Skip to main content

ΚΙΝΑΛ: Χωρίς σχέδιο τα δημόσια μέσα μεταφοράς- Καμία αποζημίωση δεν σβήνει τις ευθύνες

Ο κρατικός μηχανισμός βρίσκεται «Χωρίς σχέδιο  τα δημόσια μέσα μεταφοράς και οι συγκοινωνίες», αναφέρουν σε κοινή τους δήλωση, ο Χρήστος Γκόκας, τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών και ο Κώστας Κόκκορης, γραμματέας του Τομέα Μεταφορών, του Κινήματος Αλλαγής.

Σύμφωνα με τους τομέαρχες, «Η λειτουργία του κρατικού μηχανισμού στην κακοκαιρία και ιδιαίτερα, εντός του Λεκανοπεδίου Αττικής, προκάλεσε θλίψη και απογοήτευση. Παρά τις προβλέψεις και προειδοποιήσεις της ΕΜΥ για τα επερχόμενα καιρικά φαινόμενα, το δήθεν επιτελικό κράτος απέτυχε παταγωδώς».  

«Μεγάλοι οδικοί άξονες βγήκαν εκτός λειτουργίας δημιουργώντας κυκλοφοριακό χάος, ενώ για τα τοπικά δίκτυα ούτε λόγος. Στο σιδηροδρομικό δίκτυο σημειώθηκε ατύχημα και ακινητοποίηση αμαξοστοιχιών. Ο πολύωρος αποκλεισμός οχημάτων και οδηγών στην ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟ και στα τρένα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ΑΕ ξεπέρασε κάθε όριο. Οφείλονται εξηγήσεις από όλες τις πλευρές. Όπως και για τις διακοπές και τους περιορισμούς της κυκλοφορίας σε πολλά σημεία και τμήματα της Νέας Εθνικής Οδού Αθηνών–Λαμίας, ξεκινώντας από τη Λεωφόρο Αθηνών με ακινητοποιημένα οχήματα και παράλυση της Χώρας», συμπληρώνουν.

Επισημαίνουν μάλιστα ότι «Τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς δεν είχαν σχέδιο και δεν ανταποκρίθηκαν στις ανάγκες των πολιτών. Τρία ΚΤΕΛ και τα αμαξοστάσια των Λιοσίων και της Ανθούσας που εξυπηρετούν τις πληγείσες  από την χιονόπτωση περιοχές, βγήκαν εκτός λειτουργίας. Η όλη δρομολόγηση ακόμα και των μέσων σταθερής τροχιάς ήταν χωρίς σχέδιο με αποτέλεσμα κρίσιμες διαδρομές να διακοπούν».

Καμία αποζημίωση δεν είναι αρκετή 

Κατηγορούν επίσης της κυβέρνηση για ολιγωρία στην αντίδρασή της, προκειμένου να απεγκλωβιστούν οι πολίτες με τα οχήματά τους στην Αττική οδό, τονίζοντας ότι κανένα ποσό αποζημίωσης δεν είναι αρκετό για να σβήσει τις ευθύνες.    

«Η Κυβέρνηση άργησε και να αντιδράσει. Παρέμεινε εξαφανισμένη μέχρι να οργανωθεί η επικοινωνιακή εκτόνωση με τις αποζημιώσεις των 2000 ευρώ για τους εγκλωβισμένους στην Αττική Οδό και τα 1000 ευρώ στα τρένα. Κανένα όμως ποσό δεν μπορεί να σβήσει τις ευθύνες τους.  Πρέπει να αναζητηθούν και να αποδοθούν όπως προβλέπεται για τη συνολική ζημιά που προκλήθηκε για τους πολίτες και τη χώρα», σημειώνουν οι τομεάρχες.

«Οφείλουμε ευχαριστίες σε όλους όσοι εργάστηκαν στα Μέσα Μεταφοράς, τα δίκτυα ΔΕΔΔΗΕ, τους διασώστες του ΕΚΑΒ, τους χειριστές και οδηγούς μηχανημάτων για την πολύωρη και επίπονη προσπάθειά τους να  αντιμετωπιστούν τα προβλήματα που δημιουργήθηκαν», καταλήγουν.