Skip to main content

Κ. Πιερρακάκης: 150 εκατ. ψηφιακές συναλλαγές το πρώτο 6μηνο του 2021

Εκατόν πενήντα εκατομμύρια ψηφιακές συναλλαγές έγιναν το πρώτο εξάμηνο του 2021 ενώ το 2018 είχαν γίνει 8,8 εκατ. ψηφιακές συναλλαγές, το 2019 34 εκατ., και το 2020 94 εκατ., τόνισε ο υπουργός Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκος Πιερρακάκης, μιλώντας στη θεματική ενότητα, με θέμα «Σχέση πολίτη – δημοσίου, η νέα ψηφιακή εποχή και οι προκλήσεις της», του Thessaloniki Helexpo Forum, που πραγματοποιείται στο πλαίσιο της 85ης ΔΕΘ. 

Ο κ. Πιερρακάκης εκτίμησε, μάλιστα, ότι φέτος θα περάσουμε τα 300 εκατομμύρια ψηφιακές συναλλαγές. Παράλληλα, ανέφερε ότι η στρατηγική για τη διευκόλυνση των σχέσεων κράτους- πολίτη κωδικοποιήθηκε γύρω από μια πρωτοβουλία, τη δημιουργία του gov.gr, της νέας ψηφιακής πύλης του δημοσίου, που ξεκίνησε με 500 υπηρεσίες που ήδη υπήρχαν και είχαν δημιουργηθεί τα προηγούμενα χρόνια αλλά δεν είχαν συγκεντρωθεί σε ένα σημείο. «Τώρα, ενάμιση χρόνο μετά, είναι περίπου 1300», πρόσθεσε.

Ο υπουργός έκανε λόγο για εκθετική αύξηση των ηλεκτρονικών και ψηφιακών συναλλαγών, χαρακτήρισε το gov.gr ως το νέο πρόσωπο του κράτους και γνωστοποίησε ότι προτεραιότητα του Υπουργείου είναι πλέον η ψηφιοποίηση και απλούστευση υπηρεσιών και παροχή νέων υπηρεσιών από το gov.gr και η υλοποίηση έργων μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης στο πλαίσιο της Βίβλου ψηφιακού μετασχηματισμού. Αναφέρθηκε συγκεκριμένα σε 440 έργα, κάποια από τα οποία έχουν δημοπρατηθεί ενώ τα πιο πολλά, όπως είπε, θα δημοπρατηθούν τώρα. 

Σε ό,τι αφορά τον σκεπτικισμό μέρους των πολιτών στην ψηφιακή πολιτική, σημείωσε ότι το Υπουργείο τον λαμβάνει υπόψη και τόνισε: «εμείς οφείλουμε να σχεδιάζουμε τις υπηρεσίες απλά και λειτουργικά. Από την άλλη πλευρά, πρέπει ο πληθυσμός να μπορέσει να ακολουθήσει τη μετάβαση αυτή. Εδώ, ρόλο θα παίξει η ψηφιακή εκπαίδευση και τα προγράμματα ανάπτυξης δεξιοτήτων. 

Από την πλευρά του, ο βουλευτής και τομεάρχης Ψηφιακής Διακυβέρνησης της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία Μάριος Κάτσης αναφέρθηκε στον αριθμό των ψηφιακών υπηρεσιών που παρέχονται μέσω του gov.gr, αμφισβήτησε τα στοιχεία που παρουσίασε ο κ. Πιερρακάκης κι έκανε λόγο για «επικοινωνιακό τέχνασμα».

Συγκεκριμένα επισήμανε: «Μετράμε κάθε υπηρεσία και τις υποϋπηρεσίες της ως ξεχωριστές; για παράδειγμα το εμβόλιο, η πρώτη και η δεύτερη δόση είναι δύο υπηρεσίες; Το κλείσιμο ραντεβού είναι άλλη υπηρεσία; Το SMS είναι άλλη υπηρεσία; Αν κάνουμε ένα τέτοιο άθροισμα προφανώς είναι μια δημιουργική λογιστική. Εγώ θα έλεγα ότι δεν έχουν υπερβεί τις 20 με 30 οι νέες υπηρεσίες με τη σύσταση του gov.gr, το οποίο είναι σε θετική κατεύθυνση γιατί συγκέντρωσε προϋπάρχουσες υπηρεσίες του δημοσίου και τις επαύξησε σε θετική κατεύθυνση». 

Η πρόεδρος του ΔΣ του ΣΕΠΕ Γιώτα Παπαρίδου τόνισε -μεταξύ άλλων- ότι στη νέα πραγματικότητα που δημιούργησε η πανδημία, η ψηφιακή τεχνολογία αποκτά ακόμη μεγαλύτερη αξία, επισήμανε ότι ο ψηφιακός μετασχηματισμός γίνεται πλέον μια παγκόσμια επιταγή, χαρακτήρισε τον κορονοϊό ως επιταχυντή των πραγμάτων και σχολίασε ότι ο κόσμος αναγκάστηκε και έμαθε πώς να κάνει τη δουλειά του διαφορετικά. 

Έμφαση στον ρόλο που πρέπει να διαδραματίσει η τοπική αυτοδιοίκηση έδωσε ο διευθυντής Επικοινωνίας της WIND Ελλάς Γεώργιος Τσαπρούνης, ο οποίος υπογράμμισε ότι οι εκπρόσωποί της πρέπει «να σπρώξουν τις εταιρείες να πάνε στις πόλεις τους, να τελειώσουν γρήγορα τα έργα». «Η οπτική ίνα που είναι κάτω από την άσφαλτο είναι το μεγαλύτερο όφελος για μια πόλη. Πάνω εκεί θα στηριχθούν όλα και οι υπηρεσίες και η έξυπνη πόλη στο τέλος η σχέση πολίτη δημοσίου», πρόσθεσε. 

Ο πρόεδρος του Δ.Σ. του ΕΚΕΤΑ Δημήτριος Τζοβάρας τόνισε, από την πλευρά του, ότι το gov.gr είναι το μοναδικό σημείο πρόσβασης σε κρατικές ψηφιακές υπηρεσίες με διάφορες μεθόδους αυθεντικοποίησης και εκτίμησε ότι το γεγονός αυτό θα βελτιώσει την αποδοχή από τους πολίτες.

Την ανάγκη επιτάχυνσης της επέκτασης του gov.gr σε περισσότερες λειτουργίες, επισήμανε, τέλος, ο διευθύνων σύμβουλος της LANCOM Γιώργος Νώλης, ενώ ο Βασίλης Σταματόπουλος, μέλος της επιτροπής ηθικής και δεοντολογίας του ΕΚΕΠΕ Δημόκριτος, υπογράμμισε πως «είναι σημαντικό οποιαδήποτε πλατφόρμα να εμπνέει εμπιστοσύνη αλλά πρέπει και να αλλάξει η κουλτούρα των οργανισμών, των ιδιωτών του δημοσίου και της κοινωνίας».

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ