Την ένταξη εννέα (9) έργων στη διαδικασία του άρθρου 7Α του Κώδικα Αναγκαστικών Απαλλοτριώσεων Ακινήτων πρότεινε στη σημερινή συνεδρίαση του υπουργικού συμβουλίου ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής.
Όπως εξήγησε, επιλέγεται αυτή η οδός «προκειμένου να ξεπεραστεί ο σκόπελος των πολύπλοκων γραφειοκρατικών, αλλά και δικαστικών διαδικασιών που απαιτούνται, όταν ακολουθείται η κλασική διαδικασία, που μπορεί να φτάσει μέχρι και τους 18 μήνες, με κίνδυνο να χαθούν οι πιστώσεις από ευρωπαϊκές χρηματοδοτήσεις».
Τα έργα αυτά είναι:
– Δύο απαλλοτριώσεις που αφορούν στον οδικό άξονα «Λαμία-Ιτέα-Αντίρριο στο τμήμα Μπράλος-Άμφισσα».
Ο κ. Καραμανλής σημείωσε ότι χθες ανακοινώθηκε στην Άμφισσα η δημοπράτηση αυτού του έργου, των περίπου 25 χιλιομέτρων με δύο σήραγγες, οκτώ γέφυρες και οκτώ ισόπεδους κόμβους. Αφορά στην κατασκευή του τμήματος από το Μπράλο μέχρι την αρχή της παράκαμψης Γραβιάς και από τον Ισόπεδο Κόμβο Μεταλλείων Βωξίτη έως την Άμφισσα. Πρόκειται για διαγώνιο οδικό άξονα «Λαμία-Ιτέα-Αντίρριο» και αποτελεί ιδιαίτερα σημαντικό κομμάτι του Ε65. Συνδέει την ΠΑΘΕ με την Ιονία Οδό.
«Φέρνει πιο κοντά τη νοτιοδυτική Ελλάδα με την Κεντρική Στερεά, τη Θεσσαλία και τη Μακεδονία. Μειώνει τον χρόνο της διαδρομής από Πάτρα και Αντίρριο έως τη Λαμία. Είναι ένα έργο που θα αλλάξει εντελώς τις οδικές μεταφορές και μετακινήσεις. Γιατί όχι μόνο θα επιτρέψει την ταχύτερη μετακίνηση από τη Στερεά Ελλάδα και τη Θεσσαλία απευθείας προς τη Δυτική Ελλάδα. Αλλά και θα συνδέσει το λιμάνι της Πάτρας με αυτό του Βόλου» υπογράμμισε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.
– Τέσσερις απαλλοτριώσεις που αφορούν στον ΒΟΑΚ, και συγκεκριμένα στο τμήμα Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος.
Ο κ. Καραμανλής είπε πως «η σπουδαιότητα του έργου είναι αναμφισβήτητη γι’ αυτό κι εμείς – ήδη από τον περασμένο Αύγουστο – το χαρακτηρίσαμε ως εθνικού επιπέδου, εντάσσοντάς το στον προγραμματικό σχεδιασμό. Πλέον, μετράμε αντίστροφα για τον διαγωνισμό τού εν λόγω τμήματος, αφού η περιβαλλοντική έγκριση που λάβαμε προ μηνός για το πρώτο τμήμα Χερσόνησος-Νεάπολη, μήκους 22,5 χλμ., πρακτικά σηματοδοτεί οριστικά και αμετάκλητα την έναρξη του έργου, ώστε η Κρήτη να αποκτήσει τον αυτοκινητόδρομο που της αξίζει».
– Δύο απαλλοτριώσεις αφορούν στην Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου.
Μία είναι στη Λέσβο, για τη βελτίωση της επαρχιακής οδού Αμπελικού-Σταυρού, που αποτελεί έναν από τους βασικούς οδικούς άξονες του νησιού, ο οποίος συνδέει τις τουριστικές περιοχές της Λέσβου, το Πλωμάρι και την Αγιάσο με τα Βατερά και τον Πολιχνίτο.
Και μία στην Ικαρία, για την περιφερειακή οδό του οικισμού Εύδηλου.
Η κατασκευή του νέου σύγχρονου λιμένα και του αλιευτικού καταφυγίου καθιστούν τον οικισμό ως τον πλέον αναπτυσσόμενο στο νησί.
– Μία απαλλοτρίωση για το Βόρειο τμήμα του Ε65 και συγκεκριμένα το Καλαμπάκα-Εγνατία.
Τυχόν καθυστερήσεις, θα επιφέρουν σοβαρές επιπτώσεις στην έγκαιρη υλοποίηση του έργου και στην απορρόφηση των πόρων χρηματοδότησης.