Skip to main content

Γ. Καραγιάννης: Τα μεγάλα, δημόσια οδικά έργα θα βγουν στον «αέρα» έως το τέλος του Δεκεμβρίου

Πολύ ουσιαστική, μεστή και δημιουργική χρονιά στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, χαρακτήρισε το έτος 2021 ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Υποδομές, Γιώργος Καραγιάννης, αναφερόμενος εκτενώς στο πλήθος των έργων που δρομολογήθηκαν και υλοποιούνται, καθώς και σε εκείνα που ακολουθούν την επόμενη χρονιά.

Σε συνέντευξή του στον ραδιοφωνικό σταθμό 989 Alpha Radio ο υφυπουργός Υποδομών ανέφερε ότι «μέσα στο 2021 μπήκαν οι βάσεις για πολύ σημαντικά έργα και το 2022 σε αρκετά θα στηθούν εργοτάξια, ενώ άλλα θα έχουν σχεδόν ολοκληρωθεί».

Έκανε ιδιαίτερη μνεία στον αυτοκινητόδρομο «Πάτρα – Πύργος» όπου, όπως τόνισε: «Αρχές Φεβρουαρίου θα μπουν τα πρώτα εργοτάξια. Είναι ένα οδικό έργο για το οποίο στήθηκε μία μηχανή λάσπης εναντίον του Υπουργείου Υποδομών. Εμείς, όμως, όλο αυτό το διάστημα δεν έχουμε κάνει αναφορά στο παρελθόν, γιατί η δική μας λογική είναι να κοιτάμε μπροστά, στο μέλλον». «Δύο έργα, το ‘‘Πάτρα – Πύργος’’ και το μετρό της Θεσσαλονίκης στοιχειώθηκαν από εμμονές της προηγούμενης κυβέρνησης και τη λογική που είχε να κοιτάζει πίσω» σχολίασε χαρακτηριστικά. Υπογράμμισε ότι, πλέον έχουν μπει οι βάσεις και σε λιγότερο από τρία χρόνια τα πρώτα 56χλμ. θα είναι έτοιμα

Για τα έργα ΣΔΙΤ

Μένοντας στο μέτωπο των μεγάλων οδικών έργων, ο κ. Καραγιάννης υπογράμμισε τη σημασία των έργων ΣΔΙΤ για την κυβέρνηση. Ειδικότερα, τόνισε ότι στις 30 Δεκεμβρίου αναμένονται οι δεσμευτικές προσφορές για το FlyOver στη Θεσσαλονίκη, το Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη στην Πελοπόννησο και το τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη του ΒΟΑΚ στην Κρήτη. «Οι διαγωνισμοί έτρεξαν πολύ γρήγορα και θα έχουμε ανάδοχο μέσα στο 2022, χρονιά μέσα στην οποία θα στηθούν και τα πρώτα εργοτάξια» σημείωσε ο υφυπουργός Υποδομών.

Σχετικά με τις εξελίξεις στα τέσσερα μεγάλα οδικά έργα που προχωρούν ως δημόσια έργα, ο κ. Καραγιάννης τόνισε ότι δημοπρατούνται εντός των ημερών. Μάλιστα, αποκάλυψε ότι η επέκταση της Λ. Κύμης και η σύνδεσή της με την ΠΑΘΕ πολύ πιθανόν θα δημοπρατηθεί εντός του Δεκεμβρίου. Όπως και το τμήμα του ΒΟΑΚ «Άγιος Νικόλαος – Νεάπολη», η «Παράκαμψη Χαλκίδας – Ψαχνών» και ο Οδικός Άξονας Μπράλος – Άμφισσα». «Δουλεύουμε εντατικά προκειμένου όλα τα μεγάλα, δημόσια οδικά έργα να βγουν στον «αέρα» έως το τέλος του Δεκεμβρίου», υπογράμμισε.

 

Τα έργα στον σιδηρόδρομο

Εξάλλου, ο κ. Καραγιάννης αναφέρθηκε εκτενώς στο μεγάλο πακέτο έργων ύψους περίπου 4,5 δισ. ευρώ στον σιδηρόδρομο που θα συνδέσουν με το δίκτυο τα μεγαλύτερα λιμάνια της χώρας. «Βρισκόμαστε στη φάση της δημοπράτησης. Με τα έργα αυτά συνδέουμε για πρώτη φορά όλα τα λιμάνια με το σιδηροδρομικό δίκτυο. Πρόκειται για μία πάρα πολύ ουσιαστική δουλειά προκειμένου να μετατραπούν σε logistics centers. Δίνουν βάρος στις οικονομικές, πράσινες μεταφορές. Σκοπός μας είναι να προσελκύσουμε μεγάλους επενδυτές» τόνισε. Σύμφωνα με τον υφυπουργό Υποδομών, τα οδικά και σιδηροδρομικά έργα μαζί με τη Γραμμή 4 του Μετρό που κατασκευάζεται, συμπληρώνουν το παζλ των υποδομών ύψους 6,5 δισ. ευρώ.

Για τα έργα στην Αττική ο κ. Καραγιάννης, ανέφερε πως τα εργοτάξια της Γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας «απλώνονται» στην πόλη, ενώ, επιπλέον, σημείωσε: «Προχωράμε με την επέκταση της Γραμμής 2 του Μετρό προς Ίλιον και εντός του 2022 θα δημοπρατήσουμε και το έργο της Αναβάθμισης της Δυτικής Περιφερειακής Αιγάλεω».

Για τον Πειραιά τόνισε, ότι το καλοκαίρι του 2022 θα είναι διαφορετικός, με τους τρεις νέους σταθμούς του Μετρό (Δημοτικό θέατρο, Πειραιά, Μανιάτικα) και το Τραμ. «Γενικώς αλλάζουμε όλη την αντίληψη που έχουμε για τις μετακινήσεις μας εντός της Αττικής. Και αυτό γίνεται με ένα συγκεκριμένο και συνεκτικό σχέδιο», ανέφερε. Ο κ. Καραγιάννης είπε ακόμη ότι αρχές του 2022 θα ανακοινωθεί ο σχεδιασμός και για ακόμη τρία σημαντικά έργα, για τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού προς το λιμάνι της Ραφήνας και προς το λιμάνι του Λαυρίου, καθώς και για την αστική σήραγγα της Ηλιουπόλεως.