Την ώρα που στα δημόσια νοσοκομεία γιατροί και ασθενείς σαν άλλοι Αλαντίν ψάχνουν το τζίνι που θα τους εκπληρώσει την ευχή για τα στοιχειώδη ή έστω θα δώσει ένα μαγικό χαλί, για όταν χαλάνε τα ασανσέρ, στα ιδιωτικά το CVC παραδίδει τα ηνία σε εμίρηδες.
Το δυναμικό fund έκλεισε συμφωνία για να πουλήσει το 60% του ομίλου HHG (Υγεία, Metropolitan, Μητέρα) στην PureHealth Holding PJSC του Άμπου Ντάμπι. Δεν είναι μόνο ο τομέας υγείας (τον οποίο τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα θεωρούν καθοριστικής σημασίας για τη διαφοροποίηση της οικονομίας τους) που συγκινεί τα Εμιράτα.
Ας μην ξεχνάμε ότι πρόσφατα έκλεισαν ένα από τα μεγαλύτερα deals στη χώρα, με τη Masdar να αποκτά το το 64,68% της ΤΕΡΝΑ Ενεργειακής.
Xίλιες και μία νύχτες σε ελληνικό έδαφος για τους Άραβες επενδυτές λοιπόν και ο χρόνος θα δείξει εάν το τζίνι θα τους εκπληρώσει τις ευχές.
Τι «ψάχνει» η μεγαλύτερη ακτοπλοϊκή στο Λονδίνο
Άλλοι πάλι κοιτάνε προς Λονδίνο μεριά. Στη βρετανική πρωτεύουσα θα έχει η Attica Group ενημερωτική συνάντηση με υποψήφιους επενδυτές. Το roadshow αποτελεί προπαρασκευαστική ενέργεια για το επικείμενο placement, στο οποίο η Strix Holdings αναμένεται να διαθέσει ένα ικανό ποσοστό από το μετοχικό κεφάλαιο της εισηγμένης.
Αυτή η κίνηση έχει διττό στόχο: Αφενός θα αποτελέσει ένα ηχηρό μήνυμα εμπιστοσύνης προς την κορυφαία ακτοπλοϊκή εταιρεία της χώρας και μία από τις κορυφαίες παγκοσμίως (διαθέτει φημισμένα brands, όπως Blue Star Ferries, Superfast, Helleniq Seaways και ΑΝΕΚ Lines), αφετέρου θα ικανοποιήσει τα νέα, αυστηρότερα όρια για την ελάχιστη δυνατή μετοχική διασπορά.
Υπενθυμίζεται ότι η Strix Holding ελέγχει αυτήν την στιγμή το 86,7% του μετοχικού κεφαλαίου της Attica Group, με το free float να κινείται κάτω του απαιτούμενου 15%. Όσον αφορά την τιμή, επιδίωξη της διοίκησης είναι να κινηθεί σε επίπεδα άνω της δημόσιας πρότασης του 2023, όταν ο βασικός μέτοχος (δηλαδή η Strix) είχε κληθεί να αγοράσει μετοχές στα 2,6 ευρώ.
Τέλος, η απάντηση στο «πότε» αφορά το α’ εξάμηνο του 2025 -και σίγουρα πριν την 1η Ιουλίου, όταν είναι προγραμματισμένος ο έλεγχος των αρμόδιων χρηματιστηριακών αρχών για το free float.
Χωρίς οξυγόνο
Μιλώντας για ακτοπλοϊκές, «φουρτουνιασμένο» είναι το κλίμα στην κυβέρνηση μετά τη λαοθάλασσα που συγκεντρώθηκε στο Σύνταγμα και άλλες μεγάλες πόλεις της χώρας για τα Τέμπη. Κυβερνητικά στελέχη προσπαθούν να μας πείσουν ότι δυσκολεύονται να κατανοήσουν το σύνθημα «δεν έχω οξυγόνο» και το αίτημα για απόδοση Δικαιοσύνης
Το μόνο που μένει για να ολοκληρωθεί η ανακριτική διαδικασία για το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών, είναι η έκθεση του Μετσόβιου Πολυτεχνείου, για τα αίτια της φονικής έκρηξης που προκλήθηκε μετά τη σύγκρουση των συρμών, μας είπε ο υπουργός Δικαιοσύνης, Γιώργος Φλωρίδης. Και πότε θα έρθει αυτή; Περί τα μέσα με τέλη Φεβρουαρίου, δηλαδή ακριβώς δύο χρόνια μετά την τραγωδία. Τι δεν μας λέει ούτε ο Φλωρίδης ούτε κανείς άλλος από την κυβέρνηση; Πώς είναι δυνατόν να έχουν περάσει δύο χρόνια και να μην έχουμε ακόμη την απάντηση για το τι μετέφερε η εμπορική αμαξοστοιχία και τι προκάλεσε την έκρηξη.
Αναπάντητο μένει και κάτι ακόμη: Σε ποια άλλη χώρα της Δύσης θα είχαμε άραγε αποκαλύψεις για σοβαρότατες παραλείψεις και καθυστερήσεις στην εφαρμογή συμβάσεων, για μπαζώματα και μονταζιέρες και αντί να έχουμε κύμα παραιτήσεων αξιωματούχων, θα βλέπαμε κυβερνητικά στελέχη (και παρά – κυβερνητικά παπαγαλάκια και τρολ) να μέμφονται όλους τους άλλους για θεωρίες συνωμοσίας;
Η πειρατεία στοιχίζει
Δεν είναι καλά τα νέα για όσους πολίτες βλέπουν παρανόμως συνδρομητική τηλεόραση.
Το Δικαστήριο στις Σέρρες επέβαλε την προηγούμενη εβδομάδα ποινή φυλάκισης 6 μηνών με τριετή αναστολή και 1.000 ευρώ χρηματική ποινή σε 45 χρόνο ημεδαπό για θέαση πειρατικής συνδρομητικής τηλεόρασης.
Σύμφωνα με όσα ακούστηκαν στην αίθουσα του δικαστηρίου ο ημεδαπός είχε δύο πειρατικά κουτιά σε υπνοδωμάτιο και σαλόνι. Το δικαστήριο δεν του αναγνώρισε κανένα ελαφρυντικό στοιχείο.
Η απόφαση έρχεται λίγους μήνες μετά από αντίστοιχη καταδίκη σταθμό σε άλλο ημεδαπό Βορειοελλαδίτη. Στην προκειμένη περίπτωση οι δικαστές κατέληξαν ότι οι συνέπειες της πειρατείας δεν μπορούν να θεωρηθούν μικρής βαρύτητας, δεδομένης της τεράστιας ζημίας που προκαλεί σε πολλαπλά επίπεδα.
Μετά και τη δεύτερη καταδικαστική απόφαση γίνεται φανερό ότι και οι χρήστες πλέον επωμίζονται τις συνέπειες του νόμου και θα πρέπει να ξανασκεφτούν τη χρήση πειρατικών υπηρεσιών.