Στην προσπάθεια αντιμετώπισης του κυκλοφοριακού, στα έργα που θα διασφαλίσουν ότι στο μέλλον η Αθήνα δεν θα γίνει απροσπέλαστη πόλη, στην ενίσχυση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη και στα μεγάλα έργα που γίνονται σε όλη τη χώρα αναφέρθηκε την Παρασκευή ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής.
Μιλώντας στον «Ant1», όσον αφορά στο κυκλοφοριακό, ο κ. Καραμανλής επισήμανε ότι στην Ελλάδα το λάθος που έχει γίνει είναι ότι οι φορείς που εμπλέκονται δεν είναι ένας και δύο, αλλά πάρα πολλοί. «Τον πολίτη, όμως, δεν τον ενδιαφέρει ποιος έχει την αρμοδιότητα για ένα φανάρι, δεν τον ενδιαφέρει ποιο υπουργείο είναι αρμόδιο. Λέει: Εσείς είστε υπεύθυνοι, καθίστε και βρείτε λύσεις» σημείωσε και τόνισε ότι για πρώτη φορά γίνεται ένα σημαντικό, βασικό βήμα: Ο Μητροπολιτικός Φορέας, που σημαίνει ότι «όσοι έχουμε την ευθύνη, θα κάτσουμε σε ένα τραπέζι και θα αποφασίσουμε».
Ο κ. Καραμανλής υπενθύμισε ότι το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει παρουσιάσει ένα σχέδιο 4+4 σημείων για το κυκλοφοριακό. Υπογράμμισε ότι το υπουργείο έχει περιορισμένες αρμοδιότητες για το συγκεκριμένο ζήτημα, αλλά πρόσθεσε ότι η κυβέρνηση έχει την ευθύνη του συντονισμού όλων των φορέων.
«Μας πήρε 28 χρόνια να ξεκινήσουμε καινούρια γραμμή Μετρό. Επισκέφθηκα προχτές το εργοτάξιο της Γραμμής 4 του Μετρό και το σκεφτόμουν» σχολίασε και συμπλήρωσε πως για να αντιμετωπιστεί το κυκλοφοριακό, πρέπει να γίνουν παρεμβάσεις και βραχυπρόθεσμες, αλλά κυρίως μακροπρόθεσμες.
Ανέφερε επίσης ότι στο Ελληνικό γίνεται ένα από τα μεγαλύτερα έργα ανάπλασης και άρα πρέπει να πραγματοποιηθούν και συγκεκριμένα οδικά έργα, τα λεγόμενα έργα Αττικής: Η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης, η υπογειοποίηση της Ηλιουπόλεως και οι επεκτάσεις προς Λαύριο και Ραφήνα, όπου θα γίνει και σιδηροδρομική σύνδεση.
Σχετικά με την ενίσχυση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, ο κ. Καραμανλής υπενθύμισε ότι το 2019 κυκλοφορούσαν 850 λεωφορεία στους δρόμους της Αθήνας και σήμερα κυκλοφορούν 1.350. «Δεν έχουμε μείνει με σταυρωμένα τα χέρια» τόνισε, αναφέροντας ότι με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης έχει προχωρήσει και ο διαγωνισμός για την προμήθεια νέων οχημάτων. Σημείωσε ότι τα πρώτα νέα, ηλεκτροκίνητα, λεωφορεία αναμένονται στις αρχές του 2023.
«Αυτοί οι διαγωνισμοί είναι δύσκολοι και δαιδαλώδεις, τουλάχιστον όμως αυτή τη φορά έχουμε χρηματοδότηση. Πολύ βασικό. δηλαδή έχουμε τα απαραίτητα χρήματα για τα πάρουμε τα λεωφορεία. Διότι παλιότερα πολλές φορές ανακοίνωναν ότι θα πάρουν κάτι, χωρίς να έχουν τα χρήματα. Και μετά απλά πέταγαν το μπαλάκι των ευθυνών δεξιά κι αριστερά» δήλωσε ο κ. Καραμανλής.
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών αναφέρθηκε και στις επιπτώσεις του πολέμου στην Ουκρανία και της διεθνούς κρίσης στον τομέα των κατασκευών. «Το ζήτημα που έχουμε με τα μεγάλα έργα ή με τις παραγγελίες που παίρνουμε για λεωφορεία και για συστήματα των υπογείων έργων, έχει να κάνει με τα τεράστια προβλήματα στις γραμμές παραγωγής στην Ασία. Γιατί, όπως όλοι βλέπουμε, η πανδημία, ο πληθωρισμός και η ακρίβεια έχουν δημιουργήσει θέματα στις γραμμές παραγωγής. Αυτό είναι ένα ζήτημα το οποίο το αντιμετωπίζουμε» ανέφερε ο κ. Καραμανλής και πρόσθεσε: «Εδώ όμως που το υπουργείο και η κυβέρνηση ήταν ένα βήμα μπροστά είναι ότι όταν ξεκίνησαν όλες αυτές οι ανατιμήσεις των πρώτων υλών, εμείς με υπουργικές αποφάσεις αναθεωρήσαμε σε πολύ σημαντικό βαθμό τις τιμές, έτσι ώστε να μπορέσουμε να τους δώσουμε μία ανακούφιση».
Για τη Θεσσαλονίκη, ο κ. Καραμανλής υπογράμμισε πως ακόμη και οι πιο κακόπιστοι παραδέχονται ότι η κατάσταση στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς έχει βελτιωθεί σημαντικά, η ανανέωση του στόλου στη συμπρωτεύουσα είναι ακόμη μεγαλύτερη από ό,τι στην Αθήνα. «Η εκτίμηση και η δέσμευση που έχουμε δώσει ως κυβέρνηση είναι το Μετρό της Θεσσαλονίκης να λειτουργήσει στο τέλος του 2023» είπε και συνέχισε: «Εμείς είχαμε πει Απρίλιο του 2023, αλλά κάποιοι μας έτρεξαν, με “πολιτική κάλυψη” σε προσφυγές για τον σταθμό Βενιζέλου και πήγαν το έργο μήνες πίσω. Αλλά το 90% του έργου έχει ολοκληρωθεί. Τις επόμενες ημέρες θα δείτε κι άλλες πλατείες, που ήταν εργοτάξια για πάνω από 12 χρόνια ταλαιπωρώντας τους Θεσσαλονικείς, να παραδίδονται πίσω στην πόλη, κι αυτό είναι μία ένδειξη ότι το έργο βρίσκεται στο τελευταίο του στάδιο».
Ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε και στη δημοπράτηση σιδηροδρομικών έργων ύψους 5 δισ. ευρώ και στο «Λευκό Βέλος», τονίζοντας ότι ο πολυπόθητος στόχος είναι να γίνει ηλεκτροκίνητη η γραμμή Αθήνα- Θεσσαλονίκη και να διαρκεί η διαδρομή περίπου 3:30-3.40 ώρες.
Τόνισε επίσης ότι με την επέκταση του Μετρό της Αθήνας προς Πειραιά θα συνδεθεί επιτέλους για πρώτη φορά το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας με το μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας.
«Όλες αυτές οι κινήσεις που έχουμε κάνει, όλα αυτά τα έργα τα οποία ξεδιπλώνουμε, είναι έργα που δεν είναι αποσπασματικά. Είναι κινήσεις ενός σχεδίου για να βελτιώσουμε τις υποδομές και να βελτιώσουμε την καθημερινότητα των πολιτών» τόνισε ο κ. Καραμανλής.