«Βέλη» κατά της κυβέρνησης και του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χρήστου Σπίρτζη εκτοξεύει ο βουλευτής της Δημοκρατικής Συμπαράταξης Γιάννης Μανιάτης, κατηγορώντας τους ότι «φορτώνουν ακόμη 60 εκατ. ευρώ στις πλάτες των Ελλήνων πολιτών για το 2017», αναφερόμενος στα στοιχεία για τον προϋπολογισμό της ΣΤΑΣΥ Α.Ε., εταιρείας διαχείρισης και λειτουργίας των Μετρό, ΗΣΑΠ και τραμ.
Ο προϋπολογισμός της ΣΤΑΣΥ για το 2017 προβλέπει έλλειμμα λειτουργίας 61 εκατ. ευρώ, διπλάσιο σε σύγκριση με τα αποτελέσματα της τρέχουσας χρήσης.
Ο κ. Μανιάτης καταγγέλλει ότι η «ανικανότητα, η ιδεοληψία και οι κομματικές τους σκοπιμότητες οδηγούν τον προϋπολογισμό του 2017 να παρουσιάζει έλλειμμα 61 εκατ. ευρώ, το οποίο θα είναι διπλάσιο σε σχέση με τα αναμενόμενα αποτελέσματα της φετινής χρήσης».
«Παρέλαβαν το 2015 τη ΣΤΑΣΥ (Σταθερές Συγκοινωνίες) με λειτουργική κερδοφορία και απαλλαγμένη από την ανάγκη κρατικής χρηματοδότησης. Παρέλαβαν μία οικονομικά υγιή εταιρεία συγκοινωνιών, η οποία παρείχε υπηρεσίες προς το επιβατικό κοινό της Αθήνας με υψηλό επίπεδο εξυπηρέτησης, χωρίς να επιβαρύνει τον φορολογούμενο», αναφέρει σε δήλωσή του ο πρώην υπουργός Περιβάλλοντος, ενώ κάνει λόγο για «ζημιογόνο χρήση, την οποία ο κ. Σπίρτζης προ μηνών και με μεγάλη καθυστέρηση, ενέκρινε», αλλά και για «πειράματα» του υπουργού Μεταφορών, τα οποία «θα πληρώσει από την τσέπη του είτε ο Έλληνας φορολογούμενος για να καλύψει την οικονομική τρύπα, είτε οι ίδιοι επιβάτες των συγκοινωνιών, δηλαδή οι ασθενέστεροι οικονομικά πολίτες, μέσα από την αύξηση των εισιτηρίων».
Όπως σημειώνει ο κ. Μανιάτης, «η ανεχόμενη από την κυβέρνηση – και σε βαθμό ενθάρρυνσης – εισιτηριοδιαφυγή, οι μη πληρωμές από τα Υπουργεία που ασκούν κοινωνική πολιτική (με την κυβέρνηση να παραβιάζει νόμο που η ίδια ψήφισε το Φθινόπωρο του 2015) και η κυβερνητική αδιαφορία απέναντι στις καταστροφές των μπαχαλάκηδων, με τους πρώτους βανδαλισμούς ακόμα και στο Σύστημα Αυτόματης Συλλογής Κομίστρου, οδηγούν τα Μέσα σταθερής τροχιάς στη χρεοκοπία και την απαξίωση».
Ο κ. Μανιάτης υπογραμμίζει ότι «η κυβέρνηση παραδίδει τη ΣΤΑΣΥ προβληματική στο Υπερταμείο ιδιωτικοποιήσεων – Αποικιοκρατίας, το οποίο η ίδια θέσπισε και το οποίο δεν ελέγχει, κάνοντας πράξη το μεγάλο όνειρο του κ. Σόιμπλε, να ελέγξει όλη τη δημόσια περιουσία της χώρας».
Ο βουλευτής της Δημοκρατικής Συμπαράταξης σημειώνει ότι πριν από δύο χρόνια το Μετρό, το Τραμ και ο Ηλεκτρικός δεν επιβάρυναν τον φορολογούμενο, ενώ τώρα «μετά από δύο χρόνια ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ, ο κ. Σπίρτζης μπορεί να “υπερηφανεύεται” ότι κατέστησε τα μέσα σταθερής τροχιάς το χειρότερο παράδειγμα πολιτικής μίας κυβέρνησης την οποία υπηρετεί, χωρίς πυξίδα, σχέδιο και όραμα».