας χώρας εναπόκειται στην επανόρθωση των αδικιών, στην αναγνώριση της αλήθειας και της δικαιοσύνης”. Η κυβέρνηση, είπε, εναντιώνεται από την πρώτη στιγμή που ανέλαβε, το 2019, στον Πολιτισμό και τους ανθρώπους του και ανέφερε χαρακτηριστικά την τσιμεντόστρωση της Ακρόπολης και το ανοσιούργημα της διαβάθμισης των καλλιτεχνικών σπουδών προς όφελος ελληνικών και ξένων ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων.
“Μιλάμε για 71 κλάδους και 205 ειδικότητες”, είπε “και με θράσσος μας κάνετε μάθημα, εισηγητές και βουλευτές της συμπολίτευσης, για το αν πρέπει να έχουν διαβαθμισμένο πτυχίο οι ηθοποιοί, οι μουσικοί, οι κινηματογραφιστές, πρόσθεσε ως άνθρωπος του πολιτισμού”.
Στη συνέχεια απευθύνθηκε και στις δύο πτέρυγες της Βουλής, κυρίως αριστερά, λέγοντας ότι εύκολα κάποιος σχηματίζει την εντύπωση ότι έχουμε κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, απαντώντας σε κατηγορίες ένθεν κακείθεν και αποκαθιστώντας την αλήθεια για το έργο του ΣΥΡΙΖΑ ως κυβέρνησης στο χώρο του Πολιτισμού, όπως η επαναφορά των συλλογικών συμβάσεων, με αρχή τις συμβάσεις στα κρατικά θέατρα, την ίδρυση του πρώτου Πανεπιστημιακού Τμήματος Παραστατικών Τεχνών στο Πανεπιστήμιου Πελοποννήσου στο οποίο είχε και ο ίδιος την τιμή να είναι καθηγητής, κ.ά.
“Έχετε τοποθετήσει με την άφρονα πολιτική σας σύσσωμο τον κόσμο του Πολιτισμού εναντίον σας. Η προηγούμενη κυβέρνηση της ΝΔ έκλεισε την ΕΡΤ, η τωρινή έκλεισε τις Δραματικές Σχολές του Εθνικού Θεάτρου και του ΚΘΒΕ!”
Αναρωτήθηκε κι αυτός μαζί με χιλιάδες επιστήμονες, αρχαιολόγους, τεχνίτες, διεθνείς προσωπικότητες γιατί υποβαθμίζουν την κυριαρχία των μεγάλων Μουσείων, γιατί καταργούν τη διαλειτουργική επαφή τους με τα 10άδες μικρότερα Μουσεία που είναι γύρω απ’ αυτά, γιατί τα διαχωρίζουν από το φυσικό τους περιβάλλον, δίνοντας πισώπλατο χτύπημα στη μουσειακή υποδομή της χώρας.
Στη συνέχεια στάθηκε σε δύο σημεία των άρθρων του Σ/Ν που, κατά την άποψή του, είναι κρίσιμα και ασχολήθηκε αναλυτικότερα. Τα σημεία αυτά αφορούν στο μοντέλο διοίκησης και στην οικονομική βιωσιμότητα του νέου σχήματος.
Αναφέρθηκε στα Μουσεία και τους αρχαιολογικούς χώρους της Ανατολικής Αττικής που επηρεάζονται, λέγοντας “Δεν θα αφήσουμε στο περιθώριο τον μακροχρόνιο ιστορικά πολιτισμικό πλούτο που βρίσκεται διάσπαρτος στην Ανατολική Αττική, αλλά και σ’ όλη την Ελλάδα” και κατέληξε:
“Τώρα που απέρχεσθε, πάρτε μαζί σας τον θλιβερό πολιτιστικό νεοσυντηρητισμό, που με περισσή ξιπασιά προσπαθήσατε να επιβάλετε, πάρτε την αγία σας ιδιωτικοποίηση του πολιτιστικού πεδίου, πάρτε και τους ολίγους εκείνους καλλιτέχνες που έσπευσαν να σας συνδράμουν και τώρα κρύβονται ή σφυρίζουν αδιάφορα, παριστάνοντας ότι δεν σας γνωρίζουν, όπως εσείς δεν γνωρίζατε, αλλοίμονο, τον άριστο εκείνο Δ/ντή του Εθνικού Θεάτρου. Μία είναι πια η πατριωτική υποχρέωση της ΝΔ. Να προκηρύξει εκλογές και να αφήσει τη δημοκρατία να ανασάνει με μία νέα προοδευτική κυβέρνηση και την υπόσχεση για Δικαιοσύνη Παντού”.